fbpx

«Πέτρινη δεκαετία» για τη βιομηχανία αυτοκινήτου

Δραματική μείωση της ζήτησης για καινούρια αυτοκίνητα σε Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ προβλέπουν για το 2020 δύο μεγάλοι οίκοι οικονομικών αναλύσεων και ένας καταξιωμένος καθηγητής πανεπιστημίου.

Μάλιστα η χαμηλή ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της ύφεσης της οικονομίας έχουν δημιουργήσει ένα τεράστιο στοκ απούλητων οχημάτων, το οποίο εκτιμάται ότι κυμαίνεται –μόνο στη Γερμανία- μεταξύ 1,3 και 1,7 εκατομμυρίων μονάδων. Αυτό ισοδυναμεί με μία τεράστια επιβάρυνση για την αυτοκινητοβιομηχανία με αποτέλεσμα να απειλούνται στην ίδια χώρα περίπου 100.000 χιλιάδες θέσεις εργασίας από τις συνολικά 830.000 που υπάρχουν σήμερα.

Σενάρια τρόμου για την αυτοκινητοβιομηχανία

Σύμφωνα με τον έγκριτο Γερμανό καθηγητή οικονομικών Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ, η παραγωγή αυτοκινήτων θα μειωθεί εφέτος 15% στη Γερμανία, 20% στην Κίνα, 25% στη Γαλλία και στις ΗΠΑ και 30% στην Ιταλία που έχει πληγεί τα μέγιστα από τον κορονοϊό. Το πρόβλημα δεν είναι το κλείσιμο των μονάδων παραγωγής και η έλλειψη εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, αλλά η μειωμένη ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα, η οποία θα συνεχιστεί κατά την άποψη του Ντουντενχόφερ και μακροπρόθεσμα. Μάλιστα ο καθηγητής Οικονομίας αναφέρει ως παράδειγμα την οικονομική κρίση του 2008 στις ΗΠΑ, εξαιτίας της οποίας χρειάστηκε η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας σχεδόν μία δεκαετία μέχρι να επανέλθει σε προηγούμενα επίπεδα. Ο Ντουντενχόφερ προτείνει τη θέσπιση κινήτρων, όπως π.χ. την κατάργηση του ΦΠΑ στις τιμές πώλησης των καινούριων αυτοκινήτων, προκειμένου να παραμείνει ο κλάδος ζωντανός και να περιοριστεί ο αριθμός των απολύσεων.

Πτώση πωλήσεων έως -35%

H εταιρεία οικονομικών συμβούλων McKinsey εκτιμά, ότι το 2020 θα μειωθούν οι πωλήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων στην Ευρώπη κατά τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια οχήματα, που αντιστοιχούν σε ποσοστιαία πτώση γύρω στο 30%. Μάλιστα η McKinsey προϋποθέτει, ότι η πανδημία του κορονοϊού θα τεθεί σχετικά σύντομα υπό έλεγχο και ότι η οικονομία θα αρχίσει να αναρρώνει σταδιακά. Στην ίδια μελέτη προβλέπεται, ότι η αγορά καινούριου Ι.Χ. θα καταγράψει και στις ΗΠΑ πτώση μεταξύ 30% και 35%, η οποία ισοδυναμεί με πάνω από πέντε εκατομμύρια λιγότερες πωλήσεις.

Στροφή στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Εξίσου δραματικές είναι και οι προβλέψεις ενός ανταγωνιστή της McKinsey και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Oliver Wyman. Οι αναλυτές της εταιρείας συμβούλων συγκρίνουν τη σημερινή κρίση εξαιτίας του κορονοϊού με την οικονομική κρίση των ετών 2008 και 2009 και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι εφέτος θα σημειωθεί μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων Ι.Χ. μεταξύ 17% και 29% σε σύγκριση με το 2019.

carindustryonline
Αυξάνουν οι online πωλήσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Oliver Wyman, στην Κίνα θα καταγραφεί 15% πτώση στις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων, στην Ευρώπη θα κυμανθεί το αντίστοιχο ποσοστό μεταξύ 18% και 36% και στις ΗΠΑ μεταξύ 18% και 35%. Οι ειδικοί της εταιρείας εκτιμούν ότι όσοι βγουν δυνατότεροι από την κρίση, θα πρέπει να στραφούν στην άμεση ψηφιοποίηση του μηχανισμού διακίνησης και πωλήσεων των οχημάτων τους, ώστε να είναι καλύτερα θωρακισμένοι στο μέλλον.

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...