Back to the Future με την Royal Enfield Interceptor 650

Δοκιμάζουμε την νέα δικύλινδρη Interceptor 650 και ανακαλύπτουμε την ήρεμη οδήγηση μια κλασικής μοτοσυκλέτας σε μοντέρνα εκτέλεση. Ηρεμία, απλότητα και μεγάλες δόσεις προσωπικότητας κάνουν την εμπειρία μοναδική.

Η Royal Enfield είναι μια από τις παλαιότερες εταιρίες κατασκευής μοτοκυκλετών. Η πρώτηRoyal Enfield κατασκευάστηκε το 1901. Η Enfield Cycle Company σχεδίασε και κυκλοφόρησε την Royal Enfield Bullet, την μακροβιότερη σε σχεδίαση μοτοσυκλέτα στην ιστορία.
Η εταιρεία σήμερα έχει έδρα την Ινδία και κατασκευάζει εκεί τις μοτοσυκλέτες της και επεκτείνεται πλέον στις Η.Π.Α., την Ευρώπη και την υπόλοιπη Ασία. Βεβαίως το βασικό της σχεδιαστικό ατού είναι πως… δεν έχει! Οι μοτοσυκλέτες της βασίζονται στους σχεδιασμούς του του ‘60 ή του ‘70. Το πρώτο Interceptor παρουσιάστηκε με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 692 κ.εκ. στην Αμερική και τον Καναδά το 1960 ενώ στις εκδόσεις που ακολούθησαν ο κυβισμός του αυξήθηκε στα 736 κ.εκ. Η νέα Interceptor 650 οπτικά θυμίζει μοτοσυκλέτα του 1960. Πολύ μέταλλο, μεγάλος σε μέγεθος κινητήρας, μεγάλο τεπόζιτο με κλασικό σχήμα και στρογγυλό φανάρι. Τα δύο αναλογικά όργανα και η φαρδιά σέλα πιστοποιούν πως βρισκόμαστε στο 1960. Μόνο τα δύο αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω δημιουργούν μια… παραφωνία στο ταξίδι μας στο παρελθόν αλλά μας δηλώνουν ταυτόχρονα πως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει να έρχεται από το παρελθόν αλλά στην ουσία είναι απολύτως μοντέρνα! Αν τα δισκόφρενα με ABS της Bosch το δηλώνουν, η ύπαρξη ψεκασμού στο σύστημα τροφοδοσίας το πιστοποιεί. Η Interceptor 650 χρησιμοποιεί έναν μοντέρνο αεροελαιόψυκτο, δικύλινδρο κινητήρα 650 κ.εκ. με σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις όπως αντικραδασμικό άξονα και ψεκασμό και απόδοση 47 ίππους στις 7.250 στροφές με 5,3 κιλά ροπής στις 5.250 στροφές, μέσω ενός βελούδινου κιβωτίου 6 σχέσεων. Το κιβώτιο μας εξέπληξε. Είναι άψογο στην λειτουργία του και στην αίσθηση της αλλαγής ταχυτήτων.
Η χαμηλή απόδοση της μοτοσυκλέτας οφείλεται εν μέρει στην ύπαρξη χαμηλού λόγου συμπίεσης 9,5:1 εξ αιτίας της ανάγκης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμη και με χαμηλής ποιότητας βενζίνη.
Με την μοτοσυκλέτα αποφασίσαμε να πάμε μια μικρή βόλτα μέχρι το Πόρτο Γερμενό και να γυρίσουμε στην Αθήνα από Ψάθα, Αλεποχώρι και Μέγαρα ώστε να την οδηγήσουμε σε κάθε είδος δρόμου από στενό επαρχιακό δίκτυο με μεγάλες ανηφόρες και κατηφόρες αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Βεβαίως η απουσία κάποιου είδους ανεμοθώρακα, περιορίζει την τελική και ταλαιπωρεί τον οδηγό πάνω από τα 120 χλμ./ώρα αλλά πάλι ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας δεν δικαιολογεί τόσο μεγάλες ταχύτητες. Το διπλό σωληνωτό χαλύβδινο πλαίσιο το οποίο είναι χαρακτηριστικά ορατό, το μοιράζεται με την αδερφή Continental GT και είναι σχεδιασμένο από την Harris Performance, μια επίσης εξαγορασμένη εταιρεία από τους Ινδούς το 2015. Μπροστά βρίσκουμε ένα συμβατικό πιρούνι δίχως ρυθμίσεις ενώ πίσω, την άνεσή μας έχουν αναλάβει δύο αμορτισέρ Gabriel με θάλαμο εκτόνωσης και δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης σε πέντε θέσεις.
Οι τροχοί ακολουθούν την ρετρό αισθητική, είναι 18 ιντσών με ακτινωτές ζάντες και ελαστικά Pirelli Phantom Sportcomp με διαστάσεις 100/90 και 130/70 εμπρός και πίσω. Τα φρένα προέρχονται από τη Bybre (Brembo) με μεγάλο δίσκο 320 χιλιοστών μπροστά και έναν ακόμη 240 χιλιοστών με δαγκάνα ενός εμβόλου πίσω.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13.7 λτρων και με βάση την κατανάλωση των μόλις 4 λίτρων /100 χλμ. δίνει μια αυτονομία της τάξης των 300+ χιλιομέτρων! Την εικόνα συμπληρώνει ο μπάσος ήχος που αποβάλλουν τα δύο τελικά της εξάτμισης.
Η γενική ποιότητα είναι καλή, αλλά δεν πλησιάζει τις ιαπωνικές metaclassic μοτοσυκλέτες που φυσικά κοστίζουν τα διπλάσια χρήματα. Η πιο χαρακτηριστικήVintage πινελιά είναι φυσικά η τάπα του ρεζερβουάρ αλλά και τα εργαλεία που βρίσκονται στο πλαϊνό καπάκι το οποίο κλειδώνει.

To Interceptor 650 είναι μια περίεργη μοτοσυκλετική δημιουργία. Ένα πείραμα που δεν ξέρουμε αν θα θα πετύχει αλλά πάντως σε κερδίζει με το ιδιαίτερο concept του. Αν εξαιρέσουμε τα αεριζόμενα δισκόφρεανα, το ABS και τον ψεκασμό, δεν διαφέρει από μια μοτοσυκλέτα του 1960. Και δεν το κρύβει. Τα 202 κιλά δεν είναι λίγα αλλά δεν «φαίνονται» ούτε σε στάση. Η Intercpeptor 650 είναι ουσιαστικά το «κανονικό» μοντέλο, πάνω στο οποίο η Royal Enfield θα στηρίξει τις πωλήσεις της στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Με 7.290€ παίρνετε μια σκληροπυρηνική ρετρό μοτοσυκλέτα, με εξωπραγματικά χαμηλή κατανάλωση και όμορφο κλασικό, γνήσιο λουκ. Αν είσαστε σε μια ηλικία που τελειώνει σε …ήντα τότε η Intercpeptor 650 φτιάχτηκε για να μιλήσει στην ψυχή σας. Απολαυστική._

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Το bull-e ηλεκτρικό σκούτερ για την πόλη

Το bull-e είναι ένα περιορισμένης παραγωγής ηλεκτρικό σκούτερ για την πόλη. Βασισμένο σε ένα ήδη υπάρχον και διαθέσιμο στην αγορά κινούμενο σασί, το bull-e...

Volkswagen Group, SEAT S.A. και Ισπανική Κυβέρνηση με κοινό όραμα της Ισπανίας ως κόμβο ηλεκτρικής κινητικότητας

Σήμερα το πρωί, ο Βασιλιάς Felipe VI και ο Πρωθυπουργός της Ισπανίας Pedro Sánchez, επισκέφθηκαν τα κεντρικά γραφεία της SEAT S.A. στο Martorell με...

Οι γυναίκες πίσω από την εξέλιξη της ηλεκτρικής Mustang Mach-E!

Αναγνωρίζοντας τις δεξιότητες των γυναικών και με αφορμή το εκτενές πρόγραμμα εξέλιξης της νέας Mustang Mach-E, η Ford έκανε το μεγάλο βήμα αξιοποιώντας με...

Mustang Mach-E τα βάζει με έναν πύραυλο.

Έχετε δει ποτέ ένα αυτοκίνητο να κοντράρει την βαρύτητα, να επιταχύνει από στάση ενώ πέφτει ένας πολυέλαιος, να διαφοροποιείται μεταξύ πανομοιότυπων διδύμων ανθρώπων ή...

Το νέο Opel Mokka έρχεται στη Βελμάρ

Η Opel Βελμάρ, μέλος του Ομίλου Θ.Βασιλάκη, καλωσορίζει το νέο Opel Mokka από το Σάββατο 6 Μαρτίου έως την Παρασκευή 12 Μαρτίου, στο κατάστημα...