Oι αφανείς ήρωες της αυτοκινητοβιομηχανίας (+vid)

Ο σχεδιασμός και η παραγωγή ενός αυτοκινήτου είναι κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά χωρίς τη βάση που προσφέρει η διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού τίποτα δεν θα ήταν εφικτό.

Σε αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι, που συχνά μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, είναι αφιερωμένο το 3ο επεισόδιο της σειράς FCA What’s Behind.
Η σύνδεση μεταξύ της βιομηχανικής παραγωγής και των εμπορικών δραστηριοτήτων
Η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, λειτουργεί σαν ένας σύνδεσμος μεταξύ των βιομηχανικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της. Το προσωπικό που ασχολείται με αυτό το κομμάτι, μεταφέρει υλικά και εξαρτήματα, ενεργοποιεί και διαχειρίζεται τμήματα της παραγωγής και τελικά διανέμει τα ολοκληρωμένα οχήματα σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών. Αποστολή τους είναι να συγχρονίζουν όλες τις λειτουργίες με την ακρίβεια ενός ελβετικού ρολογιού, έτσι ώστε να αποτρέπουν οποιαδήποτε καθυστέρηση ή παύση λειτουργίας.

Μια παγκόσμια οργάνωση

Στην FCA οι άνθρωποι που διαχειρίζονται την εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργούν σε παγκόσμια βάση και δεν θα μπορούσε να γίνεται αλλιώς με έναν οργανισμό που διαθέτει περισσότερες από 100 μονάδες παραγωγής σε όλο τον κόσμο. Για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί με τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο η ζήτηση, ο συνολικός σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στα αρχικά στάδια της δημιουργίας ενός αυτοκινήτου και το όλο σύστημα θα πρέπει να είναι απόλυτα λειτουργικό πριν καν ξεκινήσει η παραγωγή.

Στόχος η εξυπηρέτηση των πελατών

Η εφοδιαστική αλυσίδα θα πρέπει να διασφαλίζει την ολοκλήρωση όλων των στόχων, φέρνοντας σε ισορροπία τη ζήτηση με την παραγωγική δυνατότητα του εργοστασίου. Παράλληλα θα πρέπει να διαχειρίζεται τη ροή των πρώτων υλών και να βελτιστοποιεί τις διαδικασίες και τα αποθέματα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολύπλοκο σύστημα με χιλιάδες ανθρώπους να εργάζονται για τον ίδιο τελικό στόχο: την πραγματοποίηση της επιθυμίας του πελάτη.

Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπο για να ολοκληρωθούν οι παραγγελίες από κάθε Επίσημο Διανομέα της FCA σε όλο τον κόσμο, με ταχύτητα, αξιοπιστία και υψηλή απόδοση. Με τη λήψη μιας παραγγελίας, το σύστημα δίνει την έγκριση να ξεκινήσουν οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν το αυτοκίνητο στη γραμμή παραγωγής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις σχετικές παραμέτρους.

Προστασία του περιβάλλοντος

Με βάση τον προγραμματισμό της παραγωγής, η I-Fast Container Logistics (θυγατρική εταιρεία της FCA), οργανώνει την μεταφορά των εξαρτημάτων από τους προμηθευτές στα εργοστάσια, όπου θα επεξεργαστούν και θα συναρμολογηθούν. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής ενός αυτοκινήτου, το αντίστοιχο τμήμα οργανώνει τη μεταφορά του και την παράδοση του στον Επίσημο Διανομέα μέσω μιας ακόμα εταιρίας της FCA, της I-Fast Automotive Logistics. Για τη μεταφορά των αυτοκινήτων από τους αποθηκευτικούς χώρους στους τελικούς προορισμούς αξιοποιούνται φορτηγά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, ενώ το 60% των συνολικών μεταφορών γίνονται με πλοία ή τρένα, μειώνοντας περαιτέρω το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της όλης διαδικασίας.

Μείωση των εκπομπών CO2

Η εξέλιξη των δομών πραγματοποιείται με γοργούς ρυθμούς και προς όφελος του φυσικού περιβάλλοντος. Για παράδειγμα η μέγιστη αξιοποίηση των μέσων μεταφοράς οδήγησε σε μια μείωση της τάξης των 600 τόνων CO2 το 2019. Παράλληλα η εφαρμογή νέων μεθοδολογιών για τη μεταφορά αγαθών οδήγησε σε επιπλέον μείωση 1.500 τόνων CO2 μέσα σε ένα χρόνο. Τέλος η βελτίωση των φορτηγών που πραγματοποιούν μεταφορές στο δρόμο σε συνδυασμό με αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων και των τρένων βοήθησαν στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά επιπλέον 2.700 τόνους. Με αυτό τον τρόπο, η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργεί ώστε να καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις απαιτήσεις των πελατών και παράλληλα να προστατεύει το περιβάλλον.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...