fbpx

Την Suzuki V-Strom 1050 ΧΤ στην Adventure κατηγορία την «παντρεύεσαι»

Στο νέο της μεγάλο Adventure η Suzuki επέλεξε για περιτύλιγμα τη νοσταλγική αισθητική του πρωτοποριακού DR 750 της δεκαετίας του ’80. Το πακέτο όμως της απόδοσης του V-Strom 1050 έρχεται κατευθείαν από το μέλλον.

Δεν θυμάμαι ακριβώς την ημερομηνία, μήτε τη χρονιά. Θα ‘τανε 1989 ή αρχές 1990. Ως δημοσιογράφος επιτετραμμένος με τις μοτοσυκλέτες στο Car & Driver της πρώτης περιόδου, οδήγησα για πρώτη φορά το θρυλικό μονοκύλινδρο DR 750 Big. Μια καταπληκτική μοτοσυκλέτα που έκανε ατελείωτες πλαγιολισθήσεις με την σκέψη και σε έκανε μάγκα με την ροπή της και την ευκολία και απλότητα με την οποία γλυστρούσε ελεγχόμενα τον πίσω τροχό της. Αξέχαστη μοτοσυκλέτα. Μια πολύ όμοια σε χρώματα και σχεδίαση όμως, οδήγησα πριν λίγες εβδομάδες και με έκανε πάλι να χαμογελώ, δίχως πλαγιολισθήσεις όμως και σούζες… Α ναι! Το θρυλικό DR 750 Big έκανε και ατελείωτες σούζες! Αυτό ξέχασα να σας το πω!

Η πολιτικά ορθή εποχή μας και τα 30 χρόνια που έχουν περάσει, διαφοροποιούν ακόμα και τον τρόπο που δοκιμάζουμε πλέον τις μοτοσυκλέτες. Η ναυαρχίδα των on-off της η Suzuki είναι χτισμένη γύρω από τον δικύλινδρο V-90° κινητήρα του TL1000. Το V-Strom 1050 του 2020 σχεδιαστικά μας γυρίζει νοερά στο αυθεντικό Big με το χαρακτηριστικό ράμφος στο εμπρός φτερό και τη διχρωμία. Η Suzuki εκμεταλλεύτηκε την κληρονομιά του DR BIG και τροποποίησε την εμφάνιση, -που παρέπεμπε σε BMW- και πλέον ακόμα και από μακρυά ξέρεις πως η μοτοσυκλέτα είναι μια μεγάλη Suzuki.

Εμφανισιακά, οι αλλαγές είναι μεγάλες σε σχέση με την 1000, με περισσότερες γωνίες και αιχμές ακολουθώντας τις αρχιτεκτονικές γραμμές των Big και ξεφεύγοντας τελείως από την γεμάτη καμπύλες αισθητική του απερχόμενου V-Strom 1000. Αν και η αισθητική είναι υποκειμενικό θέμα, εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ περισσότερο τώρα, με τις γωνίες και την επιθετική μορφή, αν και ουσιαστικά πρόκειται για την ίδια μοτοσυκλέτα. H V-Strom 1050 ΧΤ, διαθέτει πολλά περισσότερα ηλεκτρονικά και αξεσουάρ από την στάνταρ έκδοση.

Oι δύο εκδόσεις του V-Strom 1050, η απλή και η ΧΤ, έχουν αναβαθμιστεί καθώς ο κινητήρας πλέον πληροί τις Euro 5 προδιαγραφές, με απόδοση 106 ίππους στις 8.500 στροφές και ροπή 10.2 κιλά στις 6.000 στροφές. Επίσης η ηλεκτρονική διαχείριση του γκαζιού είναι αναβαθμισμένη, όπως και η ρύθμιση του traction control (τριών επιπέδων: 1, 2, 3 και off), ενώ καινούργια προσθήκη είναι η επιλογή τριών riding modes (Α, Β και C), τα οποία αποδίδουν την ίδια μέγιστη δύναμη αλλά με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Το τιμόνι μεταβλητής διατομής είναι νέο, όπως νέα είναι και TFT οθόνη με πλήθος πληροφοριών και ενδείξεων. Ευχάριστη έκπληξη η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα που βοηθά πολύ στο ταξίδι. Για τους ψηφιακά κολλημένους μετο τηλέφωνό τους, να τους πούμε πως ναι! έχει και θύρα USB.

Βεβαίως βρίθει και έξυπνων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το cruise control, το cornering ABS, το hill control για εύκολη εκκίνηση σε ανηφόρες, το slope dependent control που ρυθμίζει την πίεση στα φρένα και το ABS στα κατηφορικά κομμάτια ανάλογα με το φορτίο που κουβαλά η μοτοσυκλέτα, αλλά και έξυπνες λύσεις πρακτικού ενδιαφέροντος όπως ρυθμιζόμενο ύψος σέλας χωρίς εργαλεία, ρυθμιζόμενη ζελατίνα και παροχή ρεύματος 12V κάτω από τη σέλα.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 4χρονος, υγρόψυκτος, DOHC, 2κύλινδρος 90 V-Twin με 1.037 κ.εκ., με ψεκασμό και ηλεκτρονικό γκάζι Ride by wire.
Το πλαίσιο και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά παρέμειναν αναλλοίωτα, όχι όμως και οι αναρτήσεις οι οποίες απέκτησαν νέες ρυθμίσεις και πιο σκληρά ελατήρια, τροποποιόντας στο πιό “σφιχτό” το στήσιμο του V-Strom, γεγονός που κάνει την οδήγηση σε χαλαρούς ρυθμούς κάπως κουραστική. Βεβαίως, όταν κινείσαι σβέλτα, το σφιχτό στήσιμο σε αποζημιώνει με απόλυτη σπορ αίσθηση παρά το μεγάλο βάρος των 247 κιλών.
Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα άνετη και βολική και διατηρεί την μαγεία του πρώτου V-Strom 1000.

Mετά την σβέλτη βόλτα μας μέχρι το Πόρτο Γερμενό και την επίσκεψη στους χώρους προπόνησης enduro του 1985, γυρίσαμε ξεκούραστοι και άνετοι. Η V-Strom 1050 XT είναι ένα εξαίσιο δείγμα της μοντέρνας φιλοσοφίας μοτοσυκλετών που προσφέρουν πλήθως τεχνολογικών ευκολιών, έξυπνες λύσεις όπως η ρυθμιζόμενη σε ύψος σέλα, εξαιρετική πληροφόρηση του οδοστρώματος από τις καταπληκτικές -αλλά σφιχτές- αναρτήσεις και άνεση σε σχετικά υχηλές ταχύτητες ταξιδίου.

Τα 14.595 € δεν είναι λίγα ώστε να χαρακτηριστεί ευκαιρία, αλλά είναι λιγότερα από τα χρήματα που ζητά ο ανταγωνισμός. Η V-Strom 1050 XT είναι μια μοτοσυκλέτα που θα σας συντροφεύσει για πολλά χρόνια ως μια πιστή σύζυγος, στην καθημερινότητά σας και στα ταξίδια σας και αξίζει μέχρι δεκάρας τα χρήματά της.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Το νέο CUPRA Leon e-Hybrid 245hp

Ο βασιλιά των Leon είναι εδώ. Το νέο CUPRA Leon ενσωματώνει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά και τεχνολογίες και δημιουργήθηκε για να γίνει σημείο αναφοράς στην...

Η PEUGEOT ΑΝΑΔΕΙΧΘΗΚΕ «ΠΡΩΤΗ ΜΑΡΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ» ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ!

Οι Πορτογάλοι καταναλωτές εγκαινίασαν το 2021 επιλέγοντας για ακόμη μία φορά την PEUGEOT ως την «πρώτη μάρκα, με βάση την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού»....

Ο εξηλεκτρισμός θα ενισχύσει τις πωλήσεις SEAT το 2021

Ο αντίκτυπος του COVID-19 επιβράδυνε προσωρινά την πορεία των πωλήσεων της SEAT S.A. Αφού αυτές αυξήθηκαν σταθερά από το 2013, οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν πτώση κατά...

ΡΕΚΟΡ ΑΠΟ ΠΡΩΤΙΕΣ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΓΑΛΛΙΑ Η PEUGEOT ΤΟ 2020

    Η Peugeot κατέκτησε την δεύτερη θέση στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων το 2020 στην ελληνική αγορά με 7.926 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 9,8%, σημειώνοντας αύξηση...