Σκέψεις για όσα ακούγονται περί WRC και Ράλι Ακρόπολις

Σε εποχές δύσκολες και σε περιόδους που τα περισσότερα φαίνονται σκοτεινά και δίχως προοπτική, το κουράγιο και ο ενθουσιασμός είναι από τις ελάχιστες λέξεις που υπόσχονται κάτι, αλλά κυρίως όταν αυτές δεν κρύβουν καμιά υποκρισία.

Του Αντώνη Αργυρόπουλου*

Αυτές οι σκέψεις πλημμύρισαν το μυαλό μου παρακολουθώντας την πρόσφατη συνέντευξη του Υφυπουργού κ. Λευτέρη Αυγενάκη κάτω από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολις. Ήταν η πολύ θετική πρωτοβουλία της σύστασης Οργανωτικής Επιτροπής για τη «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού».
Μεταξύ άλλων ο υφυπουργός είπε ‘’Την Οργανωτική Επιτροπή θα απαρτίζουν εμβληματικές προσωπικότητες από το χώρο του αγωνιστικού αυτοκινήτου, εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων με το μηχανοκίνητο αθλητισμό φορέων, αλλά και το αυτοκίνητο γενικότερα, ο ΕΟΤ και πρόσωπα που προάγουν την οδική ασφάλεια. Η Επιτροπή θα δίνει μεγάλη σημασία στην ασφαλή οδήγηση και μέσα από τη δράση της, σε συνεργασία με το πρόγραμμα «Ζήσε Αθλητικά», θα προωθεί μηνύματα ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς’’.
Μέχρι εδώ όλα καλά και σίγουρα χαιρετίζουμε αλλά ταυτόχρονα συγχαίρουμε αυτήν την πρωτοβουλία, που είναι μια καλή αρχή για την χώρα μας και για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς επίσης και τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στους δρόμους.
Όμως νομίζω ότι θα έπρεπε να ακούσουμε κάτι περισσότερο με περισσότερη σαφήνεια και ίσως καλύτερα προετοιμασμένο. Μου φάνηκε λίγο βιαστικό και μέσα σε λίγες μόνο ημέρες επιβεβαιώθηκα.
Για να γίνω ποιο συγκεκριμένος, λίγες ήμερες μετά τα νέα που έφτασαν από το εξωτερικό, ότι δηλαδή οι ομάδες του WRC άκουσαν την συνέντευξη του υπουργού και αποφάσισαν να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν τις δοκιμές τους στο Λουτράκι. Δηλαδή στο σημείο που άφησαν πίσω τους το Ράλι Ακρόπολις το 2013.
Αν και όλα αυτά ακούγονται σαν ένα καλά φτιαγμένο επικοινωνιακό παζλ, θα περιμένουμε να ακούσουμε τη συνέχεια και πως αυτή θα ξεδιπλώνεται στις επόμενες ημέρες, εβδομάδες και να είμαστε καλά στα επόμενα χρόνια.

Ole Christian Veiby
Ο Ole Christian Veiby στην Ισπανία, σε τοπίο που μοιάζει με το ελληνικό.

Είναι σημαντικό να θυμίσουμε ότι στις αποφάσεις του Παγκοσμίου συμβουλίου της FIA της περασμένης Παρασκευής, δεν αναφέρθηκε τίποτε για ομαδικές δοκιμές των ομάδων και όπως αυτές περιγράφονται στα διάφορα ελληνικά websites. Εμείς μέσα από όλα αυτά ερμηνεύουμε ότι αλλαγές στους κανονισμούς θα μπορούσαν να γίνουν μέσα από την προτροπή του WRC Promoter, βέβαια αν θα υπήρχε οικονομικό όφελος και ιδιαίτερα αν και οι ομάδες είχαν οφέλη. Για παράδειγμα, ο WRC Promoter θα μπορούσε να προβάλει αυτές τις δοκιμές με τηλεοπτική κάλυψη και οι ομάδες θα μπορούσαν να κάνουν τις δοκιμές όλες μαζί και να συνδυάσουν και εκδηλώσεις που να σχετίζονται με θεατές, αλλά σίγουρα θα ζητούσαν ανταλλάγματα, δηλαδή κάλυψη των εξόδων ταξιδίων κλπ.
Βέβαια σκέψεις μπορεί να υπάρχουν και συζητήσεις μπορεί να γίνονται, αλλά όλα αυτά – σύμφωνα την δική μας αίσθηση και τις σχετικές πληροφορίες – το εγχείρημα βρίσκεται ακόμη μακριά και χρειάζεται αρκετό χρόνο, χρονοβόρες διαπραγματεύσεις και πάνω από όλα, αλλαγές στους κανονισμούς σε ότι αφορά τις ομάδες.
Από την άλλη μεριά σίγουρα θα χρειαστεί μια καλή αξιολόγηση, από την πλευρά της νεοσύστατης Οργανωτικής Επιτροπής, για τα οφέλη μιας τέτοιας ενέργειας και αν αυτό το επιχείρημα αξίζει, γιατί θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η όποια προβολή του, θα είναι μακράν μικρότερη ακόμη και αυτής του ERC. Όπως και να έχει όμως είναι μια καλή ευκαιρία για τη χώρα μας και θα εμπνεύσει ξανά τους Έλληνες οδηγούς, θεατές και εμπλεκόμενους με το Ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Πάντως θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι για τα επόμενα χρόνια, θα ήταν ουτοπία να πιστέψουμε ότι το WRC θα συμπεριλάβει στο ημερολόγιο του την Ελλάδα με το Ράλι Ακρόπολις και θα αφήσει εκτός την Μεγάλη Βρετανία, το Μεξικό, την Γερμανία, την Αργεντινή, την Χιλή, την Νέα Ζηλανδία, την Τουρκία, ή την Γαλλία. Όλες αυτές οι χώρες είναι μεγάλες αγορές για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και επίσης δυνατές σε πολιτικό επίπεδο, σε ότι αφορά τις ψήφους για την εκλογή του προέδρου της FIA.
Θα πρότεινα λοιπόν να κοιτάξουμε με καθαρή σκέψη και να ατενίσουμε μπροστά στο μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ρεαλισμό. Επίσης ας αναρωτηθούμε τι κάναμε λάθος στο παρελθόν και ας μην το επαναλάβουμε… Πολλά ήταν αυτά που έγιναν σωστά και ίσως αρκετά ήταν και τα λάθη αυτών που διαχειρίστηκαν τους αγώνες, αλλά κυρίως το Ράλι Ακρόπολις.
Ας εκμεταλλευτούμε λοιπόν αυτή την πρωτοβουλία του Υπουργείου και ας σκεφτούμε τις γενιές που θα έρθουν και θα αναλάβουν την σκυτάλη από εμάς τους παλιότερους. Ας σκεφτούμε τη νέα γένια του σήμερα που πρέπει να επενδύσουμε, με ακούραστο ενδιαφέρον και απαράμιλλη προσπάθεια και φοβάμαι ότι προς αυτή την κατεύθυνση υστερούμε, γιατί χρειάζονται βάσεις στην “αρχή του σπορ”, βάσεις και όραμα για τις νέες γενιές…

 

*Ο Αντώνης Αργυρόπουλος γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1981. Έχει εργαστεί ως Διευθυντής Marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με εταιρείες που συμμετείχαν σε χορηγίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως η Rothmans International με την Honda και την Williams και British American Tobacco με την BAR F1. Από το 2001 μέχρι και το 2007, διετέλεσε Events Director στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) και είχε την ευθύνη της εμπορικής ανάπτυξης και τηλεοπτικών δικαιωμάτων του θεσμού. Από το 2008 μέχρι το 2016 μεταπήδησε στο μεγαλύτερο αθλητικό τηλεοπτικό σταθμό της Ευρώπης το Eurosport και ήταν επικεφαλής τηλεοπτικών δικαιωμάτων και παγκόσμιας προβολής μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σήμερα έχει δική του εταιρεία Sports Marketing, η οποία ειδικεύεται σε τηλεοπτικές παραγωγές και προώθηση αθλητικών γεγονότων διεθνώς.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Mustang Mach-E τα βάζει με έναν πύραυλο.

Έχετε δει ποτέ ένα αυτοκίνητο να κοντράρει την βαρύτητα, να επιταχύνει από στάση ενώ πέφτει ένας πολυέλαιος, να διαφοροποιείται μεταξύ πανομοιότυπων διδύμων ανθρώπων ή...

Το νέο Opel Mokka έρχεται στη Βελμάρ

Η Opel Βελμάρ, μέλος του Ομίλου Θ.Βασιλάκη, καλωσορίζει το νέο Opel Mokka από το Σάββατο 6 Μαρτίου έως την Παρασκευή 12 Μαρτίου, στο κατάστημα...

Με το νέο Ford Kuga είστε πάντα συνδεδεμένοι

Το νέο Κuga, το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Ford, είναι ένα αυτοκίνητο που έρχεται να «ξεκλειδώσει» μοναδικά χαρακτηριστικά προηγμένης συνδεσιμότητας που καθιστούν κάθε μετακίνηση...

Η Mazda αναβαθμίζει τον επαναστατικό κινητήρα e-Skyactiv X.

Συνδυάζοντας υψηλότερες επιδόσεις με μεγαλύτερη απόδοση, η αναβαθμισμένη έκδοση του μοναδικού βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) της Mazda, είναι πλέον διαθέσιμη...

CITROREN -Ë-BERLINGO: Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΕΚΔΟΣΗ

“To ηλεκτρικό Berlingo ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες απαιτήσεις, προσφέροντας επαρκή αυτονομία, χωρίς συμβιβασμούς στην πρακτικότητα, ώστε οι πελάτες μας να μπορούν να απολαύσουν όλες...