Επίδειξη ισχύος από τη Ηyundai με το Kona Hybrid

Η Ηyundai πέρασε με ιδανικό και οικονομικό τρόπο την υβριδική τεχνολογία στο Kona, δημιουργώντας έτσι μία άκρως ανταγωνιστική και ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των compact SUV.

Φωτογραφίες: Amazing Studio

Αυτή την εποχή βρίσκεται στη χώρα μας η ηλεκτροκίνηση στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Κοινή διαπίστωση παραμένει ωστόσο, ότι μέχρι να φτάσουμε σε μαζικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα παίζουν σημαντικότερο ρόλο τα υβριδικά μοντέλα.

konah2
To υβριδικό μοντέλο δεν φορτίζεται εξωτερικά.

Είτε μιλάμε για τα επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πρίζα Plug-in hybrid είτε για τα σαφώς φτηνότερα mild hybrid (ήπια υβριδικά) που απλά εμφανίζουν λίγο χαμηλότερη κατανάλωση από τα συμβατικά μοντέλα, αλλά είναι αυτοφορτιζόμενα.

Η Ηyundai επέλεξε με το Kona Hybrid μία μέση και προσιτή λύση, καθώς το μοντέλο της δεν μπαίνει μεν στην πρίζα για επαναφόρτιση, αποφασίζει όμως μόνο του πότε μπορεί να κινηθεί αμιγώς με τη μπαταρία του χάρη σε ένα πρόγραμμα ελέγχου βασισμένο σε ειδικούς αλγόριθμους. Για να γίνει αυτό εφικτό, επαναφορτίζεται η μπαταρία του ανακτώντας ενέργεια κατά τις επιβραδύνσεις του οχήματος, αλλά και όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας χωρίς πίεση και με μειωμένο έργο.

konah3
Στο εσωτερικό έχουν επιλεγεί ποιοτικά υλικά.

Το όμορφο SUV αρέσει αισθητικά με τις σύγχρονες γραμμές του και τις συμπαγείς διαστάσεις του που επιτρέπουν εύκολες και ευέλικτες μετακινήσεις, καθώς το μήκος του ανέρχεται σε 4.165 χιλιοστά, διαθέτει πορτ – μπαγκάζ 361 λίτρων και απέχει από το έδαφος 17 εκατοστά. Οι Κορεάτες επέλεξαν να μην το διαφοροποιήσουν ουσιαστικά από τις συμβατικές εκδόσεις, όσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση και μόνον οι πολύ υποψιασμένοι θα διακρίνουν τα χαρακτηριστικά σηματάκια bluedrive και hybrid σε στρατηγικά σημεία του αμαξώματος. Στο εσωτερικό είναι βέβαια τα πράγματα αλλιώς, αφού προβλέπονται ειδικά όργανα για τις ενδείξεις του υβριδικού συστήματος, του οποίου η λειτουργία και ο έλεγχός του γίνονται μέσω της οθόνης 10.25 ιντσών του σύγχρονου συστήματος πολυμέσων.

konah6
Το μήκος του αμαξώματος ανέρχεται σε 4.165 χιλιοστά.

Ως κλασικό μέλος των SUV κατηγορίας Β-segment, που αντιστοιχεί σε μοντέλο supermini, προσφέρει το Kona Hybrid αξιοπρεπή ευρυχωρία αν και όχι κορυφαίου επιπέδου. Ουσιαστικά ο οδηγός και ο συνοδηγός κάνονται πολύ άνετα και πίσω τα πράγματα είναι απλά επαρκή για υψηλόσωμα άτομα. Λογικό βέβαια, γιατί δεν μπορείς να περιμένεις θαύματα από ένα μοντέλο μήκους κάτω των 4.20 μ. Η επιλογή των υλικών έχει γίνει με βασικό κριτήριο την αντοχή στον χρόνο και όχι τόσο πολύ την πολυτέλεια για συμπίεση του κόστους, όμως η συνολική εικόνα κρίνεται εξαιρετική αφού όλα δείχνουν στιβαρά και καλοφτιαγμένα και δεν υπάρχει ούτε ίχνος τριγμών ή άλλων ενοχλητικών θορύβων.

konah7
Οι χώροι είναι πολύ καλοί μπροστά και απλά επαρκείς πίσω.

Αριστα παίρνει στο κεφάλαιο του εξοπλισμού η έκδοση Distinctive που είχαμε στα χέρια μας και εφοδιάζεται στάνταρ με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και άνεσης που ονομάζεται SmartSense. Με πρόσθετη επιβάρυνση μπορείτε να παραγγείλετε το υβριδικό SUV και με αξεσουάρ όπως head up display, σύστημα διασύνδεσης Blue Link, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, θερμαινόμενο τιμόνι, κλπ.

Πριν προχωρήσουμε στις ιδιαιτερότητες του υβριδικού συστήματος του κορεάτικου SUV, να αναφέρουμε ότι απαρτίζεται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και 105 ίππους ανώτατη ισχύ, όπως επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα 43.5 ίππων και 170 Nm ροπής στρέψης. Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει τον τρόπο λειτουργίας των κινητήρων, δηλαδή χωριστά ή συνδυαστικά και οι δύο μαζί, ανάλογα με τις συνθήκες και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Προβλέπονται τρία τέτοια, το Sport, το Normal και το Eco, με το τελευταίο να επιλέγεται αυτομάτως μόλις βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο.

konah5
Το υβριδικό σύνολο αποδίδει 141 ίππους.

Με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή αυτομάτως και όχι με απόφαση του οδηγού, μπορεί να λειτουργήσει το Hyundai Kona Hybrid και μόνον αμιγώς ηλεκτρικά. Μάλιστα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου, εφοδιάζεται το υβριδικό Kona με ρεζερβουάρ 38 λίτρων αντί 50 όπως οι συμβατικές εκδόσεις του, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι εκείνη που χρησιμοποιείται στα μοντέλα 4Χ4. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος κίνησης είναι 141 ίπποι, ενώ η ροπή στρέψης 265 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ειδικά εξελιγμένου για την περίσταση αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις.

konah4
Πολύ καλή κρίνεται η οδηγική συμπεριφορά του κορεάτικου SUV.

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν βάζουν βεβαίως φωτιά στην άσφαλτο, όμως πρώτο ζητούμενο από ένα υβριδικό SUV είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εδώ παίρνει το Hyundai Kona Hybrid άριστα. Συγκεκριμένα κινηθήκαμε κατά τη διάρκεια της σβέλτης δοκιμής μας με μία μέση κατανάλωση της τάξης των 5.0 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ., ενώ ακόμη και σε ακραίες καταστάσεις δεν ξεπεράσαμε τα 7.5 λίτρα για την ίδια απόσταση. Όσον αφορά στις επιταχύνσεις, οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν για τα κλασικά 0 – 100 χλμ./ώρα 11.6΄΄, όμως η πολύ καλή ροπή χαμηλά σώζει την κατάσταση και δεν σου αφήνει την εντύπωση ότι οδηγείς ένα αργό αυτοκίνητο. Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο με πολύ καλή αίσθηση επιτάχυνσης και σωστό timing αλλαγών των έξι σχέσεων, που κάνει σε μεγάλο βαθμό περιττή την επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας του μέσω paddles στο τιμόνι.

konah8
H επίσημη μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4.3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Στα δυνατά όπλα του Hyundai Kona Hybrid συγκαταλέγεται συνολικότερα η οδική συμπεριφορά του. Το compact SUV μας άρεσε με τη στιβαρότητά του, απολαύσαμε μαζί του τις διαδρομές εκτός πόλης και σε αυτοκινητοδρόμους υψηλών ταχυτήτων, όπου παρέμεινε ευχάριστα αθόρυβο και εντυπωσιαστήκαμε από τις απολύτως προβλέψιμες και προοδευτικές αντιδράσεις του, ακόμη και όταν το πιέσαμε πολύ στις στροφές. Αυτή η σπορ εικόνα συνδυάστηκε με πολύ καλή απορρόφηση των κραδασμών και υψηλά επίπεδα άνεσης εντός και εκτός πόλης. Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από την ακρίβεια του τιμονιού, που είναι ρυθμισμένο υπερβολικά ελαφρύ στα προγράμματα Normal και Eco, ενώ τα φρένα πιάνουν μεν καλά, απαιτούν όμως μία φάση προσαρμογής από τον οδηγό λόγω μίας χρονικής υστέρησης που εμφανίζουν σε ορισμένες απότομες επιβραδύνσεις.

Τα αναφέρουμε όλα αυτά αναλυτικά, επειδή δεν είναι αυτονόητα πράγματα για ένα SUV και ειδικότερα με οικολογικές προδιαγραφές λόγω της υβριδικής τεχνολογίας του.

konah10
Ακόμη και η βασική έκδοση εφοδιάζεται με πλούσιο εξοπλισμό.

Στο δια ταύτα, το Hyundai Kona Hybrid ανήκει στα αυτοκίνητα που ξεδιπλώνουν σταδιακά στον οδηγό τα προσόντα τους. Ουσιαστικά το ανακαλύπτεις και το εκτιμάς χιλιόμετρο με χιλιόμετρο ολοένα και περισσότερο, καθώς σε κερδίζει με τις πρακτικές αρετές του (βλέπε κατανάλωση και λειτουργικότητα), αλλά και με συναισθηματικές αξίες, όπως είναι η εξαιρετικά ευχάριστη αίσθηση οδήγησης.

Η οποία ευχαρίστηση συνεχίζεται και στο χρηματοοικονομικό σκέλος, όπου η Hyundai παίζει παραδοσιακά πολύ δυνατά. Ξεκινώντας από τις τιμές, να αναφέρουμε ότι έχουν σημείο εκκίνησης τα 23.990 ευρώ και φτάνουν στις κορυφαίες εκδόσεις τα 27.090 ευρώ, οπότε δεν το λες το αυτοκίνητο φτηνό. Ωστόσο με βάση την τεχνολογία του και τα υπόλοιπα προσόντα του κινούνται οι τιμές σε λογικά επίπεδα, ενώ κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση και μάλιστα με απεριόριστο αριθμό χιλιομέτρων.

Ηyundai Kona Hybrid

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Tετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.580 κ.εκ. και ηλεκτροκινητήρας, συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος 141 ίπποι, μέγιστη ροπή στρέψης 265 Nm, αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 361 έως 1.143 λίτρα, χωρητικότητα ρεζερβουάρ 38 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.165/1.800/1.565 χιλιοστά, μήκος μεταξόνιου 2.600 χιλιοστά.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11.6΄΄, τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4.3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γρ. ανά χιλιόμετρο.

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Η DS AUTOMOBILES Πρωταθλήτρια της ABB FIA FORMULA E

Ο 9oς γύρος του Πρωταθλήματος ABB FIA FORMULA E, βρήκε την DS Automobiles να κατακτά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Πρωτάθλημα, ενώ ταυτόχρονα ο...

Νέα αξεσουάρ BMW M Performance για τις νέες BMW Σειρά 5 BMW M5 και BMW M5 Competition

Υψηλής ποιότητας αξεσουάρ εξωτερικού και εσωτερικού, ζάντες και μηχανικά εξαρτήματα αναδεικνύουν το σπορ χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 5 και των ‘M’ μοντέλων της. Ταυτόχρονα...

Η Hyundai Motor λανσάρει τη μάρκα IONIQ αποκλειστικά για EV οχήματα

Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε σήμερα το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ανοίγοντας ως ηγέτης στην εποχή...

Ακόμα πιο προσιτά τα αυτοκίνητα MAZDA

Πολύ καλά τα νέα για τα αυτοκίνητα της Mazda μετά την εφαρμογή του νέου φορολογικού συστήματος. Από τις 2 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή...

Δεν άφησε περιθώριο στις Mercedes ο Μαξ Φερστάπεν και κέρδισε το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι

Σαρωτικός ο Μαξ Φερστάπεν, σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα του και κέρδισε δίκαια στο Σίλβερστοουν το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι. Στη 2η θέση ο...