BMW 218i Gran Coupe: Μεγαλοπρέπεια και στη “μικρή” κατηγορία

H 218i Gran Coupe της BMW είναι η πρώτη απόπειρα της γερμανικής μάρκας στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων τετράθυρων μοντέλων. Με ανταγωνιστές την καθιερωμένη Mercedes CLA, αλλά και το Audi A3 sedan, μπαίνει σφήνα και παίρνει δικαιωματικά ένα μεγάλο ποσοστό των μελλοντικών πελατών της κατηγορίας.

Η BMW επέλεξε, για την τετράθυρη πρότασή της στη συμπαγή κατηγορία αυτοκινήτων, να δανειστεί όλο το μηχανολογικό layout της νέας σειρά 1 και να το πασπαλίσει με τον αισθητικό δυναμισμό της σειράς 4. Η BMW 218i δεν περνά απαρατήρητη – και αυτό είναι ένα ένα σημαντικό κριτήριο κατοχής αν έχεις διαθέσει περίπου 30.540 ευρώ για τη βασική έκδοση, ή κάπου κοντά στα 40.000 για μια καλά εξοπλισμένη αυτόματη, όπως αυτή της δοκιμής.

Με τη διάταξη όλα εμπρός, το μήκος των 4,526 μέτρων του αμαξώματος, που συνδυάζεται με πλάτος 1,8 και μεταξόνιο 2,67 μέτρων, ορίζουν ένα ευρύχωρο πλέον αυτοκίνητο χωρίς απαγορευτικό για πέμπτο άτομο τούνελ μετάδοσης και χώρο αποσκευών 430 λίτρων. Σε επίπεδο εξοπλισμού ότι πληρώνεις παίρνεις, υπό την έννοια ότι η βασική έκδοση έχει οτιδήποτε χρειάζεται πραγματικά, αλλά τα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού και τα προαιρετικά στοιχεία είναι αστείρευτα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε εκτός πολλών άλλων προαιρετικών στοιχείων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο προτείνουμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Διάθετε επίσης προσαρμοζόμενα led φώτα, τα οποία απέδιδαν εξαιρετικά στην αυτόματη λειτουργία, καθιστώντας πολύ πιο άκοπη και ασφαλή τη νυχτερινή οδήγηση.

Σε επίπεδο ισχύος, ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 1.5 λίτρων με ισχύ 140 ίππων και ροπή 220 Nm δεν αποτελεί κάποιο θαύμα απόδοσης, ωστόσο τα καταφέρνει αρκετά καλά με το βάρος των 1.450 κιλών.

Για την ακρίβεια οι τιμές που ανακοινώνει η BMW και συνήθως αποδεικνύονται πραγματικές είναι εντυπωσιακές, με μέγιστη ταχύτητα 215 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. Ως μοντέλο η 218i Gran Coupe είναι εντυπωσιακή οπτικά και άνω του μέσου όρου ικανοποιητική λειτουργικά. Δεν πρέπει να περιμένει κανείς αίσθηση σειράς 3 σε επίπεδο οδήγησης, παρότι το αυτοκίνητο από άποψη χώρων και πρακτικότητας τη συναγωνίζεται επάξια.

Στην πράξη και με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport, (μεταξύ των Normal και Eco Pro), το αυτοκίνητο κινείται σβέλτα ακόμα και με πλήρες φορτίο, αλλάζει αστραπιαία σχέσεις και προσπερνά με απόλυτη ασφάλεια. Σε πιο χαλαρές καταστάσεις, με τα προγράμματα Normal ή Eco Pro, το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο άμεσο στις αντιδράσεις του, είναι όμως πολύ πιο οικονομικό. Σε ταξίδι και με πλήρες φορτίο η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Αν όμως επιμένεις στη sport πλευρά της 218i, τότε ετοιμάσου για +3 λίτρα στη μέση κατανάλωση.

Το ιδανικό πεδίο δράσης της 218i Gran Coupe είναι ο ανοιχτός δρόμος. Εκεί, χάρη στην καλή αεροδυναμική, την ενδοτική ανάρτηση, την καλή ηχομόνωση και την εξαίρετη στήριξη από τα καθίσματα, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ταξίδι πρώτης θέσης.
Για πιο σπορ απαιτήσεις καλό θα είναι να προτιμήσει κανείς την πεντάθυρη εκδοχή, καθώς η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε έντονη πίεση επιτρέπει μικρές ταλαντώσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια πρόσφυσης του πίσω κατά βάση τροχούς -χωρίς όμως η όποια τάση να εξελίσσεται δυσάρεστα, χάρη στα προηγμένα συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς.

Τα περιθώρια πρόσφυσης με τους προαιρετικούς τροχούς των 18” του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι πολύ υψηλά και σπάνια ο οδηγός θα αντιληφθεί αντιδράσεις στο τιμόνι υπό πλήρη επιτάχυνση. Το τελευταίο έχει πολύ καλή αίσθηση και ικανοποιητική αμεσότητα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ως μοντέλο η 218i Gran Coupe είναι εντυπωσιακή οπτικά και άνω του μέσου όρου ικανοποιητική λειτουργικά. Δεν πρέπει να περιμένει κανείς αίσθηση σειράς 3 σε επίπεδο οδήγησης, παρότι το αυτοκίνητο από άποψη χώρων και πρακτικότητας τη συναγωνίζεται επάξια.

Η 218i Gran Coupe λειτουργεί ως δέλεαρ στη μάρκα για ένα κοινό που μέχρι πρότινος δεν μπορούσε να αντέξει το κόστος των κλασικών sedan της BMW. Ταυτόχρονα, όσοι ψάχνουν την κλασική αύρα μιας BMW με ένα αποδεκτό value for money, θα το βρουν στη νέα 218i Gran Coupe.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...