fbpx

MITSUBISHI L200 Club Cab: Έκπληξη εντός και εκτός δρόμου

To Mitsubishi L200 Club Cub είναι η έκδοση με την μονή καμπίνα που επεκτείνεται για να δημιουργήσει και 2 ακόμη στενές θέσεις για +2 άτομα και έτσι αφήνει το χώρο φόρτωσης στις διαστάσεις που θα ήθελε κάθε επαγγελματίας και κάθε οπαδός της περιπέτειας που θέλει το L200 για να κουβαλήσει με άνεση τα “παιχνίδια” του, είτε πρόκειται για ένα τζετ-σκι, είτε για μια ή δύο μοτοσυκλέτες, είτε σερφ και άλλα αντίστοιχα μεγάλα αντικείμενα.

Mitsubishi L200
To Club Cab σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλος φόρτωσης, ενώ τα πίσω 2 άτομα έχουν λίγο χώρο στη διάθεσή τους

Εκεί που το L200 μας εντυπωσίασε στη δοκιμή μας, δεν είναι τόσο οι εκτός δρόμου δυνατότητες με τη φοβερή τετρακίνηση και τη συγγένεια με την εκτός δρόμου ικανότητα μιας εταιρίας που έχει διαπρέψει στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ, αλλά περισσότερο μας άφησε υπερθετικές εντυπώσει η συμπεριφορά του στις ασφάλτινες διαδρομές, όπου η Mitsubishi φαίνεται ότι έχει καταφέρει να περάσει κάποιο από το DNA των EVO που έχουν διαπρέψει και συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν σε αγώνες ασφάλτινων Ράλλυ. Το L200 ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική των 180 χλμ/ώρα, με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, είναι πάρα πολύ σταθερό, κρατάει εύκολα την πορεία του και δίνει αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό, παρά το ότι πρόκειται για ένα ψηλό αυτοκίνητο που απέχει πάνω από 20 πόντους από το έδαφος. Η μπροστά ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια με ελατήρια και αντιστρεπτική ράβδο και η πίσω ανάρτηση με ελλειπτικά φύλλα σούστας, συνεργάζονται άψογα και δίνουν αυτήν την εξαιρετική συμπεριφορά, χωρίς να χάνεται η άνεση και χωρίς να περιορίζονται οι εκτός δρόμου δυνατότητες, που είναι επίσης εκπληκτικές.

L200 off road
To L200 μπορεί να δείχνει στο φυσικό του περιβάλλον εκτός δρόμου, όμως σε ασαφάλτινες διαδρομές είναι που μας άφησε άφωνους!

Αλλά ας κάνουμε μια παράκαμψη των οδηγικών εντυπώσεων για να μιλήσουμε για τον σχεδιασμό που μπορεί να χαρακτηριστεί επιβλητικός και μοντέρνος. Κάτω από το μυώδες καπό κρύβεται ο ντίζελ κινητήρας με Κυβισμό 2268 cc, με την Μέγιστη ισχύς στους 150 ίππους στις 3500 rpm, ενώ η Μέγιστη ροπή είναι 200 Nm στις 2000 rpm. Ένα μοτέρ που είναι απόλυτα ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το βάρος των 1935 kg, δεν είναι ένα στοιχείο που περιορίζει τις δυνατότητες, ενώ μπορεί να μεταφέρει επιπλέον φορτίο 1 τόνου στην ευρύχωρη καρότσα με εσωτερικό ύψος 475 mm, εσωτερικό μήκος 1850 mm και εσωτερικό πλάτος καρότσας 1470 mm. Για το φρενάρισμα υπάρχει το ABS με EBD, με τα μπροστινά φρένα να είναι δίσκοι 294mm και τα πίσω φρένα ταμπούρα 11.6” , ένας συνδυασμός που επίσης τα καταφέρνει θαυμάσια, σε συνεργασία με τα ελαστικά σε διάσταση 245/70/16 και τους τροχούς 16” αλουμινίου. Και όλα αυτά μαζί συντονίζονται από το ηλεκτρονικό Active Stability & Traction Control (ASTC).

Mitsubishi L200 back
O χώρος φόρτωσης είναι εύκολα προσβάσιμος

Βέβαια σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο ή ελεύθερου χρόνου για άλλους, η εύκολη στη φόρτωση καρότσα είναι ένα σημαντικό στοιχείο επιλογής του. Η καρότσα τώρα έχει ενισχυθεί για να είναι πιο ανθεκτική σε λακκούβες και χτυπήματα και έχει την ικανότητά να ανταπεξέρχεται σε μια ευρεία σειρά φορτίων.
Το σύστημα έξυπνης εισόδου επιτρέπει το κλείδωμα και των ξεκλείδωμα των θυρών με το απλό πάτημα ενός κουμπιού που υπάρχει στο χερούλι της πόρτας. Το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί είναι επίσης κάτι πολύ βολικό.
Μέσα στο L200 βρίσκουμε μια καμπίνα με υψηλής ποιότητας καθίσματα και ηχομόνωση, με πολύ καλό επίπεδο φινιρίσματος, με οθόνη αφής 7 ιντσών που εκτός των άλλων εμφανίζει και τις εικόνες της κάμερας πολλαπλών κατευθύνσεων που προσφέρουν ευκολία στη στάθμευση. Οι μικρές κάμερες γύρω από το L200 επιτρέπουν να έχουμε εικόνα του γίνεται μπροστά, πίσω και στις πλευρές του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που έχει συλλέξει, το σύστημα Multi Around Monitor μπορεί να δημιουργήσει μια εναέρια πανοραμική προβολή (bird’s-eye view) του αυτοκινήτου, για να μας βοηθήσει να σταθμεύσουμε άνετα. Επίσης τα ραντάρ που υπάρχουν στους προφυλακτήρες θα ανιχνεύσουν αν υπάρχει κάτι στα τυφλά σημεία του οχήματος. Αν το εντοπίσουν, η ένδειξη θα αρχίσει να αναβοσβήνει στον καθρέπτη της πόρτας.
Στα συστήματα ασφαλείας που έχει το αυτοκίνητο περιλαμβάνεται και το FORWARD COLLISION MITIGATION SYSTEM (FCM), που όταν ανιχνεύσει την πιθανότητα μετωπικής σύγκρουσης με αυτοκίνητο ή πεζό, επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο.
Επιπλέον το L200 διαθέτει σύστημα αυτόματης μεγάλης σκάλας φώτων. Αν ανιχνευτεί κάποιο όχημα στο αντίθετο ρεύμα, η μεγάλη σκάλα των φώτων αλλάζει αυτόματα σε χαμηλή, μέχρι να περάσει το διερχόμενο όχημα. Μετά ανάβει πάλι.

Το ανέβασμα σε απότομες ανηφόρες, αποτελεί παιχνιδάκι για το L200

Στα βοηθητικά συστήματα για την οδήγηση το Hill Start Assist κάνει την εκκίνηση σε απότομη ανηφόρα μια απλή διαδικασία. Διατηρεί ενεργοποιημένα τα φρένα για δύο δευτερόλεπτα, μέχρι να πατήσουμε το πεντάλ του γκαζιού.
Το σύστημα Trailer Stability Assist διατηρεί τη σταθερότητα όταν κάνουμε ρυμούλκηση. Αν ανιχνευτεί ταλάντωση του οχήματος, το σύστημα προσαρμόζει αυτόματα την ισχύ του κινητήρα και την ισχύ πέδησης σε κάθε τροχό, ώστε να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο και το τρέιλερ.
Πάμε τώρα εκτός δρόμου: Η μετάδοση Super Select 4WD-II. Ένα τεχνολογικά προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που ελέγχει και την ισχύ και την πέδηση σε κάθε τροχό, παρέχει μέγιστη σταθερότητα και πρόσφυση σε κάθε έδαφος. Ένας περιστροφικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα μας επιτρέπει να αλλάζουμε ρυθμίσεις. Αρχικά 2H (πίσω κίνηση) για κανονικές συνθήκες και 4H (τετρακίνηση) για σκληρά εδάφη και γλιστερή άσφαλτο. Όταν τα πράγματα ζορίσουν σταματάμε και αλλάζουμε τη ρύθμιση σε 4HLc ή 4LLc. Στη θέση 4HLc έχουμε κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού με ομοιόμορφη κατανομή της ισχύος στους τροχούς για υψηλότερη πρόσφυση εκτός δρόμου. Στη θέση 4LLc επιπλέον έχουμε και κοντές σχέσεις μετάδοσης.
Πέρα από αυτά υπάρχουν και ηλεκτρονικές ρυθμίσεις που βοηθούν την εκτός δρόμου πρόσφυση του L200 ακόμη περισσότερο, με τις λειτουργίες off-road. Επιλέγουμε μεταξύ των ρυθμίσεων Gravel (χαλίκι), Mud/snow (λάσπη/χιόνι), Sand (άμμος) και Rock* (πέτρα).
Και αν βρεθούμε σε απότομες απαιτητικές κατηφόρες έχουμε το σύστημα Hill Descent Control. Το L200 θα ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα για να διατηρηθεί η τρέχουσα ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να επικεντρωθούμε στον χειρισμό του τιμονιού, χωρίς να πρέπει να πατάμε το πεντάλ του φρένου.

L200
Όταν τα πράγματα ζορίσουν σταματάμε και αλλάζουμε τη ρύθμιση σε 4HLc ή 4LLc

Κι όλα αυτά σου δίνουν την αυτοπεποίθηση να κάνεις πράγματα που με ένα SUV ούτε να τα φανταστείς μπορείς! Βάλαμε λοιπόν το αργό και με 3η ταχύτηττα ανεβήκαμε πανεύκολα σε απότομη ανηφόρα ενός άλματος στην πίστα μοτοκρός των Σερρών, ενώ με το Hill Descent κατεβήκαμε το ίδιο άνετα από την άλλη μεριά. Με γωνία αναχώρησης dστις 22 μοίρες, γωνία προσέγγισης τις 30 και γωνία ράμπας τις 24 μοίρες, δεν βρήκε πουθενά από κάτω.
Ανάλογα κινηθήκαμε σε δύσβατα μονοπάτια, χωρίς το L200 να κομπιάσει πουθενά.
Σε αμμώδες τερέν στις Αλυκές Κίτρους πάλι το 4LLc σε συνδυασμό με την επιλογή Sand έδωσε τρομερές δυνατότητες “παιχνιδιού” και ολοκλήρωσε την καταπληκτική εικόνα που μας άφησε το Mitsubishi L200 Club Cap σε διαδρομές σε κάθε είδους δρόμο.

L200 Sand

L200 Sand 2
Σε αμμώδες έδαφος στις Αλυκές Κίτρους

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2.2 L Diesel, Κυβισμός 2268cc, Μέγιστη ισχύς 150/3500 PS/rpm, Μέγιστη ροπή 400/2000 Nm/rpm, Σύστημα 4WD Easy seclect 4WD, Συνολικό μήκος 5215mm, Συνολικό πλάτος 1815mm, Συνολικό ύψος 1780mm, Συνολικό βάρος 1935kg, Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 205mm, Μεταξόνιο 3000mm, Τροχοί/Ελαστικά 245/70R16, Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 75 λίτρα

Δημήτρης Διατσίδης
Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...