Λιοντάρι το νέο Peugeot 508 (+video)

Yπέροχη αίσθηση στον δρόμο, εντυπωσιακή αισθητική και σύγχρονες τεχνολογίες συνθέτουν το τρίπτυχο της επιτυχίας της νέας μπερλίνας της Peugeot.

Η Peugeot διέγνωσε ως μία από τις κύριες αιτίες της πτώσης ενδιαφέροντος της κατηγορίας των οικογενειακών σεντάν, την αδιάφορη αισθητική των περισσοτέρων τετράθυρων μοντέλων και την σχεδόν αποκλειστική τους έμφαση στη λειτουργικότητα και στην πρακτικότητα.

Το νέο 508,δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, αλλά ούτε και με τη συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών του. Το αποτέλεσμα μεταφράζεται σε ένα σεντάν με ριζοσπαστικό ντιζάιν και γονίδια coupe, το οποίο γίνεται αντικείμενο θαυμασμού. Αυτό είναι σχεδόν αδιανόητο για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και ανακουφιστικό για τους οικογενειάρχες, που επιζητούν ένα διασκεδαστικό μοντέλο με άποψη και με όλες τις προδιαγραφές για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.

Οι Γάλλοι πήγαν εξάλλου ενάντια στις τάσεις της εποχής, μειώνοντας το μήκος του νέου 508 κατά οκτώ εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο και χαμηλώνοντας αισθητά το τετράθυρο αμάξωμα, που μοιάζει περισσότερο με Fastback παρά με κλασική λιμουζίνα.  Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά οι πόρτες χωρίς κλασικό πλαίσιο παραθύρων, που προσφέρουν πρόσβαση σε έναν στυλιστικά άψογο θάλαμο επιβατών. Εκεί συνυπάρχει το καινοτόμο ψηφιακό i-Cockpit της Peugeot με πλούσιο δέρμα, επενδύσεις από ματ ξύλο, υψηλής αισθητικής και άνεσης καθίσματα και ένας σικ εσωτερικός φωτισμός για ζεστή ατμόσφαιρα. Ιδιαίτερα η έκδοση GT της δοκιμής μας περιλαμβάνει ουσιαστικά τα πάντα, εάν εξαιρέσουμε κάποιες τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης, το σύστημα νυχτερινής οδήγησης και τις προαιρετικές ζάντες των 19 ιντσών.

Βάση του νέου Peugeot 508 αποτελεί η πανάλαφρη, προσαρμοζόμενη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του ομίλου PSA, που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στο 308 και στο Opel Grandland X. Χάρη σε αυτή ζυγίζει η νέα μπερλίνα περίπου 70 κιλά λιγότερο, ενώ να σημειώσουμε ότι οι άξονες προέρχονται από το αδελφό μοντέλο DS7 Crossback. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον κορυφαίο, δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 180 ίππων σε συνδυασμό με ένα αυτόματο σαζμάν οκτώ σχέσεων και μετάδοση κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ διέθετε στάνταρ ενεργά αμορτισέρ με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο βαθμό απόσβεσης.

Υπάρχουν βεβαίως και άλλες επιλογές, όπως η οικονομικότερη έκδοση ντίζελ των 1,5 λίτρων με 130 άλογα και οι βενζινοκινητήρες των 1,6 λίτρων σε εκδοχές 180 και 225 ίππων. Να σημειώσουμε, ότι εντός της χρονιάς θα εμπλουτισθεί η γκάμα του πανέμορφου σεντάν και με ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο 300 ίππων, ενώ υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας είναι η έκδοση στέισον βάγκον.

Η εικόνα του νέου Peugeot 508 στον δρόμο είναι εξαιρετική, καθώς το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται απολύτως ισορροπημένα και ουδέτερα, εντυπωσιάζει με την ευελιξία και τη σβελτάδα του, ενώ ταυτόχρονα απουσιάζουν σχεδόν εντελώς οι κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές. Αναμφίβολα, παραμένει ένα οικογενειακό μοντέλο χωρίς αγωνιστικές φιλοδοξίες, ωστόσο προσφέρεται για γρήγορη οδήγηση χωρίς απότομες αντιδράσεις και εκπλήξεις. Σε αυτό συμβάλλει το άμεσο τιμόνι, αρκεί να διαθέτει ο οδηγός το απαιτούμενο τακτ και να το στρίβει «τόσο, όσο», καθώς η μικρή στεφάνη αντιδρά στην παραμικρή κίνηση.

Εξαιρετικά ευχάριστη αποδείχθηκε η συμβίωση με το 508 σε πολύωρες διαδρομές, όπου το γαλλικό μοντέλο αποκαλύπτει υψηλά τουριστικά προσόντα. Το φιλτράρισμα των κραδασμών πραγματοποιείται υποδειγματικά ανεξάρτητα από την επιλογή του προγράμματος, καθώς οι ρυθμίσεις Comfort και Sport δεν διαφοροποιούνται αισθητά μεταξύ τους. Οι άνθρωποι της Peugeot έχουν πετύχει τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και πρόσφυσης, χωρίς να έχεις την εντύπωση ότι οι αναρτήσεις είναι υπερβολικά μαλακές.

Εντυπωσιακά χαμηλά είναι και τα επίπεδα θορύβου παρά την απουσία πλαισίων από τα παράθυρα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και η αντίσταση κύλισης αποδεικνύονται αμελητέοι, ενώ εξαιρετικά αθόρυβα λειτουργεί και ο ντιζελοκινητήρας, που ακούγεται μόνον λίγο κατά την εκκίνηση ή όταν απαιτεί ο οδηγός την πλήρη ισχύ του. Οι επιδόσεις του τετρακύλινδρου μοτέρ κρίνονται άκρως ικανοποιητικές με τα 0 – 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,3’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή ανέρχεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις γύρω στα 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ κατά τη διάρκεια του test drive μας κυμάνθηκε στα 6,3 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ. Πρόκειται αναμφίβολα για μία λογικότατη τιμή για ένα πενταθέσιο μοντέλο βάρους 1,6 τόνων, αλλά και με αεροδυναμικό σχήμα, το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης.

Το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό του ντιζελοκίνητου Peugeot 508 GT και κάνει στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων εξαιρετικά τη δουλειά του, αλλάζοντας τις ταχύτητες απαλά, γρήγορα και χωρίς κομπιάσματα, αρκεί να μην αφεθεί ο οδηγός σε υπερβολές, οπότε δείχνει τα όριά του. Σε τέτοιες ακραίες περιπτώσεις, μπορείς ωστόσο να χρησιμοποιήσεις τα Paddles και να αλλάξεις μόνος σου σχέσεις σύμφωνα με τις προσωπικές σου επιθυμίες.

Ο θάλαμος επιβατών διαθέτει εξίσου ελκυστικό ντιζάιν με τον εξωτερικό σχεδιασμό του αμαξώματος. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων iCockpit με τα υπέροχα γραφιστικά αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα από τα highlights του αυτοκινήτου, όπως επίσης οι διακόπτες αεροπορικού τύπου κάτω από τη μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών. Βέβαια, θα προτιμούσαμε να υπήρχαν κανονικοί περιστροφικοί διακόπτες για τη διαχείριση του συστήματος κλιματισμού, όμως περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.

Οι χώροι κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, αν και εμπρός περιορίζονται ελαφρά από την ασυνήθιστα υψηλή κονσόλα. Σε κάθε περίπτωση, κάθεσαι –τόσο εμπρός όσο και πίσω- άνετα, με μόνη εξαίρεση τον «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών της δεύτερης σειράς καθισμάτων, εφόσον ξεπερνά το ύψος τους τα 1,80 μ. Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και μία οικογενειακών προδιαγραφών χωρητικότητα, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 487 και 1.537 λίτρων.

Το εύρος των τιμών για το νέο 508 είναι μεγάλο λόγω των πολλών εκδόσεων του λανσαρίσματός του. Η τιμή εκκίνησης για το Peugeot 508 Base με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων και των 130 ίππων ανέρχεται σε 29.900 ευρώ και κρίνεται λογική για ένα οικογενειακό σεντάν με premium χαρακτηριστικά και πολύ καλό εξοπλισμό. Στη βενζίνη ξεκινούν οι τιμές για την έκδοση 1.6 με 180 άλογα από 36.500 ευρώ, ενώ το πράγμα ξεφεύγει στο δίλιτρο GT πετρελαίου με επίσης 180 ίππους, που κοστολογείται 53.000 ευρώ. Να πούμε, ότι ακριβώς το ίδιο στοιχίζει και το νέο 508 βενζίνης στην εκδοχή με τους 225 ίππους, ενώ τα δυνατότερα μοντέλα εφοδιάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Συμπερασματικά, το νέο Peugeot 508 αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση λόγω του ξεχωριστού ντιζάιν, του φανταστικού θαλάμου επιβατών με την υποδειγματική ποιότητα και το έξοχο στυλ, την υπέροχη αίσθηση οδήγησης, την άνεση και τις τεχνολογίες αιχμής. Ωστόσο, καλείται να πείσει το δύσκολο αγοραστικό κοινό της premium μεσαίας κατηγορίας, αλλά και την τάση της εποχής για SUV, οπότε θα χρειαστεί τον χρόνο του. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα μοντέλο με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και πλήθος σπορ γονιδίων, οπότε αξίζει να βρίσκεται στη λίστα επιλογής κάθε ενεργητικού οδηγού με οικογένεια και με τα απαιτούμενα…ψιλά!

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Η DS AUTOMOBILES Πρωταθλήτρια της ABB FIA FORMULA E

Ο 9oς γύρος του Πρωταθλήματος ABB FIA FORMULA E, βρήκε την DS Automobiles να κατακτά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Πρωτάθλημα, ενώ ταυτόχρονα ο...

Νέα αξεσουάρ BMW M Performance για τις νέες BMW Σειρά 5 BMW M5 και BMW M5 Competition

Υψηλής ποιότητας αξεσουάρ εξωτερικού και εσωτερικού, ζάντες και μηχανικά εξαρτήματα αναδεικνύουν το σπορ χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 5 και των ‘M’ μοντέλων της. Ταυτόχρονα...

Η Hyundai Motor λανσάρει τη μάρκα IONIQ αποκλειστικά για EV οχήματα

Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε σήμερα το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ανοίγοντας ως ηγέτης στην εποχή...

Ακόμα πιο προσιτά τα αυτοκίνητα MAZDA

Πολύ καλά τα νέα για τα αυτοκίνητα της Mazda μετά την εφαρμογή του νέου φορολογικού συστήματος. Από τις 2 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή...

Δεν άφησε περιθώριο στις Mercedes ο Μαξ Φερστάπεν και κέρδισε το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι

Σαρωτικός ο Μαξ Φερστάπεν, σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα του και κέρδισε δίκαια στο Σίλβερστοουν το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι. Στη 2η θέση ο...