fbpx

Κερδισμένοι και χαμένοι στη βιομηχανία του αυτοκινήτου

Με πολλές διαφοροποιήσεις έκλεισε το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έκανε ακόμη εντονότερα τα προβλήματα που έκρυβαν μέχρι τώρα επιμελώς ορισμένες μεγάλες εταιρείες του κλάδου.

Ετσι είδαμε να μειώνεται ο κύκλος εργασιών της VW κατά 28% και της Toyota κατά 29%, όμως τα ταμεία τους εμφάνισαν αντίθετο πρόσημο με τον γερμανικό όμιλο να χάνει ανά πώληση αυτοκινήτου 415 ευρώ και την ιαπωνική μάρκα να κερδίζει 533 ευρώ! Ακόμη καλύτερα από τους Ιάπωνες τα πήγε ο γαλλικός όμιλος της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) που μπόρεσε μέσα σε μία τόσο δύσκολη εποχή να εμφανίσει κέρδη 707 ευρώ με κάθε πώληση καινούριου οχήματος!

Μεγάλες προοπτικές η PSA

Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα κάνουν επείγουσα μία αναδιάρθρωση του ομίλου VW, που βασίζεται τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ στην αγορά της Κίνας, εκεί δηλαδή όπου η PSA είναι προς το παρόν σχεδόν ανύπαρκτη, άρα έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Επίσης οι Γάλλοι προχωρούν μετά την εξαγορά της Opel και σε ένα άλλο μεγάλο βήμα, δηλαδή τη συγχώνευση με τον ιταλοαμερικανικό όμιλο της FiatChrysler Automobiles, χάρη στην οποία θα ανέβουν επίπεδο όσον αφορά στους όγκους των πωλήσεων και στις οικονομίες κλίμακα.

Καλύτερη η Volvo στην premium κατηγορία

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αντίστοιχη σύγκριση στην premium κατηγορία. Εδώ είχαμε για το πρώτο εξάμηνο του 2020 εντυπωσιακά στοιχεία με τη BMW να χάνει περίπου 1.100 ευρώ ανά πώληση καινούριου αυτοκινήτου, στις Mercedes και Audi να κυμαίνεται η ζημιά κάτω από τα 600 ευρώ και στη Volvo να «περιορίζεται» στα 343 ευρώ, αν και όλες αυτές οι μάρκες κατέγραψαν παρόμοια πτώση πωλήσεων.

Δεν «νόσησε» η Porsche

Η Porsche παρέμεινε ανεπηρέαστη από την πανδημία του Covid-19 το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, αφού έβαζε στα ταμεία της σχεδόν 10.000 ευρώ κέρδη με κάθε πώληση καινούριου αυτοκινήτου της, ενώ το κέρδος της Tesla ανά όχημα άγγιξε σχεδόν τις 3.000 ευρώ. Στην κερδοφορία της μάρκας με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα της συνυπολογίστηκαν και τα έσοδα που αποκόμισε από την πώληση διοξειδίου του άνθρακα σε άλλους αυτοκινητοκατασκευαστές προκειμένου να αποφύγουν τα δρακόντεια πρόστιμα εξαιτίας της υπέρβασης των καθορισμένων ορίων. Να σημειώσουμε επίσης ότι η Tesla επένδυσε ακόμη και εν μέσω πανδημίας σε νέα εργοστάσια, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της που άρχισαν να βάζουν λουκέτα σε ορισμένα ήδη υπάρχοντα.

Προβληματισμός στη Ford

Πέραν του Ατλαντικού είχαμε τη General Motors να εμφανίζει κερδοφορία, καθώς επικεντρώνεται πλέον στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας και αποσύρθηκε από την Ευρώπη, όπου πούλησε την Opel στην PSA. Αντιθέτως, η Ford εξακολουθεί να λειτουργεί ζημιογόνα και ο νέος CEO της, ο 58χρονος Τζιμ Φάρλεϊ, θα επανεξετάσει τους επόμενους μήνες τη θέση της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά.

 

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...