fbpx

Νέο Ford Puma: Συναίσθημα και τεχνολογία

Το εντυπωσιακό SUV της Ford πείθει τους οικολόγους με τις αρετές της υβριδικής τεχνολογίας του, ενώ η έκδοση των 155 ίππων προσφέρει απόλαυση σε αφθονία.

Αργησε λίγο για να μπει η Ford στην κατηγορία των πράσινων μοντέλων με υβριδική τεχνολογία, όμως η αναμονή άξιζε τον κόπο, αν κρίνουμε από το νέο Puma. Το δυναμικό crossover εισάγεται εδώ και λίγο καιρό στην Ελλάδα μόνον ως ήπια υβριδικό με τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα EcoBoost χωρητικότητας ενός λίτρου σε δύο διαφορετικές εκδοχές ισχύος. Ταυτόχρονα φέρνει νέα δεδομένα και πολλαπλά πρωτοποριακά πλεονεκτήματα σε ψηφιακό και χωροταξικό επίπεδο.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το κορυφαίο Ford Puma με απόδοση 155 ίππων και επίπεδα εξοπλισμού ST-Line X, το οποίο μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις και επιβεβαίωσε στην πράξη ότι ένα μικρό τρικύλινδρο μοτοράκι χωρητικότητας μόλις 999 κ.εκ. μπορεί να είναι πολύ αποδοτικό, δυνατό και ταυτόχρονα οικονομικό.

Ford Puma
To πίσω μέρος του νέου Ford Puma.

Αναφορικά με τις επιδόσεις, για την έκδοση του test drive μας η Ford ανακοινώνει ανώτατη τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 9,0’’. Εξίσου ικανοποιητική ήταν και η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε μετά την επταήμερη δοκιμή μας και διαμορφώθηκε σε μόλις 6,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Η Ford πέτυχε αυτή την εξαιρετικά χαμηλή –πραγματική- τιμή κατανάλωσης χάρη στην τεχνολογία EcoBoostHybrid, η οποία ενισχύει τον βενζινοκινητήρα του Puma με έναν ηλεκτροκινητήρα περίπου 16 ίππων, ο οποίος παίζει επιπρόσθετα τον ρόλο μίζας/γεννήτριας (BISG). Το BISG αντικαθιστά τον κλασικό εναλλάκτη, επιττρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας η οποία πάει στα συμβατικά μοντέλα χαμένη κατά την επιβράδυνση και ακινητοποίηση ενός οχήματος και φορτίζει μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt.

Με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί το BISG επικουρικά προς τον βενζινοκινητήρα, ενώ παρακολουθεί συνεχώς τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης του Ford Puma, επιλέγοντας αυτόματα πότε και πόσο εντατικά να φορτίζει τη μπαταρία.

New Puma Hybrid
Η ένδειξη της υβριδικής λειτουργίας.

Αυτό γίνεται με δύο τρόπους: Στον πρώτο υποβοηθά ο ηλεκτροκινητήρας τον βενζινοκινητήρα στην εκκίνηση ή στην επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες πετυχαίνοντας οικονομία έως 9%.

Στον δεύτερο συμβάλλει ο ηλεκτροκινητήρας σε υψηλές ταχύτητες με ροπή έως και 20 Nm εκτός εκείνης του EcoBoost, ώστε να έχει το αυτοκίνητο καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση.

Όλα αυτά ακούγονται πολύ θεωρητικά, όμως επιβεβαιώνονται και στην πράξη. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από τη συνεχή εναλλαγή των σεναρίων λειτουργίας του συστήματος παρά μόνον από τις σχετικές ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που είναι στάνταρ στο νέο Ford Puma. Αντιλαμβάνεται όμως ξεκάθαρα τις εντυπωσιακές επιδόσεις του υβριδικού συνόλου και την απρόσμενα χαμηλή κατανάλωση κατά τις επισκέψεις του στα πρατήρια καυσίμων. Για να νιώθει εξάλλου ήρεμος, η Ford παρέχει εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.

Στο αισθητικό σκέλος, το νέο Ford Puma σε κερδίζει αμέσως με τις αρμονικές γραμμές του που συνδυάζουν δυναμισμό και κομψότητα. Οι τονισμένοι θόλοι, οι μεγάλοι τροχοί με διάμετρο 17 ή 18 ιντσών και το coupe τελείωμα της οροφής συνθέτουν ένα ιδιαίτερο αμάξωμα, που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

New Ford Puma Design
To αμάξωμα του νέου Ford Puma θυμίζει coupe.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι κάπως πιο συγκρατημένα από αισθητικής άποψης. Βλέπετε τα Fiesta και Focus μας έχουν συνηθίσει στη νέα σχεδιαστική άποψη που υιοθετεί και το νέο Puma, που προσφέρει ωστόσο ως highlight την ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων. Στο εξωτερικό μέρος του αμαξώματος παίζουν τον ρόλο του highlight κατά την ταπεινή μας άποψη οι εντυπωσιακοί προβολείς τεχνολογίας LED.

Το δυναμικό crossover αποδεικνύεται στον δρόμο αντάξιο της οικογένειας Ford και υπηρετεί πιστά και τέλεια τη φιλοσοφία των μοντέλων της μάρκας που διαθέτουν όλα ένα έντονο οδηγοκεντρικό προφίλ. Ειδικότερα το Puma έχει δημιουργηθεί με κέντρο τον άνθρωπο, καθώς εξελίχθηκε μέσα από πολλές συνεντεύξεις με υποψήφιους πελάτες, συγκέντρωσε τα κυριότερα ζητούμενά τους και φρόντισε να τα ικανοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο.

Και όντως, από άποψη οδήγησης το νέο Puma είναι ένα τυπικό Ford με στιβαρό αμάξωμα, σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και με μία κορυφαία συμπεριφορά ακόμη και αν πιεστεί από τον οδηγό του, οπότε παραμένει ασφαλές και ευχάριστο. Με βάρος 1.280 κιλών, το νέο Ford Puma δεν εμπίπτει στην κατηγορία φτερού, ωστόσο κινείται σβέλτα χάρη στους 155 ίππους του, ενώ το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων δεν μας προβλημάτισε ποτέ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

New Puma cockpit
To cockpit του νέου Ford Puma.

Στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται πέντε διαφορετικά προγράμματα. Τα τρία πρώτα (Normal, Sport, Eco) έχουν προφανή χαρακτηριστικά. Τα άλλα δύο, Slippery και Trail, είναι καινούρια με το πρώτο να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις επιφάνειες χαμηλής τριβής (π.χ. λάσπη και χιόνι) και το δεύτερο να προορίζεται κυρίως για την άμμο και άλλες σαθρές επιφάνειες.

Το μήκος του αμαξώματος κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση μεταξύ 4.196 και 4.207 χιλιοστών και αν και κρίνεται συγκρατημένο, συνδυάζεται με μεταξόνιο 2.588 χιλιοστών που είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ευρύχωρου θαλάμου επιβατών με επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα και ενός κορυφαίου πορτ-μπαγκάζ με όγκο 456 λίτρων. Επιπρόσθετα, η Ford δημιούργησε κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ το mega box, έναν τετραγωνισμένο και πλαστικοποιημένο χώρο 80 λίτρων, που είναι αδιάβροχος και με δυνατότητα απορροής του νερού. Η χρηστικότητά του είναι αστείρευτη, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως «αποθήκη», ψυγείο, κλπ. ή να αυξήσει εντυπωσιακά το ύψος του χώρου αποσκευών.

Η Ford έδωσε λύση ακόμη και στην τόσο απαραίτητη εταζέρα, ενσωματώνοντάς την στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ και δίνοντάς της εύκαμπτο σχήμα. Ετσι προσαρμόζεται και δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί, ακόμη και αν ξεπερνούν οι αποσκευές το ύψος των πίσω καθισμάτων.

Aδιάβροχος χώρος
Ο κρυφός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ.

Οι τιμές του νέου Ford Puma ξεκινούν από τις 20.097 ευρώ για την έκδοση Titanium με τον κινητήρα των 125 ίππων, ενώ με τους 155 ίππους τιμάται 22.681 ευρώ. Οι πιο σπορ και πλούσιες εκδόσεις ST-LineX, όπως της δοκιμής μας κοστίζουν αντίστοιχα 24.254 ευρώ και 25.793 ευρώ. Να υπογραμμίσουμε βεβαίως τα 8 χρόνια εγγύησης, αλλά και τα πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά πακέτα της Ford με προκαταβολή από 0% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες, χάρη στα οποία κερδίζει το νέο Ford Puma δικαιωματικά μία θέση στις κορυφαίες προτάσεις των SUV της κατηγορίας Β-segment.

Ford Puma ST – LineX, 155 PS

Τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, 998 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 155 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 240 Nm στις 2.500 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όγκος χώρου αποσκευών 468 έως 1.161 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.207/1.805/1.537 χιλιοστά, βάρος κενό 1.280 κιλά, επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,0’’ και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα (εργοστασιακές μετρήσεις), μέση κατανάλωση τεστ 6,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Tα καθίσματα του νέου Puma.
To εσωτερικό του νέου Ford Puma.

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...