Πνευματικές & οικολογικές αποδράσεις

Μπαίνουμε μέσα στο πνεύμα των Μετεώρων περιβαλλόμενοι από το μοναδικό τοπίο και φθάνουμε στη λίμνη Κάρλα, έναν χρήσιμο υδροβιότοπο, με ενδιάμεση στάση στο σπήλαιο της Θεόπετρας. “Ξεναγός” μας και οδηγός του νέου Audi Q3 Sportback ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός!

DBS_8491
Ο Κώστας Αγοραστός με τον Γενικό Διευθυντή της PRESSGROUP Διονύση Γκουτζουρή και τον Δημήτρη Διατσίδη συζητούν για το Q3

Το άρθρο έχει δημοσιευθεί στο 1ο τεύχος του περιοδικού AUTO4U που κυκλοφορεί μαζί με το MOTOGP WORLD σε διπλό τεύχος! 

Φωτογραφία: Studio B42

Η Μονή του Αγίου Στεφάνου είναι ένα γυναικείο μοναστήρι – ένα από τα έξι που είναι επισκέψιμα – και καθώς περνάς την είσοδο η τάξη και η καθαριότητα δείχνει αμέσως ότι οι μοναχές φροντίζουν τέλεια τον ιερό χώρο. Στα 300 μέτρα πάνω από τη Θεσσαλική πεδιάδα βλέπεις τον Πηνειό με λιγοστό νερό φέτος και την πόλη της Καλαμπάκας που οφείλει το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής της στα Μετέωρα, αλλά το βλέμμα σου πάει στους διπλανούς βράχους από ψαμμίτη, που έχουν δημιουργήσει αυτό το μοναδικό τοπίο, το οποίο σε συνδυασμό με τα 30 μοναστήρια που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται 10 αιώνες νωρίτερα, έχουν δημιουργήσει αυτό το παγκόσμιας κληρονομιάς μνημείο, όπως το έχει χαρακτηρίσει η Unesco.
H Χριστονύμφη η “γερόντισσα” της μονής (που είναι νεότατη για τον τίτλο που έχει) μας υποδέχθηκε με ιδιαίτερη στοργή. Ο Κώστας Αγοραστός που μας ανέβασε εκεί, έχει προσφέρει πολλά και στο συγκεκριμένο μοναστήρι, αλλά και σε όλα τα Μετέωρα και οι μοναχές έδειχναν την ευγνωμοσύνη τους με τη ζεστή τους φιλοξενία.
“Δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε εδώ νέες και μορφωμένες γυναίκες που αναζητούμε κάτι πνευματικό”, λέει η Χριστονύμφη και συνεχίζει: “Η πνευματική δύναμη του τόπου είναι τεράστια και εμείς εδώ έχουμε δει πολλά να συμβαίνουν που δυναμώνουν την πίστη μας”.
Πράγματι η κάρα του Αγίου Χαραλάμπους στην εκκλησία της μονής είναι θαυματουργή και φυσικά ένα προσκύνημα που πρέπει να κάνει κάθε επισκέπτης.
Η πνευματικότητα του τόπου σε συνεπαίρνει και δεν θέλεις να φύγεις, παρά το ότι έχεις αργήσει στο ραντεβού με τον φωτογράφο που περιμένει στον ήλιο για να αιχμαλωτίσει στη μνήμη της Nikon το Audi Q3 Sportback με τον Περιφερειάρχη της περιοχής στο τιμόνι.
Με γνώση των στροφών στο οδικό δίκτυο που έχει βελτιώσει σημαντικά και με το νέο κομμάτι που φτιάχνει από την Καλαμπάκα μέχρι το ήδη καλό σημείο, ο Κώστας Αγοραστός αποδείχθηκε και δεινός οδηγός και όσο περνούσε η ώρα τόσο περισσότερο μάθαινε το αυτοκίνητο που με την ανάρτηση να “σφίγγει” ηλεκτρονικά, σε ένα δευτερόλεπτο μεταμορφώνεται από ένα άνετο ταξιδιάρικο σε σπορ και σου δίνει την ευχαρίστηση και μαζί την ασφάλεια που χρειάζεται για τις στροφές, από τις οποίες ξεκινούσαν παλιότερα και Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην 3η τετραετία του βλέπει συνεχώς έργα υποδομών που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και στην Καλαμπάκα βοηθούν την πόλη να ανταπεξέρχεται στον τεράστιο όγκο τουριστών που όλο το χρόνο επισκέπτονται τα Μετέωρα. Η αποδοχή των νεαρών κατοίκων της πόλης που συναντήσαμε στη στάση για καφέ, σίγουρα τονώνουν το ηθικό στον Κώστα Αγοραστού και εμείς είδαμε στα πρόσωπά τους την αναγνώριση του έργου του. Άλλωστε στην πόλη έχει φτιάξει και το Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών Μετεώρων και Κέντρο Ψηφιακής Προβολής της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων.

Kostas Agorastos
Ο Κώστας Αγοραστός συνομιλεί με τους νέους της Καλαμπάκας

DBS_8587
Στο Κέντρο Ψηφιακής Προβολής της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων.

Η επόμενη στάση ήταν σε κοντινή απόσταση, αφού 3 χλμ έξω από την πόλη στο δρόμο προς τα Τρίκαλα, βλέπεις στα αριστερά ένα λόφο με σχήμα που ταιριάζει κάπως με των Μετεώρων, αλλά σε αρκετά χαμηλότερο ύψος. Είναι το Σπήλαιο της Θεόπετρας και πρώτα η επίσκεψη στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης μας έβαλε μέσα στην ιστορία του ασβεστολιθικού βράχου που δημιουργήθηκε πάνω από 100,000 χρόνια νωρίτερα. Στο σπήλαιο που ανακαλύφθηκε υπάρχει ανθρώπινη παρουσία σε όλες τις περιόδους της Μέσης και Ανώτερης Παλαιολιθικής, της Μεσολιθικής και της Νεολιθικής περιόδου και γι αυτό το λόγο η αρχαιολογική του θέση είναι σημαντική. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού η Περιφέρεια έχει αναλάβει την υλοποίηση της επαναλειτουργίας για το κοινό του Σπηλαίου, κάτι που θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια.

Αφήσαμε πίσω τη Θεόπετρα και πήραμε τον καλοφτιαγμένο με διαχωριστικό και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση δρόμο προς τη Λάρισσα, με τον Περιφερειάρχη να δοκιμάζει στον άδειο από κίνηση δρόμο, τις δυνατότητες του νέου Q3 Sportback και να μας εκθειάζει τη συμπεριφορά του: “μου άρεσε, είναι εξαιρετικά σταθερό και ασφαλές και μου δίνει καλή αίσθηση, ειδικά όταν αλλάξαμε με ένα απλό κουμπί την ανάρτηση και ρυθμίσαμε και την απόκριση του τιμονιού”, είπε χαρακτηριστικά. “Μου άρεσε και η θέση οδήγησης και το μοντέρνο εσωτερικό, είναι ένα καλό αυτοκίνητο και ταξιδεύει ωραία”, συνέχισε και περνώντας από τον περιφερειακό της Λάρισας (άλλο ένα έργο για το οποίο είναι υπερήφανος) κατευθυνθήκαμε από τον δρόμο Λάρισας – Βόλου προς την δυτική πλευρά του Πηλίου.
Η επίσκεψη στην λίμνη Κάρλα ήταν το “μυστικό” μέρος που δεν ξέρουν οι πολλοί, στο οποίο μας οδήγησε ο “ξεναγός” μας. Το 1962 η λίμνη αυτή – που ήταν τετραπλάσια από ότι σήμερα – αποξηράνθηκε και έτσι δημιουργήθηκε καλλιεργήσιμη γη που δόθηκε σε ακτήμονες. Η αποξήρανση αυτή αποδείχτηκε λάθος για το περιβάλλον και το οικοσύστημα και έτσι το 2010 άρχισαν έργα για να δημιουργηθεί και πάλι μια μικρότερη λίμνη, με νερό που έρχεται κυρίως από τον Πηνειό. Τώρα πια με προσπάθειες της Περιφέρειας τα 4 τελευταία χρόνια, η λίμνη των 38,000 στρεμμάτων, ήδη τροφοδοτεί με νερό 25,000 στρέμματα δωρεάν και θα μπορεί να ποτίζονται συνολικά πάνω από 100,000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης. Πέρα από αυτό έχει αναπτυχθεί ένα οικοσύστημα με πάνω από 800 είδη πουλιών και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από πολύ κοντά γεράκια, αργυροπελεκάνους και πολλά άλλα πουλιά. Μάλιστα αρκετοί “Bird Whatchers” επισκέπτονται την περίμετρο της λίμνης ώστε να παρατηρήσουν και να ακούσουν τα πουλιά, δημιουργώντας έναν εξειδικευμένο τουρισμό.
Ακολουθώντας την νότια περίμετρο της Κάρλας ο Κώστας Αγοραστός είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το Audi Q3 Sportback και στο χώμα, όπου επίσης του άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, με τις ρυθμίσεις στο πιο μαλακό και την αντίστοιχη απόκριση στο τιμόνι. Εμείς περάσαμε μια όμορφη μέρα, όχι μόνο με τη μοναδικότητα των επισκέψεων στις τρεις τοποθεσίες του ταξιδιωτικού, αλλά και με τη “δοκιμή” του οδικού έργου που γίνεται στη Θεσσαλία, το οποίο πράγματι είναι αξιόλογο, ανεβάζοντας το επίπεδο ως προς την ασφάλεια και συγχρόνως μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης στην περιοχή.

Audi Q3 Sportback

H δυναμική αισθητική ενός coupé συνδυάζεται με τη λειτουργικότητα ενός SUV και το αποτέλεσμα στην περίπτωσή μας είναι άκρως εντυπωσιακό, ειδικά με τη μεγάλη οκταγωνική μάσκα που δεσπόζει στο μπροστά μέρος. Η coupé σιλουέτα είναι εμφανώς ορατή από το πλάι και η μακριά γραμμή των ώμων τονίζει τον sport χαρακτήρα του. Χαρακτηριστικά του πίσω μέρους είναι το χαμηλό πίσω παράθυρο και τα δυναμικά πίσω φώτα. Το αυτοκίνητο του ταξιδιωτικού μας ήταν ένα S line Q3 Sportback, εξοπλισμένο με προφυλακτήρες βαμμένους σε χρώμα αντίθεσης, ζάντες 18 ιντσών και μαρσπιέ με φωτισμό, εμπρόσθια ένθετα αλουμινίου, στοιχεία που το έκαναν ακόμη εντυπωσιακότερο.

Το Audi Q3 Sportback διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό sport ανάρτηση που ενεργοποιείται ηλεκτρονικά και προσφέρει επιπλέον πρόσφυση, ενώ το σύστημα Audi “drive select” driving dynamics μας επιτρέπει να επηρεάζουμε τα χαρακτηριστικά του οχήματος χρησιμοποιώντας έξι διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Στη θέση Dymanic το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης έκανε το αυτοκίνητο πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και πιο απόλυτο, κάτι χρήσιμο στη γρήγορη οδήγηση.

box static
Ο TDI κινητήρας με τα 1,968 κ.εκ. και το τούρμπο αποδίδει ισχύ 110 kW (150 PS) στις 3,000-4,500 rpm, με ροπή 340 Nm στις 1,750-3, 000 rpm, για ένα βάρος 1,655 κιλών και το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 9.3” και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 205 χλμ/ώρα. Καταφέραμε με “ήσυχη” οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους να έχουμε κατανάλωση 5 λίτρα/100 χλμ, αλλά στη πιο σπορ οδήγηση πλησιάσαμε την κατανάλωση στα 10 λίτρα/100 χλμ.
Πέρα από αυτά μας άρεσαν τα sport καθίσματα με το έμβλημα S, το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι καθώς και τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι.
Οι προβολείς με τεχνολογία Audi Matrix LED χαμηλώνουν επιλεκτικά την ένταση του φωτός στα διερχόμενα οχήματα, ενώ ο υπόλοιπος δρόμος παραμένει φωτεινός και αυτό σίγουρα είναι κάτι που εκτιμάς.
Τιμή της σειράς S line: € 47,960

kostas agorastos
Αγοραστός Κώστας
Περιφερειάρχης Θεσσαλίας
Ο Κώστας Αγοραστός γεννήθηκε στη Λάρισα το 1963. Είναι έγγαμος με τη Χριστίνα Παναγή και έχει μια κόρη και ένα γιο. Είναι Διδάκτωρ του Bradford University και απόφοιτος της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς.
Από το 2011 έως σήμερα: Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και από το 2014 Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.Π.Ε.). Διετέλεσε Βουλευτής Λαρίσης με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 2004 και του 2007.
Στην Επιστημονική και Ακαδημαϊκή Δράση: Πρόεδρος του Διατμηματικού προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων (M.B.A. & Executive M.B.A.), Αντιπρόεδρος του συλλόγου μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
“Επιδίωξή μου: μια ενωμένη Θεσσαλία, χωρίς διακρίσεις, χωρίς αποκλεισμούς,” επαναλαμβάνει συχνά.

Δημήτρης Διατσίδης
Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Δεν άφησε περιθώριο στις Mercedes ο Μαξ Φερστάπεν και κέρδισε το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι

Σαρωτικός ο Μαξ Φερστάπεν, σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα του και κέρδισε δίκαια στο Σίλβερστοουν το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι. Στη 2η θέση ο...

MotoGP Brno: Θυελλώδης ο Binder!!

Ιστορία έγραψε σήμερα ο Brad Binder, με τον Ν. Αφρικανό να εντυπωσιάζει πάνω στην ΚΤΜ του και να παίρνει μια επιβλητική νίκη στην Τσεχία! Ο...

Hyundai και νέες τεχνολογίες κλιματισμού

Η Hyundai πρωτοπορεί αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες κλιματισμού για τη διασφάλιση καθαρότερου αέρα στο εσωτερικό των οχημάτων της • Τρεις νέες τεχνολογίες ανέπτυξε η Hyundai για...

Η Fiat Chrysler Automobiles στην ελίτ της έξυπνης αυτοκίνησης

Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) επιλέχθηκε για να συμμετέχει σε ένα νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα που σαν στόχο έχει τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος καινοτομιών που...

BMW M Performance για τις νέες Σειρά 5, M5 και M5 Competition

Υψηλής ποιότητας αξεσουάρ εξωτερικού και εσωτερικού, ζάντες και μηχανικά εξαρτήματα αναδεικνύουν το σπορ χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 5 και των ‘M’ μοντέλων της. Ταυτόχρονα...