Που πάει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA;

Μετά από την προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη της Παρασκευής, το Παγκόσμιο  Συμβούλιο της FIA, δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες σχετικά με  το αναθεωρημένο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2020.

γράφει ο Αντώνης Αργυρόπουλος*

Το μόνο που ανακοίνωσε σχετικά με το 2020, ήταν μέτρα εξοικονόμησης κόστους, στα οποία επικυρώθηκαν ορισμένες αλλαγές στους κανονισμούς, για να διευκολυνθεί η επανεκκίνηση της σεζόν μετά τον κοροναϊό. Αυτές οι αλλαγές περιλαμβάνουν τη μείωση του αριθμού των κινητήρων (από τρεις σε δύο) που θα χρησιμοποιούνται από τις ομάδες WRC, καθώς επίσης και ο περιορισμός των δοκιμών σε μία μόνο ημέρα για κάθε οδηγό και κατασκευαστή που έχει εγγραφεί σε έναν ευρωπαϊκό γύρο του WRC. Οι δοκιμές θα γίνονται πριν από τον αντίστοιχο αγώνα.
Ωστόσο, το συμβούλιο επιβεβαίωσε εννέα ράλλυ που σίγουρα θα βρίσκονται στο πρόγραμμα του 2021, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται σε αυτό οι ημερομηνίες που θα διεξαχθούν. Αυτά είναι: Μόντε Κάρλο, Φινλανδία, Πορτογαλία, Σουηδία, Σαφάρι, Ισπανία, Ιταλία, Ιαπωνία και Αυστραλία.
Από ότι γνωρίζουμε υπάρχουν ήδη υπογεγραμμένες συμφωνίες με τους παραπάνω αγώνες και αυτό προσθέτει ένα ακόμη πονοκέφαλο για την FIA και τον WRC Promoter, γιατί οι κατασκευαστές πιέζουν για ένα πρωτάθλημα με 10 γύρους, αλλά ο WRC Promoter θέλει να είναι 12. Ίσως τελικά καταλήξουν στους 11, αλλά η διαφορά από τους 14 αγώνες των τελευταίων ετών θα είναι μεγάλη.
Εάν αυτό συμβεί, τότε ποιον από τους παρακάτω αγώνες θα αφήσουν εκτός; Την Μεγάλη Βρετανία το Mεξικό, την Αργεντινή, τη Χιλή, τη Νέα Ζηλανδία, την Τουρκία, ή την Γαλλία; Η Γερμανία αναμενόταν να εναλλάσσεται με την Ισπανία, αλλά εάν φέτος εξαναγκαστούν από τον κοροναϊό να ακυρώσουν τον αγώνα, δεν θα μπουν στο πρωτάθλημα τον επόμενο χρόνο.
Με τις παρούσες συνθήκες, οι κατασκευαστές επίσης πιέζουν για μείωση του κόστους και αυτό δίνει μια ακόμη δυσκολία στο παζλ που αφορά το ημερολόγιο του 2021, γιατί με αγώνες εκτός Ευρώπης το κόστος αυξάνεται.
Αυτή ήταν και η αφορμή, που οι άνθρωποι της FIA εξέφρασαν τις σκέψεις τους να συμπεριλάβουν αγώνες εκτός του κανονικού ημερολογίου WRC για το 2020. Ήξεραν ότι θα ήταν πολλοί αυτοί που άκουγαν αυτό το κάλεσμα, όμως για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό, χρειάζονται μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις σε εμπορικό επίπεδο, αλλά κυρίως σε θέματα ασφαλείας.
Για την FIA θα ήταν συνετό να σκεφτεί τις διοργανώσεις του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, οι οποίες εντάσσονται στην Περιφερειακή της δομή και παρακολουθούνται στενά από δικούς της έμπειρους παρατηρητές. Αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είναι δεσμευμένοι με συμβάσεις με το Eurosport Events, δηλαδή του Promoter του ERC και αυτό θα ήταν αρκετά περίπλοκο. Από ότι μπορώ να γνωρίζω, αγώνες που δεν έχουν τέτοιες δεσμεύσεις αλλά έχουν την εμπειρία της FIA, είναι  το Ypres Rally του Βελγίου καθώς και αυτός της Εσθονίας που το 2019 είχε οργανώσει αγώνα WRC, χωρίς να εμπίπτει στο κανονικό ημερολόγιο.
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, καθώς επίσης και τις διάφορες συζητήσεις που γίνονται με νέους αγώνες που βρίσκονται στην Ευρώπη και θα επιτρέψουν να εκτελεστεί το ημερολόγιο του 2020, φέρνουν επιπλέον συμφόρηση σε οποιεσδήποτε σκέψεις, που αφορούν προοπτικές για μια θέση στο Ράλλυ Ακρόπολις στο μέλλον.
Αν και με ιδιαίτερη χαρά ακούσαμε τις πρωτοβουλίες της Ελληνικής κυβέρνησης και του υφυπουργού Αθλητισμού κ. Αυγενάκη για τη σύσταση ειδικής επιτροπής μότορσπορτ – με σκοπό να προσελκύσει η χώρα μας διεθνείς αγώνες – για να είμαστε ρεαλιστές, σε ότι αφορά το WRC και το ράλλυ Ακρόπολις, μάλλον θα χρειαστούν εξαντλητικές προσπάθειες και ιδιαίτεροι χειρισμοί για την επίτευξη ενός τέτοιου σκοπού.
Σε κάθε περίπτωση, εμείς θα ευχηθούμε καλή δύναμη και καλή επιτυχία, μιας και είναι σίγουρο ότι με υψηλούς στόχους και αρκετή προσπάθεια, ίσως τίποτε να μην είναι αδύνατο.
Άλλωστε το ράλλυ Ακρόπολις και οι αγώνες ράλλυ δεν είναι η μόνη κατηγορία που έχει το αποκλειστικό ενδιαφέρον, γιατί υπάρχουν περισσότερα διεθνή αθλήματα του Auto – Μοτο Sport (δηλαδή σε τέσσερις ή σε δυο τροχούς).

*Ο Αντώνης Αργυρόπουλος γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1981. Έχει εργαστεί ως Διευθυντής Marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με εταιρείες που συμμετείχαν σε χορηγίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως η Rothmans International με την Honda και την Williams και British American Tobacco με την BAR F1. Από το 2001 μέχρι και το 2007, διετέλεσε Events Director στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) και είχε την ευθύνη της εμπορικής ανάπτυξης και τηλεοπτικών δικαιωμάτων του θεσμού. Από το 2008 μέχρι το 2016 μεταπήδησε στο μεγαλύτερο αθλητικό τηλεοπτικό σταθμό της Ευρώπης το Eurosport και ήταν επικεφαλής τηλεοπτικών δικαιωμάτων και παγκόσμιας προβολής μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σήμερα έχει δική του εταιρεία Sports Marketing, η οποία ειδικεύεται σε τηλεοπτικές παραγωγές και προώθηση αθλητικών γεγονότων διεθνώς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Toyota: Πρώτη θέση σε πωλήσεις στην Ελλάδα

Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, η Toyota κατάφερε για 8η συνεχόμενη χρονιά να βρεθεί και πάλι στην 1η θέση στην προτίμηση του Έλληνα καταναλωτή...

Η Jeep ενώνει τη φωνή της με τον Bruce Springsteen

H Jeep® και ο θρύλος της αμερικανικής ροκ μουσικής, Bruce Springsteen, δημιούργησαν το διάρκειας 2 λεπτών video με την ονομασία «The Middle», για να...

Όμιλος Piaggio: Ευρωπαίος ηγέτης στην αγορά δύο τροχών

Το 2020 ο Όμιλος Piaggio για άλλη μία φορά ενίσχυσε την ηγετική του θέση στην ευρωπαϊκή αγορά δύο τροχών, με συνολικό μερίδιο αγοράς της...

Fiat Professional Ducato: Tο δημοφιλέστερο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα στην Ευρώπη για το 2020

To Ducato είναι το δημοφιλέστερο Ελαφρύ Επαγγελματικό Όχημα ανεξαρτήτου κατηγορίας στην Ευρώπη για το 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce και η Fiat...

Πώς θα βλέπατε ένα ηλεκτρικό Volkswagen ID.3 Cabrio;

Σε μία ευχάριστα αιφνιδιαστική κίνηση, η Volkswagen κινητοποιεί την παγκόσμια κοινότητα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, τα ευρέως γνωστά ως Social Media και θέτει ένα...