fbpx

FIA & WRC σε δίλημμα

Η FIA και το WRC βρίσκονται μπροστά σε ένα δίλημμα, που για άλλους είναι πρόβλημα και σε άλλους ίσως δίνει ευκαιρία

Του Αντώνη Αργυρόπουλου*

Ήταν κάπου στην δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου όταν ετοίμαζα την βαλίτσα για το ταξίδι μου στο Μεξικό για τον τρίτο αγώνα του WRC. Αν και είχαν ήδη αρχίσει τα σημάδια ανησυχίας σχετικά με την πανδημία και τον covid-19, σε εκείνη την περίοδο όποιες σκέψεις σχετικά με την πραγματικότητα και το πως αυτή εξελίσσεται στην καθημερινότητα μας δεν ήταν δυνατόν να τις φανταστούμε.
Πράγματι το WRC κατάφερε να ολοκληρώσει τους τρεις πρώτους γύρους του στο Μονακό, τη Σουηδία και το Μεξικό, προτού εξαπλωθεί η επιδεινούμενη τότε πανδημία κοροναϊού, η οποία ανάγκασε το πρωτάθλημα να σταματήσει απότομα.
Ενώ άλλα πρωταθλήματα έχουν αρχίσει μια πιο προληπτική προσέγγιση με την ακύρωση των αγώνων, το WRC περιμένει μέχρι το τελευταίο λεπτό πριν ακυρώσει οποιοδήποτε από τα υπόλοιπα ράλλυ.

Thierry Neuville (BEL)
Ο Βέλγος Thierry Neuville πετάει στο ράλλυ Mexico

Και ενώ ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα φιλοξενήσει τουλάχιστον τέσσερις ακόμη αγώνες πριν από το τέλος του έτους, τα άσχημα νέα της περασμένης εβδομάδας ήρθαν μαζί με την ακύρωση των ράλλυ της Φιλανδίας (ήταν προγραμματισμένο για τις 6 με 8 Αυγούστου), το ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας (ήταν προγραμματισμένο για τις 3 με 6 Σεπτεμβρίου) και τελευταία με την ακύρωση του ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας (ήταν προγραμματισμένο για 29 Οκτωβρίου με 1 Νοεμβρίου), γεγονός που λιγοστεύει και τις πιο αισιόδοξες σκέψεις για θετική εξέλιξη του ημερολογίου.
Μετά από χρόνια εμπειρίας στο WRC αντιλαμβάνομαι απόλυτα ότι η προετοιμασία ενός αγώνα είναι μακροχρόνια και πολυδάπανη. Όλα πρέπει να σχεδιαστούν αρκετούς μήνες πριν και για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα ότι οι ομάδες θα μπορούν να ταξιδέψουν. Με την αβεβαιότητα του σήμερα, τόσο όσον αφορά τα ταξίδια αλλά και την εξέλιξη της πανδημίας σε διάφορα μέρη του πλανήτη, κανείς από τους διοργανωτές ράλλυ δεν θα έπαιρνε το ρίσκο να αρχίσει την προετοιμασία ενός αγώνα.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι οι ομάδες του WRC, έχουν δυο διαφορετικά σετ εξοπλισμού, με αυτοκίνητα και ανταλλακτικά. Το ένα σετ ταξιδεύει οδικώς στην Ευρώπη με τα πολυτελή τροχοκίνητα γκαράζ και το άλλο μεταφέρεται με κοντέινερ σε πλοία, με προορισμό τούς αγώνες εκτός Ευρώπης. Έτσι λοιπόν με το μόνο αγώνα εκτός Ευρώπης να είναι αυτός τής Ιαπωνίας, αυτό κάνει εντελώς ασύμφορη τη μεταφορά του εξοπλισμού εκεί.
Με τις παρούσες συνθήκες, όλες οι ομάδες έχουν δημοσιονομικές πιέσεις και αυτός είναι ένας κύριος λόγος στο να προσπαθήσουν ο WRC Προμότερ και η FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκίνητου), να στραφούν σε άλλες λύσεις που θα εστιάζουν τη διεξαγωγή του Πρωταθλήματος στην Ευρώπη και ίσως σε αγώνες που δεν συμπεριλαμβάνονται στο ημερολόγιο του 2020.
Τόσο η FIA όσο και η WRC Προμότερ, έχουν δηλώσει ότι θέλουν τουλάχιστον επτά γύρους για να κάνουν ένα Πρωτάθλημα αυτή τη σεζόν και προς το παρόν, αυτό δεν είναι δυνατό, με την Τουρκία και την Γερμανία να είναι οι μόνες χώρες που έχουν απομείνει χωρίς ακύρωση για το 2020.
Η πιο πιθανή εκδοχή θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει αγώνες με οργανωτές που έχουν εμπειρία από άλλα Πρωταθλήματα, όπως για παράδειγμα του Ευρωπαϊκού.
Αρκετοί από αυτούς τούς αγώνες προσπαθούν να μπουν στην οικογένεια του WRC και ίσως ήρθε τώρα η ευκαιρία που περίμεναν από καιρό.
Μεταξύ αυτών είναι το ράλλυ Κύπρου, ένα ράλλυ που έχει την εμπειρία στο WRC, αφού είχε λάβει μέρος από το 2001 μέχρι το 2007.
Θα μπορούσα ακόμη να σκεφτώ και το ράλλυ Ακρόπολις και θα ήταν μια πραγματική ευκαιρία για την χώρα μας, τόσο από άποψη διεθνούς προβολής, όσο και από την υλοποίηση του όνειρου των φίλων του Ελληνικού μότοσπορτ, μετά από την έλλειψη διεθνών αγώνων. Παρόλα αυτά, με τα πρόσφατα, προηγούμενα εσωτερικά προβλήματα της Ομοσπονδίας, θεωρώ εντελώς απίθανο η χώρα μας να είναι σε θέση να οργανώσει έναν αγώνα τέτοιου επιπέδου.
Πάντως κάτω από κανονικές συνθήκες και σωστό συγχρονισμό, οι παραπάνω δύο αγώνες θα μπορούσαν να δώσουν διέξοδο στο WRC και να εισχωρήσουν σε αυτό, μιας και είχαν την εμπειρία των κανονισμών της FIA και θα μπορούσαν επίσης να εξελιχθούν μέσα σε δυο συνεχόμενες εβδομάδες.
Από την άλλη μεριά ίσως και το Ypres Rally του Βελγίου, αγώνας που έχει πρόσφατα προγραμματιστεί για τις 1-3 Οκτωβρίου και έχει εμπειρία των κανονισμών της FIA, μαζί με το ράλλυ Barum της Τσεχίας θα μπορούσαν να ήταν επίσης μια εναλλακτική για το WRC.
Η ασφάλεια παραμένει υψηλός στόχος για την FIA και αυτό περιορίζει αρκετά τις επιλογές της. Κάθε λεπτομέρεια, θα πρέπει να είναι σωστά σχεδιασμένη και κάθε αγώνας θα πρέπει να διασφαλίζει την ασφάλεια τόσο των πληρωμάτων όσο και θεατών (αν επιτραπούν θεατές για τους επόμενους αγώνες).
Το αρχικό ημερολόγιο του WRC περιελάμβανε 14 αγώνες σε όλη την Ευρώπη, τη Νότια Αμερική, την Ασία και την Ωκεανία – συμπεριλαμβανομένου του Ράλι Χιλής που ακυρώθηκε λόγω κοινωνικής αναταραχής τον Νοέμβριο.
Η σύνοδος του World Motor Sport Council της επόμενης εβδομάδας, θα είναι καθοριστικής σημασίας και αναμένεται να μεταδώσει νέα σχετικά με ένα αναθεωρημένο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το οποίο θεωρείται πολύ πιθανό να μην περιλαμβάνει αγώνες από το ίδιο το WRC, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

IMG_2089
Ο Αντώνης Αργυρόπουλος για επτά χρόνια ήταν μέσα στο WRC

Αντώνης Αργυρόπουλος γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1981. Έχει εργαστεί ως Διευθυντής Marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με εταιρείες που συμμετείχαν σε χορηγίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως η Rothmans International με την Honda και την Williams και British American Tobacco με την BAR F1. Από το 2001 μέχρι και το 2007, διετέλεσε Events Director στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) και είχε την ευθύνη της εμπορικής ανάπτυξης και τηλεοπτικών δικαιωμάτων του θεσμού. Από το 2008 μέχρι το 2016 μεταπήδησε στο μεγαλύτερο αθλητικό τηλεοπτικό σταθμό της Ευρώπης το Eurosport και ήταν επικεφαλής τηλεοπτικών δικαιωμάτων και παγκόσμιας προβολής μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σήμερα έχει δική του εταιρεία Sports Marketing, η οποία ειδικεύεται σε τηλεοπτικές παραγωγές και προώθηση αθλητικών γεγονότων διεθνώς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...