fbpx

Η Volvo οδηγεί τις εξελίξεις στην ασφάλεια, με ανώτατο όριο ταχύτητας στα 180 km/h

Κάθε νέο αυτοκίνητο της Volvo διαθέτει πλέον ανώτατο όριο ταχύτητας στα 180 km/h, καθώς η Volvo Cars υλοποιεί την υπόσχεση που έδωσε το προηγούμενο έτος για το λανσάρισμα σχετικού περιορισμού που υπερβαίνει τους κανονισμούς και τη νομοθεσία, ώστε να βοηθήσει να κλείσει το κενό που απομένει έως τον μηδενισμό θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από οδικά ατυχήματα.

Εκτός από το ανώτατο όριο ταχύτητας, κάθε αυτοκίνητο της Volvo στο εξής θα παραδίδεται με ένα Care Key, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς Volvo να θέτουν επιπλέον περιορισμούς στην ανώτατη ταχύτητα του αυτοκινήτου, για παράδειγμα, όταν το παραχωρούν σε άλλα μέλη της οικογένειάς τους ή σε νεότερους και άπειρους οδηγούς.

Τόσο το όριο των 180 km/h όσο και το Care Key στέλνουν ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα για τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας, υπογραμμίζοντας την ηγετική θέση της Volvo Cars παγκοσμίως στον τομέα της ασφάλειας. Και τα δύο χαρακτηριστικά υποδεικνύουν τρόπους με τους οποίους οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να παρέμβουν ενεργά και υπεύθυνα, ώστε με τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς να επιτευχθούν μηδενικές απώλειες ζωής στο δρόμο.

“Πιστεύουμε ότι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων έχει ευθύνη να συνεισφέρει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας”, δήλωσε η Μαλίν Έκχολμ (Malin Ekholm), επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre. “Η τεχνολογία μας για τον περιορισμό της ταχύτητας και ο διάλογος τον οποίο εγκαινιάζει ανταποκρίνονται ακριβώς σε αυτή τη λογική. Το όριο ταχύτητας και το Care Key βοηθούν τους ανθρώπους να σκεφτούν και να συνειδητοποιήσουν ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι επικίνδυνη, ενώ προσφέρουν επιπλέον ηρεμία και υποστηρίζουν την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά”.

Το ανώτατο όριο ταχύτητας προκάλεσε αντιφατικές αντιδράσεις όταν ανακοινώθηκε, με ορισμένους παρατηρητές να αμφισβητούν το δικαίωμα των κατασκευαστών αυτοκινήτων να επιβάλουν τέτοιους περιορισμούς μέσω της διαθέσιμης τεχνολογίας.

Ωστόσο, η Volvo Cars πιστεύει ότι έχει υποχρέωση να συνεχίσει την ηγετική της παράδοση όσον αφορά τη συζήτηση για το δικαίωμα και την υποχρέωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αναλαμβάνουν δράση που εντέλει σώζει ζωές, έστω και αν αυτό σημαίνει τη δυνητική απώλεια ορισμένων πελατών.

Το πρόβλημα με την υπερβολική ταχύτητα είναι ότι, μετά την υπέρβαση συγκεκριμένων ορίων, η in-car τεχνολογία ασφαλείας και οι έξυπνες υποδομές δεν επαρκούν πλέον για να αποφευχθούν σοβαροί τραυματισμοί και απώλειες ζωής σε περίπτωση ατυχήματος.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότερες δυτικές χώρες έχουν θέσει όρια ταχύτητας. Ωστόσο, η υπέρβαση των ορίων είναι συχνή και αποτελεί μία από τις πιο συνηθισμένες αιτίες θανάτων στο δρόμο. Εκατομμύρια ανθρώπων εξακολουθούν να λαμβάνουν πρόστιμα ταχύτητας κάθε χρόνο.

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι έχουν συνήθως περιορισμένη κατανόηση των κινδύνων που σχετίζονται με την υπερβολική ταχύτητα. Ως αποτέλεσμα, πολλοί άνθρωποι συχνά οδηγούν υπερβολικά γρήγορα και αποτυγχάνουν να προσαρμόσουν αποτελεσματικά την ταχύτητά τους στις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και η απόσπαση προσοχής αποτελούν δύο ακόμη βασικές πηγές ανησυχίας όσον αφορά την οδική ασφάλεια και αντιπροσωπεύουν το κενό που απομένει έως την εκπλήρωση του οράματος της Volvo Cars για ένα μέλλον με μηδενικές απώλειες ζωής και σοβαρούς τραυματισμούς στο δρόμο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει και τις τρεις αυτές πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς με τις προτάσεις ασφαλείας που εξελίσσει, η σουηδική εταιρεία αναλαμβάνει δράση προγραμματίζοντας το λανσάρισμα ακόμη περισσότερων στοιχείων ασφαλείας στα μελλοντικά της μοντέλα.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...