fbpx

Suzuki DL 650A V-Strom XT: Στην κορυφή της κατηγορίας των 650 κ.εκ. (+video)

Στη μεσαία κατηγορία μοτοσικλετών όπου τα ζητούμενα είναι πολλά και ενίοτε αντικρουόμενα, η V-Strom 650 αγγίζει τη χρυσή τομή.

Το έχουμε διαβάσει και ακούσει πολλές φορές: “Θέλω μια μοτοσικλέτα οικονομική, εύκολη και ευέλικτη για την πόλη, με επαρκή ισχύ για μικρά ταξίδια, άνετη και ευρύχωρη, αλλά το καλοκαίρι να μπορώ να κινηθώ στον χωματόδρομο σε κάποιο νησί”.
Αν είμαστε μηχανικοί ή σχεδιαστές, μπορεί να είχαμε σκίσει τα πτυχία μας με αυτές τις απαιτήσεις από ΜΙΑ μοτοσικλέτα. Αντίθετα με εμάς όμως, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Suzuki τα αξιοποίησαν (τα πτυχία) και δημιούργησαν πίσω στο 2004 την V-Strom 650, μια μεσαία adventure μοτοσικλέτα που ήρθε λίγο αργότερα από την μεγαλύτερη αδελφή της -τη V-Strom 1000- και έφερε πραγματική “επανάσταση”. Αυτή η Suzuki αγαπήθηκε από τους ειδικούς δημοσιογράφους μοτοσικλέτας και από το κοινό και φυσικά έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία σε όλο τον κόσμο -και στη χώρα μας. Αν για κάτι μπορούσες να αποδώσεις μομφή στην πρώτη γενιά του μοντέλου, ήταν το βάρος και ο όγκος. Αμφότερα όμως μειώθηκαν στο πέρασμα των ετών, χωρίς να χαθούν όλα τα υπόλοιπα θετικά στοιχεία -άνεση, απόδοση, ευκολία, οικονομία κ.λ.π.

Μετά το 2017, η υφιστάμενη τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής στην έκδοση XT, έγινε πολύ πιο συμπαγής οπτικά αλλά και οδηγικά. Πλέον ο αναβάτης κάθεται πιο κοντά στο τιμόνι, αποκτώντας περισσότερη αυτοπεποίθηση στις στροφές, ενώ η μικρή μείωση βάρους, παρά τις προσθήκες σημαντικών στοιχείων εξοπλισμού, στα 216 κιλά, βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία.

Ο συνδυασμός αναλογικών και ψηφιακών οργάνων προσφέρει πληρέστατη πληροφόρηση για οτιδήποτε έχει σημασία λειτουργικά, ενώ διαθέτει και trip computer. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ABS και Traction Control 2 σταδίων με δυνατότητα απενεργοποίησης, το σύστημα low-rpm assist, που βοηθά την εκκίνηση με πολύ χαμηλές στροφές και το easy start, το οποίο δίνει τη δυνατότητα εκκίνησης μόνο με ένα στιγμιαίο πάτημα στο διακόπτη της μίζας. Η έκδοση XT έχει επιπρόσθετα ζάντες με ακτίνες -παρόλα αυτά τα ελαστικά είναι tubeless- προστασία κινητήρα, χούφτες και παροχή ρεύματος 12V για φόρτιση συσκευών. Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός V2 με την εξαιρετικά ροπάτη και γραμμική απόδοση των 70 ίππων του σε ένα ευρύτατο φάσμα στροφών. Ιδανικός για κάθε χρήση, καταναλώνει περίπου όσο ένα scooter. Οδηγώντας σε μικτές συνθήκες -ταξίδια, επαρχιακό δρόμο και πόλη- η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4,8 λίτρα/100 χλμ. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 20 λίτρα, αυτό σημαίνει αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων -μεγάλη ακόμα και με τα μέτρα μοτοσικλετών GΤ. Με πολύ καλή κατανομή βάρους, τα 216 κιλά της κατασκευής δεν γίνονται άμεσα αντιληπτά. Επίσης, παρά τις απλούστατες τεχνολογικά και μαλακές λειτουργικά αναρτήσεις, το κράτημα και η γενικότερη αίσθηση της μοτοσικλέτας είναι εξαιρετική. Το πίσω αμορτισέρ προσφέρει εύκολη ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου μέσω περιστροφικού χειριστηρίου, ενώ το εμπρός πιρούνι δεν επιτρέπει την παραμικρή επέμβαση.

Η προστασία από τη ρυθμιζόμενη σε τρεις θέσεις ζελατίνα είναι πολύ καλή και επαρκής για κάθε χρήση, ενώ εκτός δρόμου τις δυνατότητες θέτουν πρώτα ελαστικά και στη συνέχεια το βάρος και ο όγκος. Βατοί ωστόσο χωματόδρομοι δεν θα αγχώσουν τον αναβάτη, ακόμα και με συνεπιβάτη ή αποσκευές. Τα φρένα, τέλος, έχουν επαρκή απόδοση, όχι έντονο αρχικό δάγκωμα αλλά με το προηγμένο ABS τα πάντα εξελίσσονται άψογα. Παρότι η αρχική ιδέα και υλοποίηση της V-Strom ήταν ευφυής και πετυχημένη, η σημερινή της εκδοχή είναι ακόμα καλύτερη. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της μεσαίας adventure Suzuki δεν έγκειται στα τεχνικά της χαρακτηριστικά, αλλά πως αυτά συνδυάζονται. Σίγουρα υπάρχουν πιο ισχυρές, πιο ελαφρές, πιο χωματερές ή πιο fancy αισθητικά προτάσεις στην κατηγορία. Τέτοια όμως ισορροπία απόδοσης και τόσες πολλές ικανότητες σε πλειάδα χρήσεων, δύσκολα θα βρεθεί άλλη μοτοσικλέτα να επιδείξει.

Υπό το παραπάνω πρίσμα και με την τιμή του μοντέλου στα 9.495 ευρώ, η Suzuki DL 650A V-Strom XT είναι σίγουρα μια πολύ έξυπνη αγορά. Με την τρέχουσα μάλιστα προσφορά της αντιπροσωπείας, που προσφέρει όφελος τιμής 500€, 4 χρόνια εγγύηση και 4 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, αποκτά χαρακτήρα best value for money.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...