Συνεχίζεται η συρρίκνωση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, η οποία ξεκίνησε τον Μάρτιο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Από τότε εμφανίζουν οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας συνεχώς πτώση και δυστυχώς ούτε ο Αύγουστος έσπασε αυτό το αρνητικό σερί. Συγκεκριμένα τον εφετινό Αύγουστο ταξινομήθηκαν 6.853 καινούρια επιβατηγά οχήματα έναντι 9.594 του αντίστοιχου περυσινού μήνα, άρα είχαμε μία μείωση της τάξης του 28.6%.
Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα σε επίπεδο πρώτου οκταμήνου του 2020, οπότε ταξινομήθηκαν συνολικά 52.939 καινούρια Ι.Χ. έναντι 86.873 το 2019. Εδώ έχουμε πτώση 39.1% εξαιτίας της οποίας έχουν αρχίσει και προκαλούνται ήδη προβλήματα στην αγορά του καινούριου αυτοκινήτου.
Πολύ ηπιότερη είναι η πτώση στην αγορά των καινούριων μοτοσικλετών με κινητήρες άνω των 50 κ.εκ. Από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο έχουν πουληθεί στη χώρα μας 23.785 καινούριες μηχανές, που ισοδυναμούν με μείωση 14.8% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα οπότε είχαν ταξινομηθεί 27.928. Μάλιστα τον Αύγουστο περιορίστηκε η μείωση στην αγορά της καινούριας μοτοσικλέτας σε 9.3% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2019.
Ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον εφετινό Αύγουστο στην Ελλάδα ανήκουν στην κατηγορία supermini, με εκπροσώπους όπως τα Toyota Yaris, Ford Fiesta, VW Polo, Renault Clio, κλπ. Επίσης το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων μοντέλων περιορίστηκε κατά τον πιο ζεστό μήνα του έτους στο 27.3%, έναντι 56.8% της βενζίνης.
Αξιοσημείωτος είναι ο διπλασιασμός του μεριδίου των υβριδικών μοντέλων από 5.7% τον περυσινό Αύγουστο σε 11.4% τον εφετινό, ενώ στα επαναφορτιζόμενα αμειγώς ηλεκτρικά και Plug – in υβριδικά μοντέλα είχαμε πενταπλασιασμό του μεριδίου τους από 0.4% το 2019 σε 2.1% το 2020! Πάντα βέβαια με τη διευκρίνιση ότι οι πωλήσεις τους παραμένουν ακόμη σε απόλυτα νούμερα πολύ χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.