fbpx

HONDA AFRICA TWIN: ΣΥΝ 100

HONDA CRF 1100 AFRICA TWIN ADVENTURE SPORT DCT: + 100

Δύο χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Africa Adventure Sport η Honda επιστρέφει με ένα ανανεωμένο μοντέλο που δεν υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά είναι και ένα βήμα εμπρός.

DBS_8269
Στην οδήγηση δείχνει πόσο θετικά το έχουν επηρεάσει όλες αυτές οι αλλαγές, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα tourer

Κείμενο-φωτογραφίες : Βασίλης Κωστάκος

Μπορεί οι supersport μοτοσυκλέτες των χιλίων κυβικών εκατοστών να είναι η ναυαρχίδα και το “καμάρι” κάθε εργοστασίου, αλλά όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα τη τελευταία δεκαετία, η κατηγορία των μεγάλων adventure είναι σίγουρα η πιο σημαντική.

Πριν μερικά χρόνια, μετά από μεγάλη αποχή, η Honda επέστρεψε στην κατηγορία που ουσιαστικά αυτή δημιούργησε με το Africa Twin – και συνεχίστηκε με το Varadero – με την παρουσίαση του CRF 1000 L, αλλά ο ανταγωνισμός πλέον είχε διανύσει αρκετό δρόμο όλα αυτά τα χρόνια. Έτσι το νέο Africa αν και ήταν μία πολύ καλή μοτοσυκλέτα υπολειπόταν του ανταγωνισμού. Ο Νο1 κατασκευαστής δεν έκατσε λοιπόν με σταυρωμένα χέρια και παρουσίασε για το 2020 ένα ανανεωμένο μοντέλο, μια μοτοσυκλέτα που θα έπρεπε να είχε παρουσιάσει εξ αρχής.
Και φυσικά ξεκίνησε με την αύξηση του κυβισμού πρώτον γιατί ο ανταγωνισμός έχει πολύ περισσότερα κυβικά άρα και απόδοση, αλλά και γιατί οι νέες προδιαγραφές “πνίγουν” ακόμα περισσότερο τον κινητήρα και οι Ιάπωνες θέλουν να είναι απόλυτα νομοταγείς. Έτσι τα 100 επιπλέον κυβικά δεν προσφέρουν πολύ περισσότερη δύναμη αλλά ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη γραμμική απόδοση, ώστε οι εκατό ίπποι είναι απόλυτα αξιοποιήσιμοι. Μετά εστίασε στο βάρος που είναι αρκετά σημαντικός παράγοντας σε μια adventure μοτοσυκλέτα, μειώνοντάς το κατά 5 κιλά!, δικαιώνοντας όσους ισχυρίζονταν ότι το Africa 1000 ήταν βαρύ. Τέλος εστίασε στα ηλεκτρονικά, που πλέον κάνουν τη διαφορά σε μια μοτοσυκλέτα, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και σε επίπεδο απόδοσης και ασφάλειας. Για παράδειγμα το cornering ABS είναι κάτι που θα έπρεπε να έχουν υποχρεωτικά οι μοτοσυκλέτες αφού πρόκειται για ένα κυρίαρχο στοιχείο ασφάλειας.

Στην οδήγηση, το νέο Adventure Sport δείχνει πόσο θετικά έχουν επηρεάσει όλες αυτές οι αλλαγές που έχει υποστεί, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα tourer, που θα φιλοξενήσει στην χαμηλότερη πλέον σέλα του δύο αναβάτες και θα φορτωθεί αποσκευές φτάνοντας με ασφάλεια στο Βόρειο Ακρωτήρι ή στην Καππαδοκία. Cruise control και η πιο ψηλή ίσως ζελατίνα που έχει φορεθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτα, βοηθούν να κινείσαι χωρίς κόπο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ το μεγάλο ρεζερβουάρ προσφέρει ικανοποιητικότατη αυτονομία. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις προσφέρουν μεγάλη ευκολία ρύθμισης της προφόρτισης, ανάλογα με το φορτίο, ενώ κυριολεκτικά βιδώνουν τη μοτοσυκλέτα στην άσφαλτο. Μοναδικό μας παράπονο η αίσθηση “πλεύσης” στον αυτοκινητόδρομο, ίσως για χάρη της άνεσης.
Το DCT, που ρυθμίζεται πλήρως, κάνει τη ζωή του τεμπέλη αναβάτη εύκολη, αλλά θα τον ενοχλήσει όταν θα κινηθεί μέσα στην κίνηση ή στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, καθώς το κιβώτιο κάνει κάποιες “άκυρες” αλλαγές σε μια προσπάθεια να κρατήσει ζωντανό τον υψηλόστροφο κινητήρα του Africa, ενώ το ίδιο κιβώτιο στον αυτοκινητάδικο κινητήρα του NC ταιριάζει απόλυτα, για παράδειγμα.

Επιτέλους η Honda αποφάσισε να κάνει τους τροχούς tubeless, κάτι που πρόσφερε και σε όσους είχαν το XL 600 LM, τριανταδύο χρόνια πριν. Δυστυχώς οι ενοχλητικοί κραδασμοί με σταθερό γκάζι στα 90-100, κάτι που διαπιστώσαμε και στο πρώτο CRF 1000 L, παραμένουν αλλά στην περίπτωση του νέου Africa υπάρχει το cruise control.
Παρά το Adventure Sport λογότυπο, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα γνήσιο tourer μοντέλο, που θα δυσκολευτεί στο χώμα. Όχι για να διασχίσει ένα χωματόδρομο, αλλά όταν οι συνθήκες γίνουν δύσκολες, παράδειγμα σε λάσπη, ενώ το ψηλό κέντρο βάρους θα κάνει αμέσως αισθητή την παρουσία του στις επιτόπιες μανούβρες. Γι’ αυτό το λόγο θα θέλαμε η Honda να διαχωρίσει ακόμα περισσότερο τα δύο μοντέλα, ενισχύοντας πολύ σωστά το τουριστικό χαρακτήρα του Adventure Sport αλλά φτιάχνοντας ένα ακόμα πιο ελαφρύ και χωματερό απλό μοντέλο, γνήσιο απόγονο του Rally Dakar. Και με αλουμινένιο πλαίσιο έτσι γιατί απλά είναι Honda.

DSC_5970

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...