fbpx

Στα χνάρια του Ερυμάνθιου Κάπρου

Στο δάσος της Φολόης, ψάχνουμε τους σύγχρονους Ερυμάνθιους κάπρους, με το Skoda Kodiaq και σαν Ηρακλής ο Θόδωρος Βασιλόπουλος μας δείχνει άλλες όψεις της Αρχαίας Ολυμπίας, της Λάλας, του Κακόβατου.

Φωτογραφία: Studio B42

anoigma mikri_Fotor
Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θόδωρος Βασιλόπουλος μας ξενάγησε στην περιοχή

Η Θεά των δασών, η Άρτεμις είναι σίγουρα θυμωμένη με τις καταστροφές που γίνονται σε πολλά από αυτά ανά τη χώρα μας και αν πάμε έτσι με τις φωτιές και την απρόσεκτη και παράνομη υλοτομία, σίγουρα η Θεά θα στείλει ένα καινούργιο Ερυμάνθιο Κάπρο, που όπως τρομοκρατούσε στη μυθολογία τους χωρικούς – ακόμη και τους Κενταύρους – θα μας βάλει σε μπελάδες. Ο Βασιλιάς των κενταύρων ο Φόλος (από τον οποίο πήρε το όνομα το δάσος της Φολόης, είπε τα μυστικά στον Ηρακλή και ο μυθικός Ήρωας κατάφερε να εξουδετερώσει τον επικίνδυνο τεράστιο αγριόχοιρο. Η αλληγορία της οργής της Θεάς των δασών, για όσους τα καταστρέφουν, βάζει τον Ερυμάνθιο Κάπρο στη θέση του ορμητικού ποταμού Ερύμανθου, που όταν ξεχειλίζει, προκαλεί μεγάλες πλημμύρες και καταστροφές. Ο Ηρακλής όμως – στον 4ο άθλο του – φτιάχνοντας έργα, τον καθιστά χρήσιμο και αρδεύσιμο.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θόδωρος Βασιλόπουλος μας ξενάγησε αρχικά στην Αρχαία Ολυμπία και μετά οδήγησε το Skoda Kodiaq προς το δάσος της Φολόης, περνώντας και από τη Λάλα, για να συναντήσουμε στη διαδρομή και κάποια οδικά έργα που γίνονται. Στη δική του δικαιοδοσία είναι οι αγροτικοί δρόμοι και ο ίδιος ως Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών (Π.Ε.Ν.Α), γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα και προσπαθεί να δίνει τις λύσεις.

“Έχουμε το μεγαλύτερο αγροτικό οδικό δίκτυο στη χώρα και τώρα είναι μια πληγή. Είναι ένας τομέας που είναι πολύ σημαντικός, γιατί αν έχουμε πρόβλημα στην αγροτική μας παραγωγή δεν μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη των καλλιεργειών. Αυτή τη στιγμή τους περιφερειακούς και τους πρώην νομαρχιακούς δρόμους, προσπαθούμε να τους κρατάμε πάρα πολύ ζωντανούς και αυτό είναι το μέλημά μας. Και μαζί είναι οι Δήμοι – γιατί η πλειοψηφία των αγροτικών δρόμων ανήκουν στην τοπική αυτοδιοίκηση, στους Δήμους – και εκεί κάνουμε μια προσπάθεια να τους εξελίξουμε”, μας λέει την ώρα που οδηγεί με άνετο τρόπο και ασφάλεια το Τσέχικο SUV.
Το δάσος της Φολόης γίνεται ένα ωραίο σκηνικό για τις ανάγκες της φωτογράφησής μας και εμείς απολαμβάνουμε τη δροσιά που προσφέρουν οι ευθύκορμες βελανιδιές (δρύες), στην έκταση των 42,000 στρεμμάτων την οποία ο λαός της περιοχής ονόμασε Κάπελη, που σημαίνει πυκνό δάσος. Είμαστε σε υψόμετρο 600μ. και το όμορφο “σκηνικό” μας διατηρείται έτσι μόνο από την υγρασία, η οποία συντηρείται στο έδαφος, λόγω της πυκνότητας των δέντρων που δεν αφήνουν τον ήλιο να περάσει. Τα αιωνόβια δέντρα φτάνουν τα 15 μέτρα ύψος και λόγω του μεγάλου ποσοστού υγρασίας που έχουν, αλλά και επειδή δεν έχουν ρετσίνι είναι πρακτικά άκαυστα! Και έτσι εξηγείται η μακροβιότητα του δάσους, παρά το ότι μεγάλα κομμάτια του δάσους κόπηκαν και εκχερσώθηκαν από καταπατητές για να γίνουν καλλιεργήσιμες εκτάσεις και για να εκμεταλλευτούν την ξυλεία.
Ο δικός μας “Ηρακλής” οδηγώντας το Skoda Kodiaq συνεχίζει να μας ενημερώνει: “Τα πάρα πολλά προγράμματα αγροτικής οδοποιίας που είχαμε σε αυτή την κοινή αγροτική πολιτική, τα απορροφήσαμε στο 100% και μέσα από το πρόγραμμα Φιλόδημος, που ήταν πολύ σημαντικός για την αγροτική οδοποιία. Στόχος μου και ως συντονιστής όλων των προγραμμάτων της χώρας, είναι το επόμενο διάστημα να δώσουμε να καταλάβει η πολιτεία ότι πρόκειται για ένα θέμα που πρέπει να το αξιοποιήσουμε περισσότερο. Χωρίς αγροτικούς δρόμους δεν μπορούμε να μιλάμε για ζωή στην περιφέρεια. Καλές οι κεντρικές αρτηρίες, αλλά όταν δεν έχεις πρόσβαση στην κτηνοτροφική σου μονάδα, γενικότερα στον αγρό σου, δεν μπορείς
εύκολα να δουλέψεις. Είναι σημαντικό και ο αγροτικός δρόμος προσθέτει υπεραξία στα ποιοτικά μας αγροτικά προϊόντα που βγάζει ο τόπος μας”.
Αφήνουμε την ορεινή Ηλεία και τα σύνορα Αρκαδίας – Αχαίας μέχρι τα οποία εκτείνεται το υπέροχο δάσος της Φολόης – στο οποίο υπάρχουν πολλοί αριθμημένοι δασικοί δρόμοι που προσφέρονται για ποδηλασία ή για πεζοπορία.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η περιβαλλοντική ποιότητα του δάσους επιβεβαιώνεται από την αξιολόγηση ως σημαντική περιοχή για τα πουλιά της Ελλάδος (ΣΠΠΕ), ενώ έχει απογραφεί με την Οδηγία των Οικοτόπων (92/43/ΕΟΚ) του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων της άγριας πανίδας και της αυτοφυούς χλωρίδας και είναι επιλέξιμο να ενταχθεί στο κοινοτικό δίκτυο Natura 2000. Σας το συνιστούμε ανεπιφύλακτα για τουλάχιστον μια ημερήσια εκδρομή, αν βρεθείτε στην περιοχή.
Οδηγώντας μέχρι το φράγμα του Αλφειού ο Θόδωρος Βασιλόπουλος μας λέει και τις εντυπώσεις του από το αυτοκίνητο: “Από την αρχή μου φάνηκε πάρα πολύ καλό στις αναρτήσεις. Στις στροφές αλλά και στο χώμα που κινηθήκαμε είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο παίρνει όλους τους κραδασμούς, μου φαίνεται εντυπωσιακό. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, εύκολο, απλό και έξυπνο κιόλας. Μου αρέσει η οδήγησή του”, θα μας πει και θα μας βρει σύμφωνους, καθώς και εμείς κάναμε αργότερα πολλά χιλιόμετρα μαζί του, ανεβαίνοντας από την Ιόνια Οδό και μετά από Εγνατία, μέχρι τις Σέρρες για τις ανάγκες φωτογράφισης και δοκιμής της μοτοσυκλέτας του εξωφύλλου μας στο τμήμα των δύο τροχών!
Περνώντας από τη Ζαχάρω, ο Κακόβατος ήταν ο τελικός προορισμός μας και στην ωραία αυτή παραλία το καταπληκτικό φαγητό στην ψαροταβέρνα “Οι Μουριές-Νίκος” ήταν ένα καλό τελείωμα για αυτήν την απόδρασή μας και τη γνωριμία με έναν σύγχρονο αγρότη “Ηρακλή” που από τη θέση που υπηρετεί, πραγματικά προσπαθεί να περιορίσει τις καταστροφές των “χειμάρρων” και να βοηθήσει την Αγροτική Ανάπτυξη.

ŠKODA KODIAQ
Η Skoda έχει σοκάρει τους αντιπάλους της με ένα ποιοτικό SUV, που εντυπωσιάζει σε όλα τα επίπεδα και προσφέρεται σε ασυναγώνιστες τιμές!
Η VW πρέπει να πρέπει να είναι υπερήφανη για τη θυγατρική της Skoda, η οποία αξιοποιεί ιδανικά τις…πάσες της μητρικής της εταιρείας και «σκοράρει» με εξαιρετικά μοντέλα σε πιο συμφέρουσες τιμές. Αν προσθέσουμε και το ελκυστικό στυλ των Skoda νέας γενιάς, μιλάμε για ένα πολύ αξιόλογο μοντέλο.
Από μία επιβλητική καφέ αρκούδα, που ονομάζεται Kodiaq πήρε το όνομά του, το μεγαλοπρεπέστερο μοντέλο της σύγχρονης ιστορίας της Skoda, με το οποίο μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των οικογενειακών SUV και σκόρπισε τον πανικό στον ανταγωνισμό, ακόμη και στο αδελφό μοντέλο VW Tiguan.
Τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, όμως το Kodiaq έχει 4,70 μ. μήκος και ένα μεταξόνιο 2,79 μ., που επιτρέπει την τοποθέτηση και μίας τρίτης σειράς καθισμάτων. Ακόμη και στην επταθέσια εκδοχή του, το τσέχικο SUV προσφέρει τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές,
Ο σχεδιασμός του αμαξώματος είναι “αρχοντικός”, το αυτοκίνητο μεταδίδει μία premium αύρα και διακρίνεται για το τετραγωνισμένο σχήμα του με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την επιβλητική μάσκα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική με τον αντίστοιχο συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο 0.33 και να επιτρέπει υψηλές μέσες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ενοχλητικούς αεροστροβιλισμούς. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε κλειστό άδειο κατηφορικό δρόμο και την τελική ταχύτητα που έφθασε στην ψηφιακή ένδειξη του κοντέρ τα 240χλμ/ώρα!!!
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μοντέρνο ντιζάιν σε συνδυασμό με ποιοτικά υλικά. Στα θετικά και η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με υψηλή ευκρίνεια και εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας με το Smartphone και το Διαδίκτυο.
Εντυπωσιακών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με 720 λίτρα όγκο στην πενταθέσια εκδοχή, που είχαμε στη διάθεσή μας.
Το Kodiaq διακρίνεται για την ευελιξία του, πατά πολύ σταθερά στον δρόμο και ξεδιπλώνει το πραγματικό του ταλέντο εκτός πόλης, όπου καταγράφει υψηλές ταχύτητες με χαμηλά επίπεδα θορύβου και άνεση, χάρη στην πολύ καλή απόσβεση των κραδασμών από τις κακοτεχνίες. Γενικότερα, δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, όπου οι αντιδράσεις του είναι ομαλές και προοδευτικές, ενώ εντυπωσιάζει με υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης.
Για τα χωμάτινα κομμάτια, μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα σε μέτριας δυσκολίας διαδρομές, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,7 εκατοστά) και στις ειδικά ρυθμισμένες αναρτήσεις.

Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Tετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1,498 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 250 Nm στις 1,500 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 720 έως 2.065 χιλιοστά, μήκος/πλάτος/ύψος 4.697/1.882/1.676 χιλιοστά.

DBS_1933
Θόδωρος Βασιλόπουλος
Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας
Ο Θόδωρος Βασιλόπουλος γεννήθηκε στην Αμαλιάδα το 1981, όπου και κατοικεί. Είναι έγγαμος με 2 παιδια. ́Μετά το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο Αμαλιάδας, συνέχισε ως σπουδαστής στο τμήμα Βιολογικής Γεωργίας του Ανωτάτου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αργοστολίου –Κεφαλληνίας. Απέκτησε το πιστοποιητικό Δια Βίου Εκπαίδευσης στην Εκπαίδευση Αγροτών για την ανάληψη δράσεων στο δευτερογενή και τον τριτογενή τομέα της οικονομίας – Ησίοδος της Γενικής Γραμματείας Διαρκούς Εκπαίδευσης .
Με πολλές συμμετοχές στα Συνέδρια Νέων Αγροτών και σε σεμινάρια για την προώθηση της βιολογικής γεωργίας και την ανάπτυξη πρότυπων καλλιεργειών, από το 2004 ασχολείται με την έρευνα και την οργάνωση ενός αγροκτήματος πρότυπου βιολογικής γεωργίας με παραγωγή, μεταποίηση, τυποποίηση και εμπορία των παραγόμενων βιολογικών προϊόντων με την διακριτική επωνυμία BIOILIS σε προϊόντα όπως ελαιόλαδο, εσπεριδοειδή , κηπευτικά και ελιά βρώσιμη, μαλακό σιτάρι, σιτάρι ζέας, κορινθιακή σταφίδα, λιαστή τομάτα κ.α., διατηρεί κατάστημα βιολογικών προϊόντων στην Αμαλιάδα και είναι υπεύθυνος πωλήσεων του Δικτύου Ολυμπιακών Προϊόντων με παραγωγούς από όλη την Ηλεία.
Υπήρξε Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του 16ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ “ΝΕΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ“ στην ΔΟΑ Αρχαίας Ολυμπίας.
Είναι εκλεγμένος Πρόεδρος από το 2005 έως και σήμερα στην ΈΝΩΣΗ ΝΕΩΝ
ΑΓΡΟΤΩΝ ΗΛΕΙΑΣ – ΗΛΕΙΑΚΗ ΓΗ και είναι Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών (Π.Ε.Ν.Α) από το 2013 έως και σήμερα.
Πέρα από την πλούσια κοινωνική του δράση είναι και Αντιπρόεδρος στον Σύλλογο Τεχνολόγων Γεωπόνων Αποφοίτων Βιολογικής Γεωργίας 2017-2019 και μετά τις τελευταίες εκλογές είναι Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδος και Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής σύμπραξης Ελλάδας.

Δημήτρης Διατσίδης
Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...