fbpx

H νέα Μercedes GLA τετραγώνισε τον κύκλο (+vid)

Το compact SUV της Mercedes προσφέρει πλέον πολύ μεγαλύτερη ευρυχωρία σε σχέση με την προηγούμενη GLA, αν και μειώθηκε το μήκος του, ενώ αποτελεί μία πλατφόρμα των πιο σύγχρονων τεχνολογιών στον κλάδο της αυτοκίνησης.

Mε τη GLA πρώτης γενιάς, που λανσαρίστηκε πριν μία εξαετία, πέτυχε η Mercedes απευθείας το κέντρο του στόχου. Το compact SUV γνώρισε από την πρώτη στιγμή μεγάλη αποδοχή από το αγοραστικό κοινό, έλαβε κολακευτικές κριτικές από τον Ειδικό Τύπο και όλα αυτά μεταφράστηκαν -σε πρακτικό επίπεδο- σε πάνω από ένα εκατομμύρια πωλήσεις τέτοιων μοντέλων έως σήμερα. Για να ακριβολογούμε θα έπρεπε να γράψουμε ‘’έως χθες’’, καθώς πριν λίγες ημέρες έκανε την εμφάνισή της η GLA δεύτερης γενιάς, η οποία καλείται να ακολουθήσει την ίδια λεωφόρο επιτυχίας με την απερχόμενη και –αν είναι δυνατόν- να πάει ακόμη καλύτερα εμπορικά.

glanew2
To νέο SUV έχει δυναμικότερο design.

Ειδικά για την Ελλάδα, το συγκεκριμένο μοντέλο έχει ύψιστη σημασία για την κερδοφορία της γερμανικής μάρκας, καθώς ανήκει στην εξαιρετικά εμπορική κατηγορία των compact SUV που γνωρίζουν τεράστια ζήτηση από το αγοραστικό κοινό. Μετά την πρώτη οδηγική επαφή μας με τη νέα Mercedes GLA καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι διαθέτει όλα τα φόντα, για να κυριαρχήσει στην κατηγορία της και να κάνει ακόμη καλύτερη εμπορική καριέρα από την προηγούμενη. Οι λόγοι είναι πολλοί και εστιάζουν κυρίως στο δυναμικότερο και ενεργητικότερο οδηγικό προφίλ της, στη μεγάλη αύξηση των χώρων, αλλά και στον εφοδιασμό της με μία ομπρέλα συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας, που δικαιολογούν απόλυτα τις σχετικά τσιμπημένες τιμές αγοράς της.

Ας ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο της ευρυχωρίας, όπου οι σχεδιαστές της Mercedes κατάφεραν να τετραγωνίσουν τον κύκλο μειώνοντας μεν το μήκος του πεντάθυρου αμαξώματος, αλλά δημιουργώντας ταυτόχρονα θεαματικά μεγαλύτερους χώρους. Αυτό το πέτυχαν, καθώς το μικρό ψαλίδισμα του μήκους κατά 1.4 εκατοστά συνδυάστηκε με καλύτερη εκμετάλλευση κάθε πόντου και –κυρίως- με αύξηση του πλάτους κατά τρεις πόντους και του ύψους κατά δέκα και πλέον εκατοστά (για την ακρίβεια 10.4).

glanew8
Oι χώροι έχουν αυξηθεί θεαματικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Οι αριθμοί λένε σχεδόν πάντα την αλήθεια και στην περίπτωση της Mercedes GLA δεύτερης γενιάς δεν πέφτουν καθόλου έξω. Οι νέες διαστάσεις και αναλογίες του αμαξώματος αναβαθμίζουν τόσο θεαματικά την ευρυχωρία, ώστε γίνονται από την πρώτη στιγμή ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Ιδιαίτερα ευνοημένοι βγαίνουν οι πίσω επιβάτες, που είχαν κάθε λόγο να νιώθουν στενόχωρα στην προηγούμενη GLA, εφόσον ήταν σχετικά υψηλόσωμοι. Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία το μήκος του διαθέσιμου χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά ολόκληρα 11.5 εκατοστά. Πρόκειται για μία διαφορά πραγματική game changer, καθώς βάζει στο target group των ενδιαφερόμενων πελατών και αρκετούς οικογενειάρχες οι οποίοι δίσταζαν μέχρι σήμερα λόγω των περιορισμένων χώρων στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

glanew3
Υψηλής ποιότητας υλικά για το κόκπιτ.

Αναβάθμιση είχαμε πάντως και στον χώρο αποσκευών, αν και εδώ είναι πιο ήπια η διαφορά, με τον όγκο να ανέρχεται πλέον σε ‘’οικογενειακά’’ 435 λίτρα που συνιστούν αύξηση 14 λίτρων. Ακόμη όμως και έτσι έχουμε μία θεαματική αναβάθμιση της λειτουργικότητας και της μεταβλητότητας, αφού στις συνήθεις δυνατότητες των πίσω καθισμάτων (αναδιπλούμενα και διαιρούμενα) ήρθε να προστεθεί και μία τρίτη πολύ σημαντική. Αναφερόμαστε βεβαίως στα κυλιόμενα έως και 14 εκατοστά πίσω καθίσματα, που ανεβάζουν τη λειτουργικότητα επίπεδο και ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Αντίθετα, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το –πρακτικό- δάπεδο του χώρου φόρτωσης που ρυθμίζεται σε ύψος.

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος παραπέμπει και πάλι στον τίτλο μας περί τετραγωνισμού του κύκλου, καθώς η Mercedes GLA δεύτερης γενιάς παντρεύει τα χαρακτηριστικά ενός status symbol με χάρη και κομψότητα, που θα προσελκύσει σα μαγνήτης και ένα σαφώς νεανικότερο κοινό σε σχέση με τον μέσο όρο του παραδοσιακού πελάτη της μάρκας με σήμα το αστέρι. Ακόμη όμως και αυτός θα νιώσει όμορφα βλέποντας ένα αυτοκίνητο με υπέροχη αισθητική χωρίς εξεζητημένες σχεδιαστικές επιλογές.

Η μάσκα με τη μονή φαρδιά γρίλια και το μεγάλο αστέρι στο κέντρο της συνδυάζεται ιδανικά με το αεροδυναμικό ρύγχος, η πλευρική σιλουέτα κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει έτοιμο να εκτιναχτεί προς τα εμπρός με δυναμισμό και εκρηκτικότητα, ενώ στο πίσω μέρος μας άρεσαν τα φωτιστικά σώματα που στενεύουν «οδεύοντας» προς το κέντρο του καπό, όπως επίσης οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Παρά το αυξημένο ύψος και πλάτος της, η νέα Mercedes GLA εντυπωσιάζει και στον τομέα της αεροδυναμικής με έναν κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,28, κάτι που επηρρεάζει θετικά την κατανάλωση καυσίμου και τη μείωση των εξωτερικών θορύβων και στροβιλισμών.

Το καλόγουστο παζλ συμπληρώνουν πολύ ψαγμένες ψηφίδες, όπως οι έντονοι θόλοι των τροχών που δέχονται ζάντες έως και 20 ιντσών, οι κοντοί πρόβολοι και η αρκετά μεγάλη απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος, που συνθέτουν ένα αισθητικό σύνολο ιδιαίτερης έντασης και υψηλής αισθητικής.

glanew4
Εντυπωσιακές οθόνες αφής προβλέπονται στο εσωτερικό.

Από τα πρώτα μέτρα συμβίωσης με το γερμανικό SUV γίνεται προφανές, ότι χρειάζεται…μελέτη, καθώς εφοδιάζεται με κορυφαία συστήματα ενημέρωσης και συνδεσιμότητας που καλό θα ήταν να μάθει να τα αξιοποιεί ο μέσος οδηγός. Η Mercedes δίνει στην κυριολεξία τα ρέστα της με ένα κόκπιτ βγαλμένο από το μέλλον, που περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές παραλλαγές όσον αφορά στις οθόνες του. Ετσι στη βασική εκδοχή προβλέπονται δύο οθόνες 7 ιντσών, στην πλούσια μία 7 ιντσών και μία δεύτερη 10.25 ιντσών και στην κορυφαία ένας συνδυασμός δύο οθονών 10.25 ιντσών.

glanew5
Το μήκος της Mercedes GLA δεύτερης γενιάς φτάνει τα 4.41 μ.

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το προηγμένο σύστημα πολυμέσων ΜΒUX που έχει γράψει ήδη τη δική του ιστορία χάρη στη φράση ‘’Hey Mercedes’’, με την οποία ενεργοποιούνται οι πολυδιάστατες λειτουργίες του μέσω φωνητικών εντολών. Στα highlights ανήκει και το –προαιρετικό- καινοτόμο σύστημα ENERGIZING για ρύθμιση του φωτισμού και της μουσικής, αλλά και με επιλογές μασάζ για την ευεξία του οδηγού και του συνοδηγού. Αυτονόητη θεωρείται για τα δεδομένα της Mercedes η ύπαρξη μίας αρμάδας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως οι πολύ χρήσιμες προειδοποιήσεις για πεζούς κοντά σε διαβάσεις, η προειδοποίηση αποβίβασης όταν πλησιάζουν ποδηλάτες ή άλλα οχήματα, αλλά και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης με αυτόνομο φρενάρισμα ενόψει εμποδίων.

glanew9
Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα.

H Μercedes GLA που οδηγήσαμε επί μία εβδομάδα εφοδιαζόταν με το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.33 λίτρων και τους 163 ίππους, που γνωρίζουμε ήδη από άλλα μοντέλα της μάρκας, αλλά και από προϊόντα του ομίλου Renault/Nissan, ενώ συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και εμπροσθοκίνηση που αποτελεί και τη μοναδική επιλογή με το συγκεκριμένο μοτέρ. Πρόκειται για μία μόνον κατ΄ όνομα ‘’βασική έκδοση’’, καθώς καλύπτει στην πράξη όλες τις απαιτήσεις στον τομέα των επιδόσεων και προσωπικά μας εξέπληξε ευχάριστα με τη σβελτάδα της στον δρόμο, που επιβεβαιώνονται και από τις εργοστασιακές μετρήσεις της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 8.7’’ και της τελικής ταχύτητας των 210 χλμ./ώρα.

glanew7
Το γερμανικό SUV έχει πιο δυναμική αίσθηση οδήγησης.

Ο συγκεκριμένος συνδυασμός ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς οδηγούς, πολύ περισσότερο καθώς υπάρχουν πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών του κινητήρα και να κινηθείς είτε πιο χαλαρά και άνετα –άρα και οικονομικά- ή πιο δυναμικά και σπορτίφ με τις ανάλογες επιπτώσεις στην κατανάλωση βενζίνης. Η τελευταία παίζει μεταξύ 7 και 9.2 λίτρων ανά 100 χλμ. κάτι που εξαρτάται από το βάρος του δεξιού ποδιού του οδηγού και το εκάστοτε πρόγραμμα που έχει επιλέξει σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του συστήματος απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους.

Στο δρόμο βιώσαμε άλλη μία ευχάριστη εμπειρία, καθώς η νέα GLA φορά πλέον ένα πιο δυναμικό πρόσωπο και προσφέρει έντονες στιγμές απόλαυσης κατά την οδήγησή της. Από την άλλη πλευρά, προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου, αποσβένει εξαιρετικά τους κραδασμούς και εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισής της. Γενικά πρόκειται για ένα απολύτως προβλέψιμο SUV με υψηλή σταθερότητα και τουριστικές ικανότητες στα ταξίδια εκτός πόλης, ενώ ανεβάζοντας ρυθμούς και επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport αποκτά άλλο ενδιαφέρον χάρη στο κοφτερό τιμόνι της και τα πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης.

glanew6
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι πλουσιότατος.

Ας μην ξεχνάμε και την ομπρέλα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, που παρεμβαίνει αποφασιστικά όταν κριθεί αυτό αναγκαίο από το σύστημα των αισθητήρων.

Στο χρηματοοικονομικό σκέλος τώρα. Η βενζινοκίνητη έκδοση των 163 ίππων ξεκινά από 35.850 ευρώ, μία αναμενόμενη τιμή για ένα πρωτοπαρουσιαζόμενο και αναβαθμισμένο compact SUV με premium χαρακτηριστικα΄και ευγενή καταγωγή. Ωστόσο η απόκτηση του αυτοκινήτου διευκολύνεται από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Welcome TOMORROW με άτοκη περίοδο χάριτος έξι μηνών και μεγάλη ευελιξία αποπληρωμής των δόσεων.

glanew10
H πρόσφυση στις στροφές είναι υποδειγματική.

Πάντως ο εξοπλισμός αποζημιώνει σε μεγάλο βαθμό για την τιμή αγοράς και κρίνεται αντάξιος της μάρκας και του μοντέλου. Συγκεκριμένα προβλέπονται μεταξύ άλλων στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, το σύστημα πολυμέσων MBUX, το DYNAMIC SELECT με επιλογές μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, το προηγμένο σύστημα κλιματισμού THERMATIC, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι με πολυχειριστήρια και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, κλπ.

 Mercedes GLA 200

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, 1.332 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 163 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 250 Nm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 435 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.410/2.020/1.616 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8.7’’, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5.7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...