fbpx

Drones «δουλεύουν» στο εργοστάσιο της Audi

Η Audi χρησιμοποιεί ένα στόλο από drones στη διαδικασία φόρτωσης των αυτοκινήτων που παράγονται στο εργοστάσιο του Neckarsulm.

Στο ακόμα σε πιλοτική φάση πρόγραμμα, τα drones χρησιμοποιούν τεχνολογίες GPS και RFID για τον εντοπισμό και την αποθήκευση της ακριβούς θέσης όλων των προς φόρτωση οχημάτων, συμβάλλοντας στην πιο γρήγορη και αποτελεσματική αποστολή τους στους πελάτες.

Πολλά διαφορετικά μοντέλα Audi παράγονται καθημερινά στις εγκαταστάσεις της μάρκας στο Neckarsulm: το Audi A4 Sedan, το A5 Cabriolet, το A6, το A7 και το A8, καθώς και το Audi R8 από το γειτονικό Böllinger Höfe. Μετά την παραγωγή, τα οχήματα σταθμεύουν σε καθορισμένες περιοχές του εργοστασίου, αναμένοντας τη φόρτωση για τον τελικό προορισμό του καθενός. Η διασφάλιση ότι κάθε Audi θα προωθηθεί αποτελεσματικά και γρήγορα στο νέο ιδιοκτήτη του, απαιτεί ακριβή σχεδιασμό.

Σε ένα πρόγραμμα που ακόμα βρίσκεται σε πιλοτική φάση, οι εργαζόμενοι της Audi στο Neckarsulm χρησιμοποιούν ένα στόλο από drones που καθιστά ακόμη πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό τον εντοπισμό των οχημάτων ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα, στον ανοικτό χώρο στάθμευσης του εργοστάσιου, πριν την τελική φόρτωση. Το εργοστάσιο του Neckarsulm δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς εκεί παράγονται πολλά μοντέλα σε διαφορετικές εκδόσεις, που προωθούνται σε όλο τον κόσμο, κάτι που καθιστά τον ακριβή προγραμματισμό ιδιαίτερα περίπλοκο.

Σημείο κλειδί του εντοπισμού των αυτοκινήτων είναι η τεχνολογία RFID (ταυτοποίηση μέσω ραδιοσυχνοτήτων). Κάθε αυτοκίνητο φέρει ένα chip με ένα μοναδικό κωδικό ο οποίος αναγνωρίζεται από το drone κατά την πτήση του πάνω από τα οχήματα, σε προκαθορισμένες διαδρομές σε ύψος περίπου δέκα μέτρων. Η θέση του κάθε οχήματος αποθηκεύεται με τεχνολογία GPS και τα δεδομένα μεταδίδονται αυτόματα σε μια βάση δεδομένων μέσω Wi-Fi. Στη συνέχεια, εμφανίζεται το σύνολο των στοιχείων, κατά προέκταση η ακριβής θέση όλων των αυτοκινήτων, σε ένα ψηφιακό χάρτη για περαιτέρω επεξεργασία.

Αudi drones2
Tα drones εντοπίζουν την ακριβή θέση των οχημάτων προς φόρτωση.

Τα drones απογειώνονται, πετούν και προσγειώνονται εντελώς αυτόνομα. Οι εκπαιδευμένοι υπάλληλοι της Audi παρακολουθούν την πτήση από φορητό υπολογιστή ή tablet. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα τηλεχειριστήριο για παρέμβαση στην κατά τα άλλα αυτόματη λειτουργία. Τέσσερις υπάλληλοι έχουν ήδη εκπαιδευτεί στο πώς να χρησιμοποιούν βιομηχανικά drones. Στο πλαίσιο αυτής της εκπαίδευσης, απέκτησαν επίσης και τις τυπικές άδειες που απαιτούνται.

Πριν από κάθε πτήση, το κάθε drone λαμβάνει αυτόματα τις καιρικές συνθήκες γύρω από τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Neckarsulm. Εάν ο άνεμος είναι πολύ δυνατός ή απρόβλεπτος ή υπάρχει υπερβολική βροχόπτωση, η απογείωση θα αναβληθεί. Επιπλέον, το λογισμικό ελέγχει τη στάθμη της μπαταρίας και τη θερμοκρασία της πριν από κάθε πτήση. Εάν κάτι δεν εμπίπτει στις καθορισμένες παραμέτρους ασφαλείας, το drone θα παραμείνει στο έδαφος.

Το συγκεκριμένο έργο είναι ακόμα σε πιλοτική φάση, εντούτοις η βελτίωση που επιφέρει στην όλη διαδικασία είναι εμφανής και στο άμεσο μέλλον αναμένεται να εφαρμοστεί και σε άλλα εργοστάσια της Audi.

 

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...