Μercedes – ΑMG A 35: Καυτή, αλλά σεμνή

Η νέα Mercedes – AMG A 35 των 306 ίππων δεν προδίδει με κραυγαλέο τρόπο τον εκρηκτικό χαρακτήρα της παρά το γεγονός, ότι οι επιδόσεις της είναι σχεδόν αγωνιστικού επιπέδου.

Ο μαγικός συνδυασμός της Mercedes A-class με την AMG άνοιξε τις πύλες του παραδείσου σε όσους ονειρεύονται ένα καυτό compact μοντέλα με σφραγίδα ποιότητας το αστέρι και την τεχνογνωσία του γνωστού βελτιωτή. Του ίδιου συνδυασμού δηλαδή, που μονοπωλεί τα τελευταία έξι χρόνια τους τίτλους στη Formula 1 και έχει κάνει βαρετό το συγκεκριμένο πρωτάθλημα.

A452
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Η αρχή είχε γίνει με την A 45 ΑΜG της προηγούμενης γενιάς, η οποία ήταν και η πρώτη που εγκατέλειψε το πολυμορφικό σχήμα των προγόνων της και απέκτησε μοντέρνες και αεροδυναμικές γραμμές. Σε αυτές ταίριαζε σίγουρα περισσότερο μία γρήγορη έκδοση AMG, η οποία όντως υλοποιήθηκε στην πράξη και έκανε γκελ από την πρώτη στιγμή. Το επόμενο –και απολύτως λογικό- βήμα ήρθε με τη σημερινή γενιά της A-class που διατήρησε στη γκάμα της την έκδοση AMG A 45, έβαλε όμως στο πλάι της και μία δεύτερη που λειτουργεί ως entry level στον θαυμαστό κόσμο των αστεράτων hatchbacks υψηλών επιδόσεων. Και στις δύο περιπτώσεις φρόντισε η Mercedes για το ευ ζην των πελατών της προσφέροντας το καυτό μοντέλο της εκτός από hatchback και σε πιο κλασική έκδοση sedan, πάντα σε συνδυασμό με το εργοστασιακό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC στο βασικό εξοπλισμό τους.

A453
Το εσωτερικό διαθέτει κορυφαία ποιότητα.

Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να αποκτήσει ένα ιδανικό όπλο απέναντι στο Audi S3. Ταυτόχρονα απευθύνεται σε ένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, καθώς η πεντάθυρη Mercedes – AMG A 35 4MATIC των 306 ίππων κοστίζει 59,060 ευρώ, ενώ η δυνατότερη ΑΜG A 45 4 MATIC των 387 αλόγων 76,480 ευρώ και η κορυφαία ΑΜG A 45s 4MATIC με τα 420 άλογα 82,730 ευρώ. Με άλλα λόγια, η διαφορά τιμής μεταξύ της έκδοσης των 306 ίππων και των δυνατότερων ξεκινά από περίπου 16,500 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει ένα καινούριο και καλά εξοπλισμένο supermini, οπότε βλέπεις την μικρότερη AMG A 35 με σαφώς καλύτερο μάτι.

A454
Tα καθίσματα μπάκετ ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Ας περάσουμε όμως από τα λογιστικά, στο ευχάριστο κεφάλαιο της δοκιμής μας. Όπως προαναφέραμε, η A 35 AMG διαθέτει έναν τούρμπο τετρακύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπή. Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση 4MATIC και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη σασμάν των επτά σχέσεων, εκτοξεύει την (ψηφιακή) βελόνα του ταχύμετρου με καταιγιστικό ρυθμό προς τα πάνω! Η Mercedes-AMG ανακοινώνει ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 4.7 δευτερόλεπτα και με βάση την αίσθηση που αποκομίσαμε την πιστεύουμε απόλυτα, ενώ ο ηλεκτρονικός κόφτης φροντίζει να περιορίσει την ανώτατη ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα. Η τελειομανής AMG δεν άφησε τίποτα στην τύχη, ασχολήθηκε επισταμένως με τη διαχείριση της θερμοκρασίας λαδιού στον κινητήρα, αναβάθμισε το σύστημα τροφοδοσίας βενζίνης με ειδικά μπεκ και προσάρμοσε το σύστημα CAMTRONIC, όπως ονομάζεται ο μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα των βαλβίδων στη γλώσσα της Mercedes, στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

A455
O όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από 370 λίτρα.

Στο δια ταύτα, το μοτέρ σε ενθουσιάζει με τη γραμμικότητα στην απόδοση και την έλλειψη υστέρησης, αν και γίνεται γρήγορα προφανές ότι νιώθει σαν το ψάρι στο νερό μετά τις 2,500 σ.α.λ.. Αποδεκτό βέβαια, γιατί αν θέλεις μία Mercedes A-class κυρίως για cruising πας σε άλλες επιλογές του ίδιου μοντέλου (που έχει εξάλλου πολλές τέτοιες). Με το πρόγραμμα οδήγησης στο Sport+ και το κιβώτιο στο χειροκίνητο, για να αλλάζεις σχέσεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι, μαζεύει το γερμανικό hatchback χιλιόμετρα με το παραμικρό «σανίδωμα» στο γκάζι. Παράλληλα απολαμβάνεις μπάσο ήχο από την εξάτμιση, μαζί με ένα πωρωτικό γρύλισμα στις αλλαγές του σασμάν και σκασίματα μόλις αφήσεις το δεξί πεντάλ. Κάπως έτσι, μπαίνεις αμέσως σε πειρασμό και ψάχνεις να βρεις ιδανικές διαδρομές μακριά από όλους, ώστε να τις απολαύσεις δεόντως.

A456
H εντυπωσιακή οθόνη της κεντρικής κονσόλας.

Και όντως η λέξη απόλαυση δεν αποτελεί υπερβολή, αλλά ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οk, οι εκφράσεις «πάει τρένο» ή «στον αυτόματο» έχουν γίνει του συρμού και ολίγον μπανάλ, όμως θα ήταν πραγματικά άδικο για το αυτοκίνητο να περιοριζόμασταν σε αυτές. Ναι, η πρόσφυση φτάνει στο…Θεό. Ναι, φρενάρει ακόμη και σε ακραίες συνθήκες σαν να έχει ρίξει άγκυρα στην άσφαλτο. Ναι, το κοφτερό τιμόνι της διαβάζει τη σκέψη σου και στρίβει το αυτοκίνητο τηλεπαθητικά. Αυτό που σου μένει όμως περισσότερο, είναι η συμμετοχική αίσθηση στην οδηγική πανδαισία στην οποία συμβάλλει βεβαίως καθοριστικά και η έξυπνη τετρακίνηση 4MATIC, που κατανέμει τη ροπή έως και 50:50 σε κάθε άξονα.

A457
To μήκος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 4.20 μέτρα.

Τα φρένα απαιτούν επίσης ειδική μνεία. Το σύστημα με τις τετραπίστονες εμπρός και τη μονοπίστονη πίσω δαγκάνα, σε συνδυασμό με δίσκους 350 χιλιοστά και 330 χιλιοστά αντίστοιχα, αποδεικνύεται ένας ύμνος προς την ασφάλεια. Η απόδοσή τους είναι τόσο καλή, ώστε χρειαστήκαμε αρκετό χρόνο μέχρι να υπερνικήσουμε τη φοβία μας και να πατάμε το πεντάλ των φρένων με μία χρονική υστέρηση σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα, γιατί απλά η επιβράδυνση είναι εξωπραγματική και δεν χάνει σε αμεσότητα και δύναμη ούτε μετά από βάρβαρη χρήση.

A458
H χαρακτηριστική μάσκα της AMG.

Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η προσαρμογή του αυτοκινήτου στην καθημερινότητα, η οποία γίνεται απλά και με ελάχιστες κινήσεις. Αρκεί λοιπόν να επιλέξεις το ήπιο πρόγραμμα Comfort, να αφήσεις τη χειροκίνητη λειτουργία του σαζμάν και να περάσεις στην αυτόματη και το μόνο που λείπει είναι να ανοίξεις το υπέροχο ηχοσύστημα και να απολαύσεις την Mercedes – AMG A 35 4MATIC χωρίς ακρότητες, όπως χρειάζεται δηλαδή για τις καθημερινές σου μετακινήσεις.

A459
O κινητήρας διαμάντι των 306 ίππων.

Με αυτόν τον τρόπο η στρίγγλα γίνεται αρνάκι Ξαφνικά το «αγρίμι» που έσκαγαν οι εξατμίσεις και άκουγες τη φτερωτή του τούρμπο να γυρνάει με μανία από τα καυσαέρια, εξημερώνεται. Μπορείς άνετα και χωρίς καμία παραχώρηση να τη χρησιμοποιείς για τις καθημερινές σου διαδρομές και σχεδόν ξεχνάς ότι οδηγείς 306 άλογα. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν άμεση επίπτωση και στην κατανάλωση καυσίμου, καθώς με φρενήρεις ρυθμούς ανεβαίνει στα ύψη, ενώ με ήπιους πέφτει σε λογικά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση εμείς μετρήσαμε κατά τη διάρκεια του –σβέλτου- τεστ μία μέση κατανάλωση στα 11.5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., ενώ η επίσημη εργοστασιακή τιμή είναι 7.3 λίτρα για την ίδια απόσταση!

A4510
H πίσω αεροτομή δεν είναι κακόγουστη.

Στο εσωτερικό της A 35 AMG ισχύουν όσα συνολικά και για τις υπόλοιπες A-Class, με κάποιες ιδιαίτερες πινελιές λόγω της διαφορετικότητάς της. Η ποιότητα των υλικών είναι υποδειγματική, έχεις στη διάθεσή σου όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά βοηθήματα στα πολυμέσα, με ψηφιακή βοηθό και συνδεσιμότητα κάθε είδους χάρη στο MBUX, βρίσκεσαι απέναντι από δύο εντυπωσιακές δίδυμες οθόνες (μια για το infotainment system και μια σε ρόλο καντράν) και απολαμβάνεις απροβλημάτιστη εργονομία σε συνδυασμό με τον σπορ διάκοσμο και τα μπάκετ καθίσματα που επιβάλλεται να υπάρχουν σε μια AMG. Τέσσερα άτομα κάθονται άνετα στην καμπίνα και θα έχουν και επαρκή χώρο 370 λίτρων στη διάθεσή τους, για να αποθηκεύσουν τις αποσκευές τους.

A4511
Iκανοποιητικοί χώροι για τους πίσω επιβάτες.

Ενας από τους λόγους που μας άρεσε το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι ότι δεν προβάλλει με κραυγαλέο τρόπο τον καυτό χαρακτήρα του, εξαιρώντας βέβαια τη θορυβώδη εξάτμιση στο σπορ πρόγραμμα που δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Κατά τα άλλα περιορίζεται σε μία διακριτική «φόρμα μάχης» που απαρτίζεται από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, τις ιδιαίτερες ζάντες ελαφρού κράματος, το κιτ αεροδυναμικών βοηθημάτων, τη μάσκα AMG, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες και βέβαια τα σχετικά λογότυπα στο αμάξωμα.

A4512
H Α 35 ΑΜG είναι ένα πολύ αγαπησιάρικο αυτοκίνητο.

Όπως προαναφέραμε, οι τιμές ξεκινούν  για την πεντάθυρη A 35 AMG από 59,060 ευρώ και για την αντίστοιχη τετράθυρη sedan από 60,080 ευρώ. Πολλά χρήματα βέβαια για τον μέσο πολίτη αυτής της χώρας, εφόσον ανήκετε όμως στους προνομιούχους που θα μπορούσαν να την αγοράσουν, αξίζει σίγουρα τον κόπο να ελαφρύνετε τον τραπεζικό λογαριασμό σας για να αποκτήσετε δύο αυτοκίνητα σε ένα. Δηλαδή μία οικογενειακή Mercedes A-class για ασφαλείς και άνετες καθημερινές μετακινήσεις και μία άγρια Α 35 AMG για άλλα κόλπα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 1,991 κ.εκ., 306 ίπποι στις 5,800 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 400 Nm στις 3,000 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, τετρακίνηση, βάρος (μεικτό) 2,055 κιλά, μήκος/πλάτος/ύψος 4,419/1,796/1,440 χιλιοστά, μήκος μεταξόνιου 2,729 χιλιοστά, χώρος αποσκευών 370 λίτρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 4.7’’, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7.3 λίτρα ανά 100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή), κατανάλωση τεστ 11.5 λίτρα ανά 100 χλμ.

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Η DS AUTOMOBILES Πρωταθλήτρια της ABB FIA FORMULA E

Ο 9oς γύρος του Πρωταθλήματος ABB FIA FORMULA E, βρήκε την DS Automobiles να κατακτά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Πρωτάθλημα, ενώ ταυτόχρονα ο...

Νέα αξεσουάρ BMW M Performance για τις νέες BMW Σειρά 5 BMW M5 και BMW M5 Competition

Υψηλής ποιότητας αξεσουάρ εξωτερικού και εσωτερικού, ζάντες και μηχανικά εξαρτήματα αναδεικνύουν το σπορ χαρακτήρα της νέας BMW Σειράς 5 και των ‘M’ μοντέλων της. Ταυτόχρονα...

Η Hyundai Motor λανσάρει τη μάρκα IONIQ αποκλειστικά για EV οχήματα

Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε σήμερα το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ανοίγοντας ως ηγέτης στην εποχή...

Ακόμα πιο προσιτά τα αυτοκίνητα MAZDA

Πολύ καλά τα νέα για τα αυτοκίνητα της Mazda μετά την εφαρμογή του νέου φορολογικού συστήματος. Από τις 2 Αυγούστου έχει τεθεί σε εφαρμογή...

Δεν άφησε περιθώριο στις Mercedes ο Μαξ Φερστάπεν και κέρδισε το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι

Σαρωτικός ο Μαξ Φερστάπεν, σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα του και κέρδισε δίκαια στο Σίλβερστοουν το 70ο Επετειακό Γκραν Πρι. Στη 2η θέση ο...