fbpx

BMW F900R: Σχεδόν 1000άρα BMW με λιγότερα από 10.000€;

Η γκάμα των μεσαίων μοτοσικλετών της BMW εμπλουτίζεται με το προσιτό μεν, αλλά χαρισματικό roadster μοντέλο F900R.

Αφού χορτάσαμε υπερβολές από τα μεγάλα “γυμνά” μοντέλα όλων των κατασκευαστών, που έφτασαν να αποδίδουν έως και πάνω από 200 ίππους, βλέπουμε μια νέα γενιά ισχυρών μεν αλλά χρηστικών μεσαίων μοτοσικλετών να επανέρχονται στο προσκήνιο.
Πλέον οι αναβάτες αντιλαμβάνονται ότι οι περίπου 100 ίπποι είναι υπέρ-αρκετοί για ένα σύνολο που με τον αναβάτη δεν ξεπερνά τα 300 κιλά βάρους σε κάθε περίπτωση. Ειδικά στα γυμνά μοντέλα, όπου η ανυπαρξία φέρινγκ δεν ευνοεί τις συνεχώς μεγάλες ταχύτητες, η ευκολία οδήγησης, η απόκριση του κινητήρα, η καλή οδική συμπεριφορά και φυσικά η συγκρατημένα κατανάλωση και το προσιτό κόστος αγοράς βαρύνουν περισσότερο από τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις ισχύος.

Σε αυτό το μήκος κύματος, η BMW αποφάσισε να επεκτείνει τη γκάμα των πετυχημένων δικύλινδρων μοντέλων με την ονομασία F. Πήρε τον δικύλινδρο κινητήρα από τα F750/850, αύξησε τον κυβισμό του στα 895 από τα 893 κ.εκ. και με επιπρόσθετες βελτιώσεις στη σχεδίαση, η ισχύς ανέβηκε στους πολύ ικανοποιητικούς 105 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και η ροπή στα 92 Nm. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων συνδυάζεται με συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, ενώ υπάρχει διαθέσιμος ηλεκτρονικός έλεγχος ροπής του κινητήρα, που εμποδίζει την ολίσθηση του πίσω τροχού σε απότομο κλείσιμο του γκαζιού ή απότομο κατέβασμα.
Με δύο αντικραδασμικούς άξονες, ο κινητήρας είναι πιο πολιτισμένος παρά ποτέ και αποδίδει πολύ “απλωμένα” την ισχύ και τη ροπή του, δίνοντας στην οδήγηση μια αίσθηση διαρκούς επιτάχυνσης χωρίς ξέσπασμα. Έτσι παραμένει οικονομικός, πολύ ευχάριστος σε συνθήκες καθημερινής αστικής μετακίνησης και ταυτόχρονα ικανός να προσφέρει και σπορ συγκινήσεις.

H αισθητική άλλωστε του νέου F900R, με τις επιθετικές και σπορ γραμμές του, υπόσχεται να τέρψει τους αναβάτες και σε δρόμο με στροφές. Ευτυχώς οι υποσχέσεις πραγματοποιούνται, με τη μοτοσικλέτα να παρουσιάζει μια ιδιαίτερα ισορροπημένη συμπεριφορά, μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, ευκολία αλλαγής κατεύθυνσης και πέρασμα της ισχύος στο δρόμο χωρίς δράματα.
Παρά το “ταπεινό” σιδερένιο πλαίσιο η στιβαρότητα είναι εξαιρετική, ενώ το χυτό αλουμινένιο ψαλίδι φιλοξενεί ένα monoshock αμορτισέρ. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου και της απόσβεσης επαναφοράς μέσω του Dynamic ESA. Για την ανάρτηση του εμπρός τροχού φροντίζει ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών.

Παρά την value for money κατεύθυνση της BMW F900R, τα φρένα φιλοξενούν δύο πλευστούς δίσκους εμπρός 320 χιλιοστών με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo και ένα δίσκο πίσω 265 χιλιοστών με δαγκάνα μονού εμβόλου. Σε συνδυασμό με το ABS, εξασφαλίζουν κορυφαία πέδηση.
Η θέση οδήγησης είναι επιθετική με τον κορμό του αναβάτη να έχει κλίση προς τα εμπρός, εξασφαλίζει όμως άνετες γωνίες σε χέρια και πόδια, εύκολο πάτημα στο έδαφος και ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση. Η εργονομία των διακοπτών και των χειριστηρίων είναι πολύ καλή, όπως επίσης και τα δυνατά φώτα τεχνολογίας LED που προσφέρουν κορυφαία ορατότητα τη νύχτα. Αυτό, λόγω και του πρωτοποριακού συστήματος Headlight Pro με προσαρμοζόμενο προβολέα, που επιτρέπει στα φώτα να στρέφονται προς το εσωτερικό της στροφής, όταν η κλίση της μοτοσικλέτας ξεπεράσει τις 10 μοίρες.

Ο εξοπλισμός, όπως συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα της BMW, μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα και ακόμα περισσότερα. Στη βασική έκδοση δεν λείπει το ABS, το traction control, δύο προγράμματα οδήγησης Rain και Road, προβολέας και φλας τεχνολογίας LED, ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου και συμπλέκτη και πρίζα 12V για τη φόρτιση συσκευών.

Τα όργανα αποτελούνται από μια TFT έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών με δυνατότητα επικοινωνίας με το smartphone του αναβάτη. Έτσι, μπορεί κανείς να έχει πολλές λειτουργίες του κινητού του στην οθόνη της μοτοσικλέτας, με κυριότερη αυτή της πλοήγησης. Μακρύς είναι φυσικά ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού, με επιπρόσθετα προγράμματα οδήγησης, ενεργητική πίσω ανάρτηση, cornering ABS, quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα, Dynamic Brake Control, σύστημα Keyless Ride για χρήση χωρίς κλειδί και σύστημα Headlight Pro με προσαρμοζόμενο προβολέα.
Η BMW δίνει επίσης τη δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει έξι διαφορετικά ύψη σέλας, πιο ψηλό τιμόνι και ζελατίνα σε ψηλή έκδοση, η οποία παρέχει αποτελεσματική προστασία, ακόμα και σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 9.240 ευρώ και, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και τον πλούσιο εξοπλισμό, το τοποθετούν στην καρδιά του ανταγωνισμού προεξοφλώντας μια πολύ καλή πορεία και στην ελληνική αγορά.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...