fbpx

BETA 250/300 RR 2T: Δίχρονη δύναμη

Έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την BETA 250/300 RR 2T στο φυσικό της περιβάλλον. Η δίχρονη μεσαία ΒΕΤΑ προσφέρεται με 2 διαφορετικούς κυβισμούς αλλά ουσιαστικά πρόκειται για την ίδια ακριβώς μοτοσυκλέτα.

Φωτογραφίες: Amazing Studio/Ιωάννα Σαπουντζή

Η Συνάντηση Βετεράνων Enduro, είναι μια γιορτή του Εnduro που πλέον έχει καθιερωθεί και όλοι την περιμένουν με προσμονή. Για 8η φορά, η Λέσχη Μοτοσυκλέτας Μεγάρων διοργάνωσε την Συνάντηση Βετεράνων Enduro στο γνωστό σημείο, το εκκλησάκι του Αγίου Σαράντη στα Μέγαρα. Με ωραίο καιρό, λιακάδα, αλλά λασπωμένο τερέν από τις βροχές των προηγούμενων ημερών, οι Εντουράδες μιας άλλης εποχής βρέθηκαν για άλλη μια φορά και πήγαν την καθιερωμένη τους βόλτα, στην διαδρομή των 40 χιλιομέτρων που ήταν ειδικά σχεδιασμένη για κουρασμένα κορμιά, ταλαιπωρημένες μέσες και αναβάτες με λίγη ή καθόλου αντοχή στην ταλαιπωρία ενός κανονικού αγώνα Enduro.
Για όσους δεν ξέρουν τι είναι οι αγώνες Enduro, να πούμε πως είναι αγώνες σε χωμάτινες άγνωστες διαδρομές, θεωρητικά τέρμα γκάζι. Κάτι σαν ράλλυ δίχως συνοδηγό και δίχως σημειώσεις. Για λίγο καλά είναι. Για 8 ώρες+ που είναι οι κανονικοί αγώνες είναι παρά πολύ ακόμα και για γυμνασμένους αθλητές enduro.

Eμείς πριν από πάρα πολλά χρόνια είμαστε γυμνασμένοι (ε… που λέει ο λόγος) αθλητές Enduro. Στην συνάντηση ανακαλύψαμε πως ρίχναμε 10-15 χρόνια στους Βετεράνους!!! Καταστρόφ… Τι βετεράνοι εμείς είμαστε συνταξιούχοι. Ωστόσο αυτό είχε και τα καλά του. Αντί να πάμε την διαδρομή των 40 χιλιομέτρων αποφασίσαμε να μείνουμε στο σημείο συνάντησης και να δοκιμάσουμε σε μερικές κοντινές διαδρομές τις BETA 250RR και 300RR που μας παραχώρησε η Ελληνική αντιπροσωπεία.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τα δύο μοντέλα που οπτικά είναι όμοια, αλλά διαθέτουν διαφορετικό δίχρονο κινητήρα 250 και 300 κ.εκ. που τους διαφοροποιεί αρκετά σε απόδοση και γενική αίσθηση. Θα σας αναφέρω μερικά χαρακτηριστικά ώστε να βγάλετε κάποια συμπεράσματα.
Να ξεκινήσουμε πως η γενική ποιότητα των μοτοσυκλετών ΒΕΤΑ βρίσκεται σε πολύ ψηλά επίπεδα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα επιμέρους υλικά που είναι πολύ προσεκτικά επιλεγμένα με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, τους κινητήρες που από το 2010 κατασκευάζονται in house. Οι άνθρωποι στο εργοστάσιο της Τοσκάνης, εργάζονται με σθένος ώστε πάντα να προσφέρουν στους αναβάτες ποιοτικά προϊόντα με τα οποία μπορούν να διεκδικήσουν νίκες και πρωταθλήματα.

Μην ξεχνάμε πως τα τρία τελευταία χρόνια, η Beta έχει κερδίσει δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών στην Enduro GP, από έναν τίτλο στην κατηγορία Enduro3 και Enduro GP με τον Steve Holcombe κι δύο στην Enduro Junior με τον Brad Freeman (’17) και τον Matteo Cavallo (’18). Οι εργασίες αναβάθμισης επικεντρώθηκαν τόσο στον κινητήρα όσο και στη σχεδίαση του πλαισίου, με ιδιαίτερη προσοχή στις αναρτήσεις. Πλέον, τόσο μπροστά όσο και πίσω, υπάρχουν εξαρτήματα της κορυφαίας ZF που είναι σαφώς πιο προηγμένα από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν.

Η βασική διαφορά είναι πως το 250 το οδηγείς κανονικά και εύκολα, αν και σε τρομάζει η δύναμη, ενώ το 300 αφορά ποοοοοοοολύ προπονημένους αναβάτες και δεν το οδηγείς κανονικά και εύκολα (εκτός αν είσαι ο Τρίγκας), αλλά απλώς σε τρομάζει η δύναμη παντού και συνεχώς. Το οδήγησα μαζί με ένα φίλο μου βετεράνο οδηγό -τον Δημήτρη Σερέτη- και συνεχώς μου έλεγε πόσο δυνατό είναι και πόσο δύσκολο είναι και τον «δούλευα». Του έλεγα πως έχει ξεχάσει να οδηγεί και πλέον έτσι είναι τα μοντέρνα καθαρόαιμα… μέχρι που ήρθε η σειρά μου και τα είδα όλα! Αμάν! Τι δύναμη είναι αυτή! Εκρηκτικό, δύσκολο και απαιτητικό, το 300 θέλει χέρια και εμπειρία για να εκμεταλλευτείς την πολύ μεγαλύτερη ροπή και την τρομαχτική της εφαρμογή σε κάθε τερέν.


Το 250 από την άλλη είναι πολύ πιο γραμμικό και εύκολο. Ανοίγεις το γκάζι και πάει, θες πιο πολύ δύναμη; Ανοίγεις και άλλο το γκάζι. Θες κι άλλη; Έχει! Και έχει τόσο πολύ που και αυτό αρχίζει να σε τρομάζει… αλλά σε τρομάζει όταν οι ταχύτητες ανέβουν και θελήσεις κι άλλη δύναμη που έρχεται αβίαστα. Εν πάσει περιπτώσει το 250 πιστεύεις πως «τό έχεις». Δεν «το έχεις» αλλά έτσι νομίζεις οπότε όλα είναι ΟΚ. Το 300… είναι άλλη περίπτωση. Είναι ο Γκοτζίλα.

Και στις δύο μοτοσυκλέτες μας έκαναν τρομερή εντύπωση οι αναρτήσεις που τα κάνουν όλα ίσιωμα και σε κάνουν μάγκα δίχως να σε κουράζουν.
Στο δια ταύτα τώρα. Αν είστε 1.90 και 100+ κιλά, προπονημένος, φιτ, μποντιμπιλντεράς και στίβετε την πέτρα τότε το 300 είναι για σας μονόδρομος. Με 9.300€ καθαρίσατε. Αν είστε ένας φυσιολογικός σε διαστάσεις αγωνιζόμενος που θα θέλατε να πρωταγωνιστήσετε, αλλά δεν λιώνετε στο γυμναστήριο… το 250 με τα 8.750€ φαντάζει μια πολύ πιο λογική επιλογή!

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...