fbpx

Μετά την ηλεκτροκίνηση έρχεται το «πράσινο υδρογόνο»

Η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες πιέζουν την ΕΕ να εξαγγείλει έναν οδικό χάρτη ακόμη και πέραν του 2030 που θα περιλαμβάνει στόχους και κίνητρα για την προώθηση της υδρογονοκίνησης αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε συνολικότερα σε όλη την Ευρώπη μία μείωση ζήτησης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και προωθείται με γενναία κίνητρα η ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, κατά πολλούς η ιδανικότερη λύση για την προστασία του περιβάλλοντος στις μετακινήσεις μας είναι η υδρογονοκίνηση. Οι υπέρμαχοι αυτής της τεχνολογίας όπου κερδίζεται μέσω ηλεκτρόλυσης του υδρογόνου ηλεκτρική ενέργεια και εξέρχονται από τις εξατμίσεις των οχημάτων μόνον υδρατμοί και ελάχιστα οξείδια αζώτου, θέλουν πλέον να περάσουν τις θέσεις τους και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Από ανανεώσιμες πηγές

Ετσι πιέζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από διάφορες χώρες, όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, η Ολλανδία, η Αυστρία – αλλά και η Ελβετία που βρίσκεται εκτός ΕΕ – να δώσει έμφαση στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι επτά χώρες ζήτησαν με κοινή τους ανακοίνωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταθέσει έναν οδικό χάρτη για την προώθηση της υδρογονοκίνησης με συγκεκριμένους ενδιάμεσους στόχους έως το 2030, αλλά και πέραν αυτού του χρονικού ορόσημου.

fuellcell1
Στη Γερμανία θα λειτουργούν στο τέλος της χρονιάς περίπου 100 πρατήρια υδρογόνου.

Οι ενδιαφερόμενες χώρες επιθυμούν να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο νομικών προτάσεων και οδηγιών, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πυξίδα για αυτές σχετικά με αυτήν την τεχνολογία. Μάλιστα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των απαιτούμενων υποδομών με τη δημιουργία περισσότερων πρατηρίων υδρογόνου, που θα προέρχεται ωστόσο μόνον από ανανεώσιμες πηγές. Το «πράσινο υδρογόνο» επιδιώκεται να εξελιχθεί έτσι σε μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση προς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σε ιδανική μορφή θα μπορούσε να υποκαταστήσει το υδρογόνο στο μέλλον τα πετρελαιοειδή, το φυσικό αέριο, αλλά και τον άνθρακα.

Μαγικός αριθμός το 1.000

Προς το παρόν τα πράγματα δεν δείχνουν καθόλου ρόδινα για το υδρογόνο, καθώς το δίκτυο υποδομών είναι εξαιρετικά αραιό και οι εταιρείες αυτοκινήτων δεν εξελίσσουν πολλά τέτοια μοντέλα λόγω της σχεδόν μηδενικής ζήτησης. Να σημειώσουμε χαρακτηριστικά, ότι στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου –δηλαδή της Γερμανίας- λειτουργούσαν τον Απρίλιο του 2019 μόνον 66 πρατήρια υδρογόνου και έως τα τέλη του 2020 θα έχουν φτάσει περίπου τα 100. Ωστόσο οι ειδικοί εκτιμούν, ότι μόνον αν ξεπεράσει ο αριθμός τους τα 1.000 θα αρχίσει να αποκτά το συγκεκριμένο καύσιμο ενδιαφέρον για τη μάζα των καταναλωτών και των ίδιων των εταιρειών αυτοκινήτου. Και αυτό δεν πρόκειται βεβαίως να γίνει χωρίς κίνητρα για τα επόμενα χρόνια.

 

 

 

 

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...