BMW 530e: Futuroscope!

Τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, αυτά δηλαδή που μπαίνουν στην πρίζα, αποτελούν τα μέσα που θα μας μεταφέρουν στο ηλεκτρικό μας μέλλον. Η BMW 530e είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας οχημάτων που θα μας οδηγήσει στο μέλλον.

Στις αρχές του 2017 οδηγήσαμε για πρώτη φορά την νέα σειρά 5 και το συμπέρασμα ήταν πως το πολυτελές μεγάλο-μεσαίο σεντάν της BMW παραμένει ο ασφαλέστερος, ευκολότερος, πιο χαλαρωτικός και απολαυστικός τρόπος επίγειας μετακίνησης.
Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου ο -πολύ ακριβός ως προαιρετικός- εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης ατελείωτος, η αίσθηση οδήγησης εξαιρετική, τα μηχανικά μέρη αψεγάδιαστα και η ανάρτηση κυριολεκτικά μαγικό χαλί.
Με το κόστος της φθηνότερης έκδοσης της γκάμας να ξεκινά από τις 60.000 ευρώ, ελάχιστοι θα περίμεναν λιγότερα από τα παραπάνω εξαιρετικά αποτελέσματα. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν και με ένα ακόμα, αυτό της διαθεσιμότητας του παραπάνω σημαντικού ποσού για την αγορά αυτοκινήτου, η BMW σειρά 5 δεν μπορεί παρά να είναι στην κορυφή της λίστας οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου.
Το ερώτημα που τελικά μένει να απαντηθεί είναι ποια εκδοχή της σειράς 5 είναι η ιδανική στη γκάμα του μοντέλου με τα σημερινά δεδομένα. Εδώ έρχεται να δώσει απάντηση η παρούσα δοκιμή.


Το αυτοκίνητο διαθέτει μια ασυνήθιστη στους πολλούς μηχανολογική συγκρότηση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται στη θέση του, είναι δίλιτρος turbo και αποδίδει 184 ίππους. Επικουρείται όμως και από έναν ηλεκτρικό, ισχύος 113 ίππων. Οι δύο κινητήρες λειτουργούν αυτόνομα αλλά και συνεργατικά, ενώ ο ηλεκτρικός τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών. Αυτές με τη σειρά τους φορτίζονται τόσο από ηλεκτρικό δίκτυο, όσο επίσης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και τα φρένα του αυτοκινήτου.
Με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών της, η BMW 530e μπορεί να καλύψει μια απόσταση 62-66 χιλιομέτρων κινούμενη μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Αυτό στη θεωρία. Στην πράξη η απόσταση αυτή σπάνια θα ξεπεράσει τα 50 χιλιόμετρα, τα οποία όμως είναι υπέρ-αρκετά για αστικές μετακινήσεις.
Όσον αφορά στην πλήρη φόρτιση των μπαταριών, με απλή οικιακή παροχή θα χρειαστεί περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ με ένα wallbox δύο και πλέον λιγότερες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW υπολογίστε πολύ λιγότερο.

Η συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων είναι 252 ίπποι, επαρκείς για τα 1.745 κιλά του βάρους, ενώ η ροπή των 420 Nm από τις 1.350 σ.α.λ. λειτουργίας του θερμικού κινητήρα, κάνουν τις επιταχύνσεις παιχνίδι.
Στην πράξη, παρά τα πολλά κιλά της κατασκευής, ειδικά στην επιτάχυνση δύσκολα κάποιος οδηγός θα ζητήσει περισσότερα από αυτά που υπόσχονται τα 6,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα υπέρ επαρκής είναι και η μέγιστη ταχύτητα, στα 235 χλμ./ώρα.
Οι παραπάνω αριθμοί ανταποκρίνονται και στην αίσθηση του οδηγού ότι χειρίζεται ένα γρήγορο αυτοκίνητο, με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το οποίο λειτουργεί άψογα. Φυσικά, παρά την πίσω κίνηση και τα πολλά άλογα η BMW 530e δεν είναι το παιχνίδι υπερστροφικής διασκέδασης σε ορεινές διαδρομές που ίσως θα περίμενε κανείς. Το αντίθετο. Παρότι εξαιρετικά ευέλικτο για τα 4,93 μέτρα μήκους και τα 1,87 μέτρα πλάτους του αμαξώματος, δεν παύει να δείχνει τα κιλά του και τον όγκο του σε κλειστές στροφές. Στον ανοιχτό όμως δρόμο και στα πολλά χιλιόμετρα, η ανάρτηση είναι υποδειγματική σε άνεση και έλεγχο του αμαξώματος.
Παρά τις μεγάλες διαστάσεις της, η BMW 530e είναι πολύ άνετη μόνο για 4 και όχι για 5 άτομα, λόγω του μεγάλου τούνελ της μετάδοσης στο κέντρο του πατώματος πίσω. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος κλέβουν περίπου 120 λίτρα ωφέλιμου όγκου από το χώρο αποσκευών σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, με αποτέλεσμα να απομένουν 410 λίτρα -όσα δηλαδή σε ένα τυπικό μικρό – μεσαίο 5θυρο hatchback μήκους 4,3 μέτρων. Έτσι, από άποψή χώρων τουλάχιστον, οι προσδοκίες του εντυπωσιακού εξωτερικού δέματος δεν τηρούνται.
Οι τέσσερις όμως ταξιδεύουν κυριολεκτικά πρώτη θέση. Ο θόρυβος από την ανάρτηση, τα μηχανικά μέρη και τον αέρα που φτάνει στο εσωτερικό είναι αμελητέος ακόμα και σε ταχύτητες που επισύρουν αυτόφορη κράτηση. Τα στοιχεία εξοπλισμού, με καθίσματα που αερίζονται, ψύχονται και κάνουν μασάζ, κλιματισμό πολλαπλών ζωνών, πανοραμική οροφή, κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, δεκάδες συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και πολλά ακόμα, καθιστούν κάθε διαδρομή με την BMW 530e εξαιρετικά άνετη και ασφαλή.
Στο ταμείο, ο ιδιοκτήτης θα βιώσει δύο πιθανά σενάρια. Το πρώτο είναι αυτό της κορυφαίας οικονομίας στην κατανάλωση. Αν όμως είναι προσεκτικός, χρησιμοποιεί τα gadget όπως το My BMW Remote και την έξυπνη διαχείριση ενέργειας και διατηρεί τις μπαταρίες πάντα φορτισμένες. Σε αυτή την περίπτωση, τιμές της τάξης των 2,1 λίτρων αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει η BMW δεν θα δει, θα δει όμως περίπου 5-6 λίτρα/100 χλμ. σε αστικές και υπεραστικές διαδρομές.
Το δεύτερο σενάριο, αυτό του απρόσεκτου ιδιοκτήτη, που αφήνει τις μπαταρίες άδειες και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς σημαντική και συνεχή ηλεκτρική υποβοήθηση, θα αποφέρει περίπου τα διπλά λίτρα της παραπάνω πραγματικής κατανάλωσης και ένα πολύ μεγαλύτερο κόστος χρήσης.
Η απάντηση στο αρχικό ερώτημα λοιπόν, το σχετικό με το αν η 530e είναι η ιδανική έκδοση της ούτως ή άλλως εξαιρετικής σειράς 5 της BMW, είναι διττή. Αν οι μετακινήσεις είναι κυρίως αστικές και περιαστικές, το επιπλέον κόστος των 7.000 ευρώ περίπου από τη φθηνότερη 520d των 59.650 ευρώ αξίζει, με δεδομένη μάλιστα την απόσταση μεταξύ των 190 ίππων της τελευταίας και των 252 της 530e.
Αν ωστόσο το αυτοκίνητο έχει ως στόχο να πραγματοποιεί πολλά ταξίδια υψηλών ταχυτήτων, όπου η συμβολή του ηλεκτρικού κινητήρα περιορίζεται στο ελάχιστο και η κατανάλωση αυξάνεται, τότε η βασική diesel 520d φαντάζει καλύτερη επιλογή. Με τα σημερινά δεδομένα πάντα, καθώς η ικανότητα κίνησης ως αμιγώς ηλεκτροκίνητης, μπορεί στο μέλλον να προσφέρει και στη χώρα μας πολλά περισσότερα οφέλη στην 530e, όπως πρόσβαση στο κέντρο των πόλεων, δωρεάν στάθμευση κ.λ.π.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Η DS AUTOMOBILES Πρωταθλήτρια της ABB FIA FORMULA E

Ο 9oς γύρος του Πρωταθλήματος ABB FIA FORMULA E, βρήκε την DS Automobiles να κατακτά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Πρωτάθλημα, ενώ ταυτόχρονα ο...

Νέα αξεσουάρ BMW M Performance για τις νέες BMW Σειρά 5 BMW M5 και BMW M5 Competition

Υψηλής ποιότητας αξεσουάρ εξωτερικού και εσωτερικού, ζάντες και μηχανικά εξαρτήματα αναδεικνύουν το σπορ χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 5 και των ‘M’ μοντέλων της. Ταυτόχρονα...

Η Hyundai Motor λανσάρει τη μάρκα IONIQ αποκλειστικά για EV οχήματα

Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε σήμερα το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ανοίγοντας ως ηγέτης στην εποχή...

Ακόμα πιο προσιτά τα αυτοκίνητα MAZDA

Πολύ καλά τα νέα για τα αυτοκίνητα της Mazda μετά την εφαρμογή του νέου φορολογικού συστήματος. Από τις 2 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή...

Δεν άφησε περιθώριο στις Mercedes ο Μαξ Φερστάπεν και κέρδισε το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι

Σαρωτικός ο Μαξ Φερστάπεν, σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα του και κέρδισε δίκαια στο Σίλβερστοουν το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι. Στη 2η θέση ο...