fbpx

Γιατί πρέπει να φοράμε ζώνη ασφαλείας και πίσω

Είναι γνωστό, ότι οι Ελληνες είμαστε απείθαρχοι όχι μόνον ως οδηγοί, αλλά και ως επιβάτες, ιδιαίτερα μάλιστα όταν καθόμαστε πίσω οπότε πολλοί από εμάς θεωρούμε ότι δεν είναι και τόσο σημαντικό να φοράμε ζώνη ασφαλείας.

Πάντως, αυτή η λανθασμένη προσέγγιση δεν παρατηρείται μόνον σε εμάς αλλά και σε πιο προηγμένες χώρες, όπως οι ΗΠΑ όπου περίπου ένας στους τέσσερις ενήλικες πίσω επιβάτες δεν χρησιμοποιεί ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνα με την αμερικανική εθνική ένωση οδικής ασφάλειας έχασαν το 2018 τη ζωή τους εξαιτίας αυτής της εγκληματικής αμέλειας 803 επιβάτες. Όπως υποστηρίζουν μάλιστα οι Αμερικανοί ειδικοί, περίπου το 50% από αυτούς θα είχε επιζήσει, αν είχε κάνει την απλή κίνηση και είχε κλειδώσει τη σωτήρια ζώνη γύρω πάνω από το σώμα του.

.Υπάρχει επίσης άλλη μία παράμετρος την οποία υποτιμούμε. Πιο συγκεκριμένα, όσοι κάθονται πίσω στο αυτοκίνητο χωρίς ζώνη ασφαλείας εκτοξεύονται προς τα εμπρός σε περίπτωση σύγκρουσης και τα σώματά τους χτυπούν με δύναμη και ορμή πάνω στα μπροστινά καθίσματα ή στον οδηγό και στον συνοδηγό, κινδυνεύοντας έτσι να τους τραυματίσουν σοβαρά.

Ένα ακόμα σημαντικό εύρημα της έρευνας ήταν ότι όσοι χρησιμοποιούν συχνά υπηρεσίες μετακίνησης, όπως οι Uber και Lyft, φοράνε ζώνες ασφαλείας λιγότερο συχνά από όσους οδηγούν σε ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Οι ενήλικες χρησιμοποιούν τις πίσω ζώνες ασφαλείας 76% του χρόνου κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με αυτοκίνητο, σύμφωνα με τη μελέτη, ενώ όταν βρίσκονται στο μπροστινό κάθισμα φορούν ζώνες ασφαλείας κατά το 90% του χρόνου των μετακινήσεών τους.

Ταυτόχρονα το αμερικανικό ινστιτούτο IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), διαπίστωσε ότι οι πίσω επιβάτες δεν προστατεύονται εξίσου αποτελεσματικά με τους μπροστινούς από τις συγκρούσεις ακόμη και όταν φορούν ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνα με τις έρευνες του ινστιτούτου, οι πίσω ζώνες ασφαλείας συχνά δεν έχουν κατασκευαστεί με αντίστοιχη προσοχή όπως αυτές των εμπρός επιβατών, προκαλώντας τραυματισμούς στην πλάτη. Ωστόσο η χρήση τους επιτρέπει την επιβίωση και την αποφυγή θανατηφόρων τραυματισμών στις περισσότερες περιπτώσεις, απλά υστερούν απέναντι στις μπροστινές ζώνες ασφαλείας.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...