Yamaha T-MAX 560: Στην κορυφή της κατηγορίας

Το Yamaha TMΑΧ είναι το πιο διάσημο maxi scooter μεγάλου κυβισμού, έχοντας δημιουργήσει ουσιαστικά την κατηγορία και προσφέροντας ένα μεγάλο ποσοστό στην κερδοφορία της εταιρείας, με τις παγκόσμιες πωλήσεις του.

Aν δεν είχατε ποτέ την ευκαιρία να οδηγήσετε ένα T-Max δύσκολα θα καταλάβετε τον ενθουσιασμό για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και λέμε μοτοσυκλέτα γιατί περισσότερο με μοτοσυκλέτα μοιάζει παρά με scooter. Όλα αυτά τα χρόνια που το T-Max είναι μαζί μας έκανε επτά σημαντικές αλλαγές, ουσιαστικά όμως έμεινε αναλλοίωτο. Με την ακριβότερη τιμή της αγοράς ανάμεσα σε όλα τα scooter, η Yamaha πιστεύει πως αξίζει τα λεφτά του και είναι η αναφορά στην κατηγορία. Και έχει δίκιο…

Το 2001 που πρωτοεμφανίστηκε δεν ήξερε κανείς που να το κατατάξει. Δεν ήταν ακριβώς scooter αλλά δεν ήταν και μοτοσυκλέτα. Ήταν ένα υβρίδιο που συγκέντρωνε με κάποιους συμβιβασμούς τα καλύτερα χαρακτηριστικά και από τους δύο κόσμους. Είχε πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, χώρους για ένα κράνος ή έναν χαρτοφύλακα, εντυπωσιακή απόδοση σε βαθμό υπερβολής, εντυπωσιακά φρένα και εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Κυρίως λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους.

Η δε εξαιρετική του εμφάνιση το έκαναν αγαπητό σε όλους του γιάπηδες εκείνης της εποχής. Ήταν ένα premium προϊόν, σε μια λαική κατηγορία. Αυτή των scooter, των commuter, των οχημάτων που σε πάνε σπίτι δουλειά, δουλειά σπίτι.
Το TMAX 560 είναι η τελευταία γενιά. Πιο ολοκληρωμένο, πιο μοντέρνο, πιο δυνατό και πιο φορτωμένο με έξυπνες και μοντέρνες λεπτομέρειες.
Για το 2020, το ΤΜΑΧ εκτός από τη βασική έκδοση θα διατίθεται και σε μια πλουσιότερη, που ονομάζεται TechMax. Ωστόσο το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν η βασική έκδοση οπότε μείνετε συντονισμένοι για την TechMax σε απόμενο τεύχος.

Λοιπόν αρχίζουμε. Τεράστια σέλα, υψηλος ανεμοθώρακας που προφυλάσσει σε υψηλές (πολύ υψηλές) ταχύτητες, δυο τρομερά εμπρός, ένα πίσω και χρυσές ζάντες στην γκρι ματ Icon Gray έκδοση. Με τα χρυσά ανεστραμμένα καλάμια, δένει και προσθέτει στην premium εμφάνιση. Οι προδιαγραφές Euro5 ανάγκασαν την Yamaha να αυξήσει τον κυβισμό που πήγε στα 562 κ.εκ. ώστε με την ίδια ιπποδύναμη να κρατήσει χαμηλά τις εκπομπές καυσαερίων. Ο κινητήρας παραμένει ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά με τους δύο εκκεντροφόρους, που αποδίδει 47,6 ίππους στις 7.500 στροφές με ροπή 55.7 Nm.
Στην γρήγορη οδήγηση, τα παραπάνω σημαίνουν καλύτερη επιτάχυνση και ρεπρίζ και εντυπωσιακές ποσότητες ροπής και ισχύος ανά πάσα στιγμή.

Οι αναρτήσεις απόκτησαν πιο σκληρά ελατήρια και αναθεωρημένες αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. Νέο είναι και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα σε χαρακτηριστικό σχήμα “Τ”.
Το Yamaha TMax 560 TechMax διαθέτει θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ, κ.α., αλλά και σύστημα TMax Connect που επιτρέπει την αλληλεπίδραση με smartphone.
Το μηχανάκι, η μοτοσυκλέτα το maxi scooter αυτό -όπως θέλετε πέστε το- σου μεταφέρει συναισθήματα. Πιάσαμε τον εαυτό μας να καμαρώνει -σε ένα test bike- ανήκουστο.
Λόγω της ιδιαιτερότητάς του, το T-Max διαθέτει και μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ, από εξάτμιση Akrapovic μέχρι τμήματα από ανθρακονήματα ή αλουμίνιο. Το Τ-ΜΑΧ είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση που απευθύνεται σε ένα επίσης ιδιαίτερο κοινό. Σε αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν και το 560 ξεχωρίζει. Σε απόδοση, σε στυλ, σε ποιότητα και σε οδική συμπεριφορά. Τα 12.200€ είναι πολλά μεν, αλλά σε αυτή τη ζωή ότι πληρώσεις παίρνεις… Απλά κορυφαίο.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...