fbpx

Kυριαρχία της Toyota στις «24 Ωρες του Λε Μαν»

Επεισοδιακός, ανατρεπτικός και με δραματικό φινάλε ήταν και ο εφετινός μαραθώνιος αγώνας «24 Ωρες του Λε Μαν», που μετατέθηκε λόγω κορονοϊού από τον Ιούνιο στο Σεπτέμβριο. Στην κορυφαία κατηγορία των πρωτοτύπων LMP1 είχαμε κυριαρχία των υβριδικών Τοyota των 1.000 ίππων στον αποχαιρετιστήριο αγώνα τους, καθώς τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής εργοστασιακής ομάδας κατέκτησαν την πρώτη και την τρίτη θέση. Σφήνα ανάμεσά τους κατάφερε και μπήκε το πρωτότυπο της Rebellion – Gibson, που είχε δείξει ήδη στις κατατακτήριες δοκιμές τη δύναμή του.

Μεγάλο ενδιαφέρον είχε η μονομαχία μεταξύ των δύο Toyota, καθώς το αυτοκίνητο με το Νούμερο 7 έδειχνε πιο γρήγορο σε σχέση με το πρωτότυπο Νούμερο 8. Μάλιστα το τελευταίο, που είχε ως πλήρωμα τους Σεμπάστιαν Μπέμι, Καζούκι Νακατζίμα και Μπρέντον Χάρτλεϊ στάθηκε αρχικά άτυχο εξαιτίας μίας βλάβης στο σύστημα των φρένων, που το υποχρέωσε σε δεκάλεπτη στάση στα πιτ.

Όλα έδειχναν ότι νικητής θα αναδεικνυόταν το αδελφό πρωτότυπο Νούμερο 7, ωστόσο τη νύχτα του Σαββάτου προς Κυριακή είχαμε μία ολική ανατροπή καθώς χάλασε μεταξύ άλλων το τούρμπο, χρειάστηκε αλλαγή και έμεινε το αυτοκίνητο περίπου μισή ώρα στα πιτ με αποτέλεσμα να χάσει τη νίκη, αλλά και τη δεύτερη θέση!

Ετσι νίκησαν για τρίτη συνεχόμενη φορά στο Λε Μαν οι Μπέμι και Νακατζίμα, κάτι που πέτυχε για τελευταία φορά ο Μάρκο Βέμπερ από το 2005 έως το 2007. Για τον Μπρέντον Χάρτλεϊ ήταν η δεύτερη νίκη στη γενική του Λε Μαν μετά την πρώτη του το 2017 με τα χρώματα της Porsche. Ο πρώην πιλότος της Formula 1 δήλωσε μετά τον μαραθώνιο αγώνα ότι «νιώθω υπέροχα, όμως μας λείπουν οι οπαδοί, για να γιορτάσουμε μαζί τους».

Ο Νακατζίμα παραδέχθηκε με ειλικρίνεια, ότι «είχαμε τύχη. Χαίρομαι για την ομάδα, επειδή κατέκτησε τουλάχιστον ένα αυτοκίνητό της τη νίκη. Είχαμε αρκετά προβλήματα. Είμαι χαρούμενος γι αυτό που καταφέραμε». Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Ελβετού Μπέμι ο οποίος τόνισε τα εξής: «Είχαμε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, μετά προβλήματα με τα φρένα. Τότε σκέφτεσαι, ότι έχουν χαθεί τα πάντα. Όμως αυτό είναι το Λε Μαν και είμαι χαρούμενος, που τα καταφέραμε. Τώρα επιτρέπεται να κρατήσουμε το τρόπαιο και αυτός ήταν ο βασικός μας στόχος».

Στην κατηγορία LMP2 νίκησε η ομάδα United Autosport του διευθυντής της ομάδας της McLaren στη Formula 1, Ζακ Μπράουν, με πλήρωμα τους Φίλιπ Χάνσον, Πολ ντι Ρέστα και Φιλίπ Αλμπουκέρκ. Η ίδια ομάδα κυριαρχεί στην κατηγορία LMP2 του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Le Mans, όμως η νίκη της διευκολύνθηκε από την εγκατάλειψη πολλών φαβορί.

Σε μάχη μεταξύ της Ferrari και της Aston Martin εξελίχθηκε ο αγώνας στην κατηγορία GTE-Pro, ενώ η Porsche δεν είχε καμία τύχη με τη νέα, αλλά αργή, 911 RSR-19. Τη νίκη κατέκτησε τελικά η μάρκα του…Τζέιμς Μποντ με πλήρωμα αυτοκινήτου τους Άλεξ Λιν, Χάρι Τρίκνελ και Μαξίμ Μαρτίν. Να σημειωθεί ότι ήταν η πρώτη νίκη της Aston Martin μετά το 2017 στην κατηγορία GTE-Pro.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...