fbpx

Το τηλεοπτικό κοινό και τα οφέλη του WRC


Καθώς ο WRC Promoter μαζί με την FIA ψάχνουν λύσεις για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα του 2020 και βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, με υποψήφιους αγώνες εντός της Ευρώπης, οι πρώτες μετρήσεις τηλεθέασης του θεσμού για το τρέχον έτος, δόθηκαν στη δημοσιότητα.

του Αντώνη Αργυρόπουλου*

Σύμφωνα με την καθιερωμένη έρευνα της Nielsen Sports, το τηλεοπτικό κοινό του WRC αυξήθηκε κατά 15% στη διάρκεια των τριών πρώτων αγώνων της χρονιάς του 2020.
Δηλαδή, 242 εκατομμύρια άνθρωποι σε παγκόσμιο επίπεδο παρακολούθησαν από την τηλεόραση, το ράλλυ Μόντε Κάρλο, ράλλυ Σουηδίας και το ράλλυ του Μεξικό. Αυτό συγκρίθηκε με τα 211 εκατομμύρια που είχαν παρακολουθήσει τους τρεις αγώνες το 2019. Αυτοί οι αγώνες συγκέντρωσαν μέσο όρο τηλεοπτικού κοινού άνω των 80 εκατομμυρίων ο κάθε ένας.
Επιπρόσθετα, ο χρόνος μετάδοσης μεταξύ των κορυφαίων τηλεοπτικών αγορών, αυξήθηκε κατά 28% στο πρώτο τρίμηνο με τις πρώτες θέσεις να κατέχουν η Γαλλία, Ισπανία και Φινλανδία.
Τα νούμερα δείχνουν το ξεκάθαρο ενδιαφέρον του θεσμού, αφού πέρυσι περίπου 850 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν το WRC από την τηλεόραση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του WRC Promoter, Oliver Ciesla είπε: ‘’μια σειρά από αλλαγές στις ομάδες και των νέων συνθέσεων των οδηγών, έδωσαν επιπρόσθετο ενδιαφέρον στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι αριθμοί τηλεθέασης του πρώτου τριμήνου δείχνουν μια υπέροχη αρχή για το 2020 και αυτό εμβαθύνει το αυξανόμενο παγκόσμιο ενδιαφέρον για το WRC.‘’

Oliver Ciesla
O Oliver Ciesla επικεφαλής του WRC

‘’Αντιδράσαμε γρήγορα κατά την απουσία του WRC από τις ειδικές διαδρομές για να κρατήσουμε το ενδιαφέρον και τη διασκέδαση των φίλων του. Ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας ήταν η ανάπτυξη στο τηλεοπτικό περιεχόμενο για τα τηλεοπτικά δίκτυα, καθώς επίσης και πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τις ομάδες κατασκευαστών, τους οδηγούς, διοργανωτές αγώνων και τα μέσα ενημέρωσης’’.
Η Nielsen επίσης ανέφερε ισχυρούς αριθμούς ψηφιακών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Οι προβολές βίντεο στο διαδίκτυο έφτασαν τα 112 εκατομμύρια στα επίσημα κανάλια του WRC κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2020. Την ίδια περίοδο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του WRC, αυξήθηκαν σε περισσότερους από 4.3 εκατομμύρια επισκέπτες.
Τα δεδομένα της Nielsen έδειξαν επίσης, αυξημένα οφέλη για τους κατασκευαστές και τις ομάδες του WRC.
Σε παλαιότερη έρευνα, η Nielsen είχε κατατάξει το WRC ως 2ο πιο ενδιαφέρον από τα μηχανοκίνητα σπορ στον κόσμο. Αυτές οι έρευνες περιελάμβαναν μετρήσεις που χρησιμοποιήθηκαν από πανεπιστημιακές μελέτες επιλεγμένων χωρών και αγώνων του WRC.
Πιο αναλυτικά:
Τα έμμεσα και άμεσα οικονομικά οφέλη από την οργάνωση ενός αγώνα WRC κατά μέσον όρο επιφέρουν ένα τζίρο 58 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις ανέρχονται σε πάνω από 13 εκατομμύρια ευρώ έσοδα από ΦΠΑ, με την εκτίμηση για 500,000 ευρώ από φορολογικά έσοδα από τα γεύματα και 1.6 εκατομμύρια ευρώ φορολογικά έσοδα από το άλλες πηγές, όπως διανυκτερεύσεις, αγορές προϊόντων, διασκέδαση κλπ.
Σε κάθε αγώνα συμμετέχουν περί τα 600 άτομα πού περιλαμβάνουν οδηγούς, μηχανικούς και βοηθούς καθώς επίσης αρκετοί χορηγοί με καλεσμένους που στο σύνολο τους φτάνουν σε πάνω από 1,500 άτομα.
Ο μέσος όρος διαμονής για το 50% αυτών είναι στις τέσσερις ημέρες, ενώ για το άλλο 50% μέχρι 2 ημέρες.
Οι μετρήσεις αυτές έδειξαν ότι ένας μέσος όρος 150,000 θεατών παρακολουθεί τους αγώνες για τουλάχιστον δύο ημέρες. Μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και αρκετοί ξένοι που επισκέπτονται την χώρα και συνεχίζουν τις διακοπές τους εκεί.
Η Nielsen επίσης υπολόγισε το όφελος της προβολής από κάθε αγώνα. Δηλαδή πόσα χρήματα θα κόστιζε ο τηλεοπτικός χρόνος προβολής για την χώρα, το όνομα του κάθε αγώνα καθώς και τούς κατασκευαστές και χορηγούς. Τα μεγέθη ήταν μεγάλα και ανέρχονταν σε 50 εκατομμύρια ευρώ για κάθε αγώνα WRC.

FIA World Rally Championship 2020
FIA World Rally Championship 2020: πως θα ολοκληρωθεί;

Όλες αυτές τις καλές επιδόσεις και τα οφέλη, απολάμβανε η χώρα μας μέχρι το 2013 που συμπεριλαμβανόταν στο ημερολόγιο του WRC. Αργότερα προσπάθησε να κρατήσει το ράλλυ Ακρόπολις στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, αλλά σαφώς τα μεγέθη και τα οφέλη ήταν πολύ μικρότερα. Προσπάθειες για να διατηρηθεί ο αγώνας στο Παγκόσμιο και αργότερα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, σίγουρα έγιναν, αλλά το σημερινό αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό.
Η Ελλάδα έφυγε από όλα τα διεθνή πρωταθλήματα και δυστυχώς μαζί τους έφυγαν και οι άνθρωποι που είχαν την εμπειρία. Άφησαν όμως πίσω τους σκιές που μου θυμίζουν τους στίχους του Γ. Ρίτσου…

“Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Ὅταν ἔχει φεγγάρι μεγαλώνουν οἱ σκιές μές στό σπίτι,
ἀόρατα χέρια τραβοῦν τίς κουρτίνες,
ἕνα δάχτυλο ἀχνό γράφει στή σκόνη τοῦ πιάνου
λησμονημένα λόγια — δέ θέλω νά τ’ ἀκούσω.
Σώπα.”

IMG_2089
Ο Αντώνης Αργυρόπουλος για επτά χρόνια ήταν μέσα στο WRC

*Ο Αντώνης Αργυρόπουλος γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1981. Έχει εργαστεί ως Διευθυντής Marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με εταιρείες που συμμετείχαν σε χορηγίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως η Rothmans International με την Honda και την Williams και British American Tobacco με την BAR F1. Από το 2001 μέχρι και το 2007, διετέλεσε Events Director στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) και είχε την ευθύνη της εμπορικής ανάπτυξης και τηλεοπτικών δικαιωμάτων του θεσμού. Από το 2008 μέχρι το 2016 μεταπήδησε στο μεγαλύτερο αθλητικό τηλεοπτικό σταθμό της Ευρώπης το Eurosport και ήταν επικεφαλής τηλεοπτικών δικαιωμάτων και παγκόσμιας προβολής μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σήμερα έχει δική του εταιρεία Sports Marketing, η οποία ειδικεύεται σε τηλεοπτικές παραγωγές και προώθηση αθλητικών γεγονότων διεθνώς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...