fbpx

Διθέσιο λόγω ρύπων το νέο Suzuki Jimny

Το νέο Suzuki Jimny αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε στην αγορά επειδή διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση, ενώ ταυτόχρονα παρέμενε ένα σκληροπυρηνικό «κατσίκι» για δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου, όπως και ο προκάτοχός του.

Η «χαρά» του αγοραστικού κοινού ωστόσο γρήγορα κόπηκε καθώς ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων με τους 102 ίππους και τα 130 Nm ροπής, δεν πληρούσε τα αυστηρά κριτήρια ρύπων της ευρωπαϊκής ένωσης. Έτσι το μοντέλο αποσύρθηκε, έχοντας μόλις λίγους μήνες εμπορικής πορείας.
Πλέον, συστήνεται ξανά στις ευρωπαϊκές αγορές ως επαγγελματικό. Τα αυστηρά όρια για τους ρύπους είναι λίγο πιο χαλαρά στο κομμάτι των επαγγελματικών μοντέλων, οπότε η Suzuki απλώς έκανε μερικές τροποποιήσεις στο εσωτερικό. Πλέον τα καθίσματα δεν είναι τέσσερα, αλλά δύο, με το πίσω μέρος να είναι άδειο και να υπάρχει ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης των 863 λίτρων. Έτσι κι αλλιώς το Jimny στην τετραθέσια εκδοχή του ήταν στριμωγμένο στις πίσω θέσεις και ουσιαστικά, δεν υπήρχε πορτμπαγκάζ, οπότε με αυτή τη διάταξη ίσως να είναι και καλύτερα.

jimnypro2
Aντί για πίσω καθίσματα προβλέπεται πλέον ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης.

Ένα μεταλλικό πλέγμα ασφαλείας προστατεύει τις μπροστινές θέσεις από τον κενό χώρο, σε περίπτωση που φορτωθεί με πράγματα και κατά τα λοιπά, δεν υπάρχει καμία άλλη αλλαγή. Οι αγοραστές του Jimny ίσως και να προτιμούν αυτή τη μορφή στο εσωτερικό. Λόγω των εκτός δρόμου ικανοτήτων του, πολλοί το αγοράζουν σαν ένα αυτοκίνητο με το οποίο κάνουν τα χόμπι τους, τα οποία πολύ συχνά προϋποθέτουν εξοπλισμό. Ας πούμε κάποιος που πάει για ψάρεμα με το Jimny, έχει σαφώς περισσότερο χώρο πίσω, ενώ το ίδιο ισχύει και για έναν κυνηγό, ο οποίος μάλιστα θα μπορεί να μεταφέρει και τα σκυλιά με ασφάλεια και πάνω από όλα, νόμιμα.

jimnypro3
H αρχιτεκτονική του πλαισίου και του αμαξώματος παραπέμπουν σε μοντέλο εκτός δρόμου.

Κάτω από το καπό συνεχίζει να υπάρχει ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων. Αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, συνδυάζεται με ένα πολύ κοντό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων ή ένα αυτόματο με μετατροπέα ροπής των τεσσάρων σχέσεων και η τετρακίνηση διαθέτει υποπολλαπλασιασμό των ταχυτήτων για τα δύσκολα περάσματα. Η μετατροπή του σε διθέσιο είχε όφελος στο βάρος και πλέον το Suzuki Jimny ζυγίζει μόλις 1.090 κιλά, 45 λιγότερα από την τετραθέσια έκδοση. Ο καθαρόαιμος offroad χαρακτήρας του πιστοποιείται και από το πλαίσιο τύπου σκάλας, που του επιτρέπει την άνετη κίνηση σε κάθε είδους έδαφος.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...