fbpx

8 συμβουλές για γονείς που συνοδεύουν μαθητές

To Iνστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» συμβουλεύει τους γονείς που συνοδεύουν μαθητές προς και από το σχολείο, πώς θα φτάσουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια στον προορισμό τους και θα αποφύγουν επικίνδυνες καταστάσεις.

Τραγικά είναι τα νούμερα των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα που καταγράφονται στη χώρα μας στις ηλικιακές ομάδες από 4 έως 29 ετών. Ιδιαίτερα επικίνδυνες έχουν αποδειχθεί οι καθημερινές διαδρομές σπίτι – σχολείο και αντίθετα, όπου παραμονεύουν πολλοί κίνδυνοι όπως βιασύνη, αφηρημάδα, εφησυχασμός λόγω ρουτίνας, ενθουσιασμός και παιχνίδια στο δρόμο με άλλους συμμαθητές, κλπ.

Η εκπαίδευση πάνω από 24.000 μαθητών στην κυκλοφοριακή αγωγή, που έχει κάνει μέχρι σήμερα το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» έχει συμβάλλει αποφασιστικά στην πρόληψη τέτοιων ατυχημάτων και όσοι ενδιαφέρονται για τέτοια προγράμματα μπορούν να επικοινωνούν με αυτό τηλεφωνικά στο 210 8620150 ή μέσω του e-mail: info@ioas.gr.

Εφέτος δεν μπορούσε να έχει το Ι.Ο.Α.Σ. φυσική παρουσία στον αγιασμό των σχολείων με εκπροσώπους και εκπαιδευτές του λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Ωστόσο φρόντισε να ενημερώσει γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και οδηγούς πάνω στο ευαίσθητο θέμα των ασφαλών διαδρομών προς και από το σχολείο με χρήσιμες συμβουλές που είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του www.ioas.gr.

Η εκπαίδευση στην κυκλοφοριακή αγωγή δεν αφορά ωστόσο μόνον τους μαθητές, αλλά και τους συνοδούς τους, οι οποίοι καλούνται να κάνουν πράξη τους εξής 8 κανόνες:

1. Γονείς πρότυπα

Ο συνοδός γονιός μπορεί να αποδειχθεί σε ιδανικό ή κακό εκπαιδευτή κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς αποτελεί πρότυπο για το παιδί του και αντιγράφει τη συμπεριφορά του στον δρόμο. Άρα φροντίζει να τηρεί ευλαβικά τον Κ.Ο.Κ., να περνά μόνον με πράσινο το φανάρι, όσο και να βιάζεται, να χρησιμοποιεί τις διαβάσεις πεζών, κλπ.

2. Απαραίτητοι oι συνοδοί στις μικρές ηλικίες

Εχει διαπιστωθεί επιστημονικά, ότι τα παιδιά ηλικίας έως 8 ετών δεν έχουν αναπτύξει ακόμη τόσο πολύ τις ικανότητές τους, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια μόνα στον δρόμο. Ετσι μέχρι αυτή την ηλικία θα πρέπει να συνοδεύονται όταν διασχίζουν τον δρόμο προς ή από το σχολείο.

3. Ανοιχτόχρωμα ρούχα

Όσο μπαίνει ο χειμώνας, μικραίνουν οι ημέρες και τα σύννεφα και η βροχή παίρνουν ολοένα συχνότερα τη θέση του ήλιου. Γι αυτό είναι σημαντικό να φορούν οι μαθητές ανοιχτόχρωμα ρούχα για να διακρίνονται από μεγαλύτερη απόσταση, ενώ να προτιμούμε για τα παιδιά σχολικές τσάντες και αθλητικά παπούτσια με ανακλαστικά στοιχεία.

4. Ασφαλείς διαδρομές

Πολλοί γονείς προτιμούν πάντα τη συντομότερη διαδρομή προς το σχολείο, ασχέτως αν ενεδρεύουν εκεί μεγαλύτεροι κίνδυνοι, όπως πυκνή κυκλοφορία, διασταυρώσεις χωρίς φανάρια, ανύπαρκτα πεζοδρόμια, κακή σήμανση, κλπ. Πρόκειται για λάθος, αφού η επιλογή της διαδρομής πρέπει να έχει ως βασικό κριτήριο την ασφάλεια και όχι το κέρδος μερικών λεπτών της ώρας.

5. Προσοχή στο κρυφτούλι

Μην αφήνετε τον μικρό μαθητή να διασχίζει το δρόμο ανάμεσα από σταθμευμένα αυτοκίνητα, επειδή κρύβεται από αυτά και δεν μπορούν να τον δουν έγκαιρα οι οδηγοί ώστε να είναι προετοιμασμένοι, αν χρειαστεί, να αντιδράσουν.

6. Παιδικά καθισματάκια

Δεν υπάρχει πιο πολύτιμη επένδυση από ένα παιδικό καθισματάκι, για όποιον μεταφέρει μικρούς επιβάτες. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει έτσι και αλλιώς την υποχρεωτική χρήση τέτοιων συστημάτων ασφαλείας για παιδιά ηλικίας έως 12 ετών, οπότε η απουσία παιδικού καθίσματος δεν είναι μόνον εξαιρετικά επικίνδυνη σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά συνιστά και τροχαία παράβαση.

7. Από τη σωστή πλευρά

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ασφάλεια κάθε επιβάτη και ιδιαίτερα ενός μικρού μαθητή, να μην εκτίθεται στην κυκλοφορία. Αυτό το αποφεύγουμε με έναν απλό τρόπο, δηλαδή όταν γίνεται η επιβίβαση και η αποβίβαση του παιδιού πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου.

8. Από 16 ετών σε μοτοσικλέτα

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στην Ελλάδα απαγορεύει τη μεταφορά παιδιών ηλικίας έως 16 ετών με μοτοσικλέτα. Δυστυχώς παραβιάζεται ωστόσο κατά συρροή, κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο επειδή οι μικροί μαθητές δεν προστατεύονται –εκτός των άλλων- και από κατάλληλα κράνη, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αναβάτες.

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...