fbpx

Value for Money το Nissan Qashqai των 140 ίππων

Το Nissan Qashqai «εδραίωσε» ουσιαστικά πριν από 13 χρόνια την κατηγορία των crossover και αποτελεί τον ξεκάθαρο πρωταγωνιστή στις πωλήσεις αυτών των μοντέλων στην χώρα μας.

Παράλληλα ανήκει στα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς και για φέτος, αν και ο αριθμός των ανταγωνιστών του έχει πολλαπλασιαστεί και μεγαλώνει μήνα με τον μήνα. Η διατήρηση όμως της κορυφής σε αυτή την κατηγορία απαιτεί κόπο και προσπάθεια, γι αυτό και η Nissan αποφάσισε να ανανεώσει τον βασιλιά των compact crossover! Το Qashqai ανασχεδιάστηκε λοιπόν ξανά και με διακριτικές αλλαγές σε προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα και μάσκα, καταφέρνει να δείχνει αρκετά πιο φρέσκο από το μοντέλο προ ανανέωσης.

qashqainew2
To πίσω μέρος του ανανεωμένου ιαπωνικού SUV.

Για να «δέσει» ωστόσο η συνταγή, πρόσθεσε η Nissan και νέες επιλογές στους κινητήρες. Η σημαντικότερη προσθήκη εντοπίζεται στους βενζινοκινητήρες, όπου ο γνωστός μας 1.2 DIG-T αντικαταστάθηκε από τον 1.3 DIG-T. Τα μόλις 100 κυβικά εκατοστά που χωρίζουν τα δύο σύνολα, αποκαλύπτουν μόνο ένα μικρό μέρος των πολλών και σημαντικών διαφοροποιήσεων. Στην πράξη μιλάμε για ένα σημαντικά αναβαθμισμένο μοτέρ, με μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, σωθικά ειδικά κατεργασμένα ώστε να δημιουργούνται μειωμένες τριβές (λιγότεροι ρύποι, μεγαλύτερη απόδοση) καθώς και φίλτρο μικροσωματιδίων, που μέχρι πρότινος συναντούσαμε μόνο στους πετρελαιοκινητήρες.

qashqainew3
Ποιότητα και μοντέρνο ντιζάιν για το κόκπιτ του Nissan Qashqai.

Το αποτέλεσμα μεταφράζεται σε απόδοση 140 ίππων και 240 Nm ροπής στρέψης, που δίνουν πραγματικά φτερά στο Qashqai, κάτι που το νιώθεις ακόμη εντονότερα, αν έχεις οδηγήσει στο παρελθόν τη βενζινοκίνητη έκδοση με το μοτέρ 1.2 DIG-T. Το νέο τετρακύλινδρο τούρμπο σύνολο συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων και η δύναμη είναι παρούσα με οποιαδήποτε ταχύτητα, αν και για τους υπερβολικά απαιτητικούς υπάρχει και έκδοση του ίδιου κινητήρα με 160 ίππους. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.5 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 193 χλμ./ώρα και η επίσημη μέση κατανάλωση στα 6.8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Σε ο,τι αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες και με μικτή χρήση για πάνω από 1.000 χιλιόμετρα καταφέραμε να τη σταθεροποιήσουμε στα 7.2 λίτρα / 100 χλμ.

qashqainew4
H μεγάλη οθόνη περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό των πλουσιότερων εκδόσεων.

Το ανανεωμένο Nissan Qashqai δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου στην οδική του συμπεριφορά. Μιλάμε για ένα άνετο σε κάθε περίπτωση αυτοκίνητο, είτε βρίσκεται στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο. Η ανάρτηση απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά αφήνει να δημιουργηθούν κλίσεις στη γρήγορη οδήγηση. Το τελευταίο είναι μάλλον αδιάφορο για τον παραδοσιακό αγοραστή της κατηγορίας καθώς μιλάμε για ένα οικογενειακό crossover. Τα φρένα διαθέτουν αντοχή και καλή αίσθηση, ενώ σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται η πρόσφυση στις στροφές, ειδικά με τις 18άρες ζάντες αλουμινίου του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

qashqainew5
To μήκος του αμαξώματος αγγίζει σχεδόν τα 4,4 μέτρα.

Ανοίγοντας την πόρτα και περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι οι χώροι. Ακόμη και πέντε ενήλικες θα βολευτούν εύκολα, ενώ τέσσερις ταξιδεύουν «βασιλικά». Τα 430 λίτρα του χώρου αποσκευών, με το κρυφό δεύτερο δάπεδο κρίνονται υπεραρκετά και η πρακτικότητα στην καμπίνα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Το ίδιο ισχύει για την ποιότητα υλικών και συναρμογής, που έχουν βελτιωθεί θεαματικά σε σχέση με το παρελθόν και επιβεβαιώνουν την τελειομανία των Ιαπώνων. Σε επίπεδο σχεδίασης, το πιο ουσιαστικό πράγμα που έχει αλλάξει είναι το νέο τιμόνι με το flat κάτω μέρος και την όμορφη εμφάνιση. Περισσότερες αλλαγές δεν χρειάζονταν, αφού το ιαπωνικό crossover παραμένει ένα από ελκυστικότερα μοντέλα της κατηγορίας του και έχει αποκτήσει πλέον διαχρονικό status μεταξύ των φίλων του αυτοκινήτου.

qashqainew6
H χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ξεκινά από 430 λίτρα.

Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η τιμή του Nissan Qashqai, στη βασική έκδοση εξοπλισμού, με τον τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 140 ίππων, καθώς ξεκινά στη βασική έκδοση Energy από τις 20.490 ευρώ, οπότε μπορείς να την χαρακτηρίσεις και…ευκαιρία! Μάλιστα ο εξοπλισμός του κρίνεται αξιοπρεπής και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Cruise Control, σύστημα Start/Stop, υπολογιστή ταξιδιού, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρες, 6 αερόσακους, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, διαιρούμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, αιρ-κοντίσιον, Αctive Trace Control και Active Ride Control για υψηλότερα αποθέματα πρόσφυσης, κλπ.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.332 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 140 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 240 Nm μεταξύ 1.600 και 3.500 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον νέο κύκλο μετρήσεων WLTP 6.8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., μήκος/πλάτος/ύψος 4.394/1.806/1.590 χιλιοστά, όγκος χώρου αποσκευών 430 λίτρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10.5’’, τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...