Riders Car: Το Mazda MX-5 4ης γενιάς είναι δυναμικό και σύγχρονο, κρατώντας το DNA της απόλυτης οδηγικής απόλαυσης. Πραγματικά ένα αυτοκίνητο που μιλάει στην καρδιά του μοτοσυκλετιστή!
Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης
Φωτ.: Βασίλης Κωστάκος, Studio B42
Εδώ και 30 χρόνια η πίσω κίνηση, το μικρό βάρος, η ξεχωριστή οδική συμπεριφορά, έκαναν το Miata ένα θελκτικό αυτοκίνητο που μπορούσε να δώσει αίσθηση ανάλογη με τον κορυφαίων μοντέλων των εμβληματικών supercars.
Η νέα 4η γενιά του ΜΧ-5 καταφέρνει με τη ρευστότητα του σχεδίου, τις αιχμηρές γραμμές, τις σωστές αναλογίες, να αναδείξει τη σπορ σιλουέτα του και να κάνει τον σχεδιασμό “KODO” που υιοθετεί η Ιαπωνική εταιρία, να τραβάει την προσοχή όλων. Αυτός ο σχεδιασμός θέλει να εκφράσει τα αισθήματα και τις εμπειρίες της δύναμης και της ομορφιάς με μια εικόνα κίνησης, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Και τα καταφέρνει θαυμάσια!
Κάθε εξάρτημα στη διαδικασία παραγωγής ελέγχθηκε με σκοπό την αύξηση της αποδοτικότητας και τη μεγιστοποίηση της παραγόμενης ισχύος και αυτό το ονομάζει η Mazda τεχνολογία SKYACTIV. O κινητήρας των 1,500 κ.εκ. της έκδοσης που οδηγήσαμε αποδίδει 132 ίππους για να κινήσουν 1,042 κιλά και να επιταχύνουν το ΜΧ-5 μέχρι τα 100χλμ/ώρα σε 8.3” με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 204. Από τα 2,000 κ.εκ. και τους 184 ίππους οι επιδόσεις είναι 6.5” και 220 αντίστοιχα.
Το πιο σημαντικό είναι ότι με το χαμηλό κέντρο βάρους και την ιδανική κατανομή 50:50 μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα, σε συνδυασμό με τη θέση καθίσματος που πήγε προς τα πίσω, έχει ενισχυθεί η στενή σχέση του οδηγού με το MX-5 και γίνεται πράξη και το “Jinba Ittai”, όπως λένε οι Ιάπωνες το να γίνεται οδηγός και όχημα ένα!
Πράγματι στην πίστα της Σπάρτης το Miata αποκρίθηκε με ακρίβεια στην πίεση της σπορ οδήγησης και τα κατάφερε εξαιρετικά δίνοντας μας συναισθήματα ανάλογα μιας σπορ μοτοσυκλέτας!
Το μόνο θέμα που είχαμε είναι το ότι ψάχναμε στο τέλος της δοκιμής να βρούμε από 27,000€ έως 42,000€ που κοστίζει το δίλιτρο!