fbpx

Πτώση 37.2% τον Ιούνιο στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Συνεχίστηκε τον Ιούνιο η πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, που ξεκίνησε τον Μάρτιο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Ωστόσο το ποτήρι ήταν αυτή τη φορά μισογεμάτο, καθώς η μείωση των πωλήσεων καινούριων Ι.Χ. επιβραδύνθηκε και «περιορίστηκε» στο 37.2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ τον Μάιο ανερχόταν σε 67.5%, τον Απρίλιο σε 80.2% και τον Μάρτιο σε 60.7%.

Ωστόσο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κρύβονται πίσω από αυτά τα νούμερα. Ετσι τον Ιούνιο είδαν οι εισαγωγείς αυτοκινήτων με ικανοποίηση ότι υπήρξε μεγαλύτερη ζήτηση για Ι.Χ. από τους ιδιώτες σε σχέση με πέρυσι! Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα περιθώρια κερδοφορίας τους, που βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι στις εταιρικές πωλήσεις.

Οι τελευταίες κατέγραψαν σημαντική πτώση και κατείχαν τον εφετινό Ιούνιο 37% μερίδιο στο σύνολο της αγοράς έναντι 61% πέρυσι. Αυτό οφείλεται βεβαίως και στις γενικότερες δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, αλλά κυρίως στην ελεύθερη πτώση του τουρισμού που προκάλεσε μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών από μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.

Συνολικά η πτώση στις πωλήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων στην Ελλάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ανέρχεται σε 44.2% συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πιο ευχάριστη είναι η εικόνα στην αγορά των μοτοσικλετών με κινητήρες άνω των 50 κ.εκ., η οποία κατέγραψε τον εφετινό Ιούνιο μία ήπια μείωση της τάξης του 4.1% και σε επίπεδα πρώτου εξαμήνου 18.5%.

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία των ταξινομήσεων σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2020:

Ιούνιος 2020 Ιούνιος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 8.249 13.133 -37,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 786 814 -3,4%
Καινούργια λεωφορεία 19 46 -58,7%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 4.889 5.097 -4,1%
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 36.570 65.557 -44,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 3.500 4.239 -17,4%
Καινούργια λεωφορεία 144 267 -46,1%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 15.552 19.0

Η επέλαση των SUV συνεχίζεται, καθώς τον Ιούνιο περίπου μία στις δύο ταξινομήσεις (για την ακρίβεια το 46%) ανήκε στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αντίθετα είχαμε μία σημαντική πτώση στα μικρά μοντέλα από 19.7% τον περυσινό Ιούνιο σε 8.9% εφέτος, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ακυρώσεις  παραγγελιών από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.

Η κατηγορία B-segment, γνωστότερη και ως supermini, παραμένει κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς με ένα συνολικό μερίδιο 46.2% στο οποίο συνυπολογίζονται και τα SUV αντίστοιχων διαστάσεων και προδιαγραφών. Η μικρομεσαία compact κατηγορία ανέβασε τα ποσοστά της από 27.1% τον Ιούνιο του 2019 σε 39.3% εφέτος λόγω της ενίσχυσης των λιανικών πωλήσεων.

Όσον αφορά στον τύπο των κινητήρων που επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί, βλέπουμε μια ανάκαμψη των diesel, οι οποίοι τον Ιούνιο του 2020 κέρδισαν 7,4% μερίδιο αγοράς, σε σχέση με πέρυσι, όπως φαίνεται και στον πίνακα στη συνέχεια.

Ιούνιος 2020 Ιούνιος 2019 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος

Ιούνιος 2020

Ιανουάριος

Ιούνιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 56,2% 73,3% -17,1 56,7% 68,7% -12,0
Πετρέλαιο 28,4% 21,0% +7,4 27,6% 25,2% +2,4
Υβριδικά (HEV) 12,6% 3,5% +9,1 12,9% 4,3% +8,6
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 1,0% 0,4% +0,7 1,0% 0,4% +0,6
Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,6% 1,2% +0,4 1,7% 1,0% +0,8

 

Λόγω των πολλών νέων αντίστοιχων μοντέλων που ήρθαν στην αγορά, τα υβριδικά -τα οποία διαθέτουν κυρίως κινητήρες βενζίνης- κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ η δυναμική των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μπαταρίας και plug in υβριδικών), ανακόπηκε λόγω της αναμονής ψήφισης του νέου νομοσχεδίου με τα οικονομικά κίνητρα.

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...