fbpx

Άλλαξε σελίδα το νέο VW Golf

Δοκιμάζουμε το νέο VW Golf, το οποίο παραμένει ένα ποιοτικό και διαχρονικά κομψό αυτοκίνητο, όμως τώρα πλέον έχει προικιστεί με πληθώρα καινοτόμων τεχνολογιών και κυκλοφορεί και σε υβριδικές εκδοχές.

Με κάθε νέα γενιά Golf, καλείται να αντιμετωπίσει η Volkswagen την ίδια μεγάλη πρόκληση. Το γερμανικό best seller μετρά ήδη 46 χρόνια ζωής παραμένοντας προσηλωμένο σε ορισμένες σταθερές αξίες και υπηρετώντας μία λογική συνεχούς μετεξέλιξης και αναβάθμισης αποφεύγοντας όμως τις ρήξεις. Το μοντέλο όγδοης γενιάς που έφτασε λίγο πριν την έλευση του κορονοϊού στη χώρα μας είναι ίσως το επαναστατικότερο Golf όλων των εποχών, αν και δεν του φαίνεται εξωτερικά. Ωστόσο αλλάζει πραγματικά σελίδα, καθώς εισβάλλει ορμητικά στη νέα εποχή της ψηφιοποίησης με εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με το παρελθόν, όπως είναι η συνδεσιμότητα, οι τεχνολογίες αιχμής και μία πληθώρα gadgets, που θεωρούνται πλέον must για ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού που γίνεται ολοένα πολυπληθέστερο.

To πίσω μέρος του νέου Golf.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν λίγο ανάποδα, εξερευνώντας τον εσωτερικό του κόσμο που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Στο επίκεντρο του νέου σκηνικού βρίσκεται χωρίς αμφιβολία ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη υψηλής ανάλυσης, το Innovision Cockpit σύμφωνα με την VW. Το καντράν του είναι ήδη γνωστό από το πολυτελές SUV Touareg, μάλιστα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του νέου Golf στο οποίο μάταια θα ψάξετε για κλασικούς διακόπτες, γιατί πολύ απλά λάμπουν με την απουσία τους.

golf cockpit
To cockpit του νέου VW Golf.

Οι ρυθμίσεις των διαφόρων συστημάτων αποκτούν πλέον νέα διάσταση. Για παράδειγμα η πλαφονιέρα οροφής ελέγχεται μέσω αφής, όπως η θερμοκρασία του κλιματισμού και η ένταση του ηχοσυστήματος, ενώ προβλέπονται και φωνητικές εντολές. Μάλιστα το τριζωνικό σύστημα κλιματισμού είναι σε θέση να αντιληφθεί αν προέρχεται η φωνητική εντολή από τον οδηγό ή τον συνοδηγό και ρυθμίζει θερμοκρασία, ένταση, κλπ. μόνον στον χώρο του!

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του Golf 8 λέγεται Volkswagen We. Πρόκειται για μια υπηρεσία που βασίζεται στη σχέση smartphone-αυτοκινήτου και διαθέτει πολλές λειτουργίες που μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, μας φαινόντουσαν επιστημονική φαντασία! Για παράδειγμα μετατρέπει το smartphone σε κλειδί, αν το επιθυμεί ο οδηγός, λύνοντας τα χέρια του σε δύσκολες καταστάσεις. Ας πούμε, αν λείπει και κάποιος πρέπει να ξεκλειδώσει για κάποιο λόγο το αυτοκίνητο ή να το οδηγήσει, μπορεί απομακρυσμένα να εξουσιοδοτήσει το κινητό του για το χρονικό διάστημα που εκείνος θα ορίσει, οπότε δεν έχει ανάγκη το κλειδί!

Volkswagen We
To καινοτόμο πρόγραμμα Volkswagen We.

Υπάρχουν πολλές ακόμη λειτουργίες και κυρίως, μπορείς να βλέπεις ανά πάσα στιγμή σε real time στοιχεία για το αυτοκίνητο, όπως τη στάθμη καυσίμου, αν είναι κλειδωμένο, τυχόν αναμμένα φώτα κλπ. Στη συνέχεια θα υπάρχει συνδρομητική υπηρεσία όπου θα ξεκλειδώνει πολλά ακόμη χρώματα για τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, θα βρίσκει θέση πάρκινγκ και άλλα. Ακόμη μια καινοτομία που έφτασε στο νέο Volkswagen Golf 8 είναι το Head-Up Display που προβάλλει πληροφορίες μπροστά στα μάτια του οδηγού για να μην αποσπάται καθόλου η προσοχή του από το δρόμο. Κατά τα λοιπά το εσωτερικό του νέου Volkswagen Golf κινείται στα γνωστά πρότυπα του μοντέλου. Βρίσκεται δηλαδή, στο ανώτατο ποιοτικό άκρο της κατηγορίας, τόσο σε ο,τι αφορά τα υλικά που χρησιμοποιούνται, όσο και στη συναρμογή τους. Η καμπίνα φιλοξενεί με μεγάλη άνεση τέσσερις επιβάτες, αλλά και έναν πέμπτο, αν παραστεί ανάγκη, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο από 380 έως 1.237 λίτρα.

golf20205
H μάσκα του νέου VW Golf.

Συνταγή που πετυχαίνει, δεν αλλάζει και αυτό ισχύει απόλυτα με την εξωτερική εικόνα του Golf όγδοης γενιάς, η οποία διαφοροποιείται μόνον «τόσο όσο» από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου. Οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται κυρίως στη στενότερη μάσκα με τα καινούρια φωτιστικά σώματα LED, αλλά και σε ορισμένες ακμές στο καπό και στα πλευρά του αμαξώματος, ενώ και πίσω προβλέπονται ανασχεδιασμένα φώτα. Εξάλλου το μήκος αυξήθηκε ελάχιστα και ανέρχεται πλέον σε 4.284 χιλιοστά και το –έτσι κι αλλιώς ικανοποιητικό- μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο στα 2.636 χιλιοστά.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας οδηγήσαμε το Golf στην ήπια υβριδική έκδοση Mild Hybrid eTSI των 1.5 λίτρων και 150 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Στην περίπτωση του eTSI, μιλάμε για ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που συγκεντρώνει ενέργεια από την πέδηση και την επιβράδυνση, βοηθώντας τον κινητήρα στις «δύσκολες στιγμές». Βασικό χαρακτηριστικό είναι η αντικατάσταση της μίζας με έναν ιμάντα, κίνηση που επιτρέπει την αθόρυβη εκκίνηση του μοτέρ όταν λειτουργεί το start stop.

golf20204
Ιδανικό για ταξίδια το VW Golf όγδοης γενιάς.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σβέλτα, δηλαδή σε 8.5 δευτερόλεπτα και πιάνει τα 224 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Οι εργοστασιακές επιδόσεις επιβεβαιώνονται –ως αίσθηση- και στην πράξη, καθώς το γερμανικό best seller εμφανίζει ένα δυναμικό προφίλ και μας έπεισε με τη σπιρτάδα του σε επιταχύνσεις από στάση, αλλά και σε κίνηση. Η κλιμάκωση του αυτόματου σαζμάν είναι μακριά, για να διατηρούνται χαμηλά οι περιστροφές του κινητήρα, ώστε να λειτουργεί πιο αθόρυβα και οικονομικά. Το πόσο οικονομικά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κέφια του ίδιου του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση, με νορμάλ ρυθμούς και στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να κινηθείς άνετα με μία μέση κατανάλωση μεταξύ 6.0 και 6.5 λίτρων αμόλυβδης, στην πόλη και με πιο βαρύ πόδι θα δείτε τις σχετικές τιμές να αυξάνονται κατά περίπου 1.5 λίτρο για την ίδια απόσταση.

golf20204
Eξαιρετική οδική συμπεριφορά στις στροφές.

Η όγδοη γενιά του Volkswagen Golf τιμά με την οδική της συμπεριφορά τους προγόνους της, καθώς διακρίνεται για τις προβλέψιμες και ουδέτερες αντιδράσεις της, παραμένοντας ακόμη και σε ακραίες συνθήκες ασφαλής και ήρεμη. Μην περιμένετε βέβαια ιδιαίτερες συγκινήσεις, όμως το νέο Golf παραμένει πάντα πιστό στην τροχιά που χαράσσει ο οδηγός και προσφέρει σχεδόν αστείρευτη πρόσφυση, άρα εκπληρώνει άριστα την αποστολή του.

Την εξαιρετική εικόνα στον δρόμο συμπληρώνουν τα αποτελεσματικότατα και «ακούραστα» φρένα, το ακριβές τιμόνι και η υποδειγματική ανάρτηση που ελέγχει άψογα το αμάξωμα σε κάθε περίσταση. Οι εκδόσεις του Golf με ιπποδύναμη έως τους 130 ίππους έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ από τους 150 ίππους και επάνω, πολλαπλούς συνδέσμους. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ακλόνητο και στις υψηλές ταχύτητες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να υπάρχουν σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά χωρίς να ενοχλούν.

golf20206
Το αυτόματο σαζμάν DSG διαθέτει επτά σχέσεις.

Αν ταξιδεύεις νύχτα, γρήγορα εκτιμάς τα φώτα LED, που υπάρχουν στον εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. Προαιρετικά ωστόσο, διατίθεται ένα σύστημα πιο εξελιγμένων φωτιστικών σωμάτων, που προσαρμόζουν τη δέσμη ανάλογα με το δρόμο, τη γωνία του τιμονιού (φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής) και τα γύρω οχήματα. Όταν υπάρχει αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα το σύστημα σβήνει τα LED που θα τύφλωναν τον οδηγό, χωρίς να σβήνει τη μεγάλη σκάλα και το ίδιο ισχύει αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο εμπρός. Έτσι ο δρόμος παραμένει πάντα φωτισμένος στο μέγιστο δυνατό βαθμό χωρίς να εμποδίζονται οι άλλοι χρήστες. Προτείνεται ανεπιφύλακτα!

Κλείνοντας, να περάσουμε στο οικονομικό σκέλος. Το VW Golf δεν ήταν ποτέ το φτηνότερο μοντέλο της κατηγορίας του (που ίδρυσε μάλιστα το ίδιο!)) και το μοντέλο όγδοης γενιάς δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν συνυπολογίσουμε ωστόσο τα ποιοτικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά του μαζί με τον πλούσιο εξοπλισμό του, τότε ακούγονται οι τιμές του διαφορετικά. Σίγουρα όχι φτηνές, αλλά όχι και παράλογες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η υβριδική έκδοση 1.5 eTSI DSG των 150 ίππων που είχαμε στα χέρια μας, κοστίζει στην έκδοση Life 25.050 ευρώ και στην ακόμη πλουσιότερη Style 28.100 ευρώ. Υπάρχουν βεβαίως και προσιτότερες προτάσεις, όπως η βενζινοκίνητη έκδοση εκκίνησης 1.0 TSI των 110 ίππων από 20.500 ευρώ και η  1.5 ΤSI με 130 άλογα από 21.800 ευρώ και με 150 ίππους από 23.850 ευρώ. Για τους οπαδούς του πετρελαίου προβλέπεται το δίλιτρο VW Golf TDI των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο DSG, που ξεκινά από 26.750 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Life.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150PS DSG

Tετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, 1.498 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 250 Nm στις 1.500 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, όγκος χώρου αποσκευών 381 έως 1.237 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.284/1.789/1.491 χιλιοστά, βάρος κενό 1.380 κιλά, επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8.5’’, τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...