fbpx

Το πρόγραμμα του 2020 για το WRC

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΤΟ WRC ΣΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2020

Του Αντώνη Αργυρόπουλου

Sander (EST)
Η Εσθονία θα ξεκινήσει το υπόλοιπο του προγράμματος του WRC

Ακολουθώντας την άρση των απαγορεύσεων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, λόγω του COVID-19, με αργά αλλά σταθερά βήματα άρχισε να εμφανίζονται και οι δραστηριότητες του motorsport.
Μετά τις ανακοινώσεις του προγράμματος τόσο στην Formula 1 όσο και το MotoGP, ο κόσμος του WRC βρίσκεται σε αναμονή. Κατασκευαστές, ομάδες και τηλεοπτικοί σταθμοί που μεταδίδουν το WRC σε ολόκληρο τον κόσμο, περιμένουν να κάνουν και αυτοί με την σειρά τους τα δικά τους προγράμματα, γιατί εάν η επανεκκίνηση γίνει την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τα περιθώρια πλέον αρχίζουν να γίνονται πολύ στενά. Να θυμήσουμε ότι το WRC έχει ήδη πραγματοποιήσει 3 Αγώνες πριν τα μέτρα των απαγορεύσεων.

Βέβαια για να διευκολυνθεί αυτή η επιστροφή σε όσο το δυνατόν πιο ασφαλές περιβάλλον, η FIA που είναι ο κυβερνητικός φορέας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, πρόσφατα δημοσίευσε ένα πρωτόκολλο, το οποίο θα πρέπει να τηρούν όλοι οι εμπλεκόμενοι, όπως οι οργανωτές, οι ομάδες και οι θεατές και αυτό σίγουρα θα επιφέρει αλλαγές στην μορφή των ράλι έτσι όπως τα γνωρίζαμε.
Μέσα σε αυτές τις αλλαγές η FIA παροτρύνει τους οργανωτές να σχεδιάσουν αγώνες με μικρότερες ειδικές διαδρομές και αυτές να είναι επαναλαμβανόμενες, καθώς επίσης και περισσότερο χρόνο για service, επιδιώκοντας τις απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις όπως αυτές επιβάλλονται.
Όλες οι ομάδες θα πρέπει επίσης να διαιρεθούν σε υποομάδες, δηλαδή η ευρύτερη ομάδα ενός κατασκευαστή θα περιλαμβάνει σε υποομάδες τα πληρώματα καθενός αυτοκίνητου και των μηχανικών τους.
Κάθε μέλος της υποομάδας πρέπει να έχει υποβληθεί σε δοκιμή COVID-19 στην αρχή της εβδομάδας πριν από κάθε αγώνα, καθώς επίσης και μετά από τη λήξη του αγώνα, δηλαδή πριν από την αναχώρηση.
Επίσης προτρέπει τους οργανωτές ράλι να σχεδιάζουν ειδικές διαδρομές σε ιδιωτικούς χώρους ή σε στρατιωτικές ζώνες, γιατί εκεί θα μπορούσαν να δώσουν καλύτερη δυνατότητα διεξαγωγής ράλι σε ελεγχόμενο περιβάλλον.
Μερικές από τις από τις προκλήσεις των οργανωτών θα είναι η διαχείριση των θεατών, γιατί ορισμένοι αγώνες συγκεντρώνουν από 400,000 έως 500,000 θεατές. Αυτό θα απαιτήσει πολύ καλό σχεδιασμό αλλά είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει κάποια θέματα στην εφαρμογή τους.
Είμαστε λοιπόν σε αναμονή λεπτομερών πληροφοριών, σχετικά με τον κάθε αγώνα και στο μεταξύ ο WRC Promoter δουλεύει πυρετωδώς, για να οριστικοποιήσει το υπόλοιπο του ημερολογίου για το 2020.
Ενδείξεις και πληροφορίες που έχουμε, οδηγούν στο ότι το ξεκίνημα θα γίνει, την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου με τον αγώνα της Εσθονίας. Οι πληροφορίες μας είναι ότι η κυβέρνησή τους έδωσε το πράσινο φως και – όσο μου επιτρέπει η εμπειρία μου από το παρελθόν – έδωσε και την απαιτούμενη οικονομική υποστήριξη. Είχα την τύχη να συναντήσω και γνωρίσω για πρώτη φορά την ψυχή της οργάνωσης, τον Urmo Aava ο οποίος προΐσταται μιας ομάδας νεαρών, που διακρίνονται για τη θέληση για μάθηση, καθώς και για την δίψα τους για επίτευξη υψηλών στόχων.
Ήταν τον Φεβρουάριο του 2013 όταν μας επισκέφτηκαν στο ράλι της Λετονίας διεκδικώντας μια θέση του αγώνας τους, στο ημερολόγιο του ERC για το 2014. Τα κατάφεραν και μάλιστα με τον πρώτο τους αγώνα, στην έκδοση του 2014 απονεμήθηκε με το βραβείο ‘’ERC Rally of the Year’’. Ολοκλήρωσαν την τριετή συμφωνία με το ERC και στη συνέχεια καθιέρωσαν τον αγώνα, ως μια μεγαλοπρεπή ετήσια συνάντηση με επιλεκτική συμμετοχή ομάδων και οδηγών του WRC. Το 2019 ο αγώνας έγινε κάτω από το όνομα του WRC, σαν προωθητικός αγώνας του. Αυτό καθιέρωσε την σχέση τους με τόσο με την FIA, αλλά κυρίως με τον WRC Promoter και έτσι αξιοποίησαν την ευκαιρία το 2020.

Ott Taenak
Ο Εσθονός Ott Taenak θα τρέξει μπορστά στους συμπατριώτες του.

Ο επόμενος αγώνας φαίνεται να είναι αυτός της Γερμανίας ακολουθούμενος από την Σαρδηνία και απομένει να δούμε τις τελικές ημερομηνίες του ράλι Τουρκίας και Βελγίου. Το Βέλγιο επίσης εκμεταλλεύτηκε την εμπειρία του και τις επαφές του με την FIA και τον WRC Promoter, γιατί πίσω από την οργάνωση είναι ο Alain Penasee, ο οποίος είναι και ο Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Hyundai. Έχει μεγάλη εμπειρία στα ράλι από όλες τις πλευρές όσον αφορά την οργάνωση, προωθητικές ενέργειες και στρατηγική σκέψη πίσω από κάθε ενέργεια.
Ο αγώνας της Ιαπωνίας είναι στα σχέδια, αλλά προς το παρόν υπάρχουν κάποιες ενστάσεις και μένει να δούμε την τελική απόφαση που αναμένεται στην επίσημη ανακοίνωση. Σε κάθε περίπτωση ένας εφεδρικός αγώνας θα είναι αυτός της Κροατίας όπου ίσως αντικαταστήσει την Ιαπωνία ή κάποιον άλλο αγώνα.
Τέλος, πληροφορίες αναφέρουν ότι το Πρωτάθλημα θα κλείσει την αυλαία πάλι στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην Μόνζα. Αν αυτό επαληθευτεί, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δούμε τον Valentino Rossi να συμμετέχει, μιας και είναι ο αγαπημένος του αγώνας και ίσως ο μόνος που του επιτρέπει το σφικτό πρόγραμμα του MotoGP. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Valentino έχει επηρεαστεί από τον πατέρα του που ήταν οδηγός ράλι, γι’ αυτό και ο συνοδηγός του Carlo Cassina είναι ο ίδιος που έτρεχε μαζί με τον πατέρα του. Βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα έχει τελειώσει το πρόγραμμα του MotoGP, που επίσης μπορεί να φτάσει μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου!
Αν όλα τα ποιο πάνω επαληθευθούν ίσως το 2020 να είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για το WRC και τους φίλους του.

Elfyn Evans (GBR)
Η Team M-Sport Ford WRT θα δώσει το παρόν στους επόμενους αγώνες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...