Συνεχίστηκε τον Ιούνιο η πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, που ξεκίνησε τον Μάρτιο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Ωστόσο το ποτήρι ήταν αυτή τη φορά μισογεμάτο, καθώς η μείωση των πωλήσεων καινούριων Ι.Χ. επιβραδύνθηκε και «περιορίστηκε» στο 37.2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ τον Μάιο ανερχόταν σε 67.5%, τον Απρίλιο σε 80.2% και τον Μάρτιο σε 60.7%.
Ωστόσο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κρύβονται πίσω από αυτά τα νούμερα. Ετσι τον Ιούνιο είδαν οι εισαγωγείς αυτοκινήτων με ικανοποίηση ότι υπήρξε μεγαλύτερη ζήτηση για Ι.Χ. από τους ιδιώτες σε σχέση με πέρυσι! Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα περιθώρια κερδοφορίας τους, που βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι στις εταιρικές πωλήσεις.
Οι τελευταίες κατέγραψαν σημαντική πτώση και κατείχαν τον εφετινό Ιούνιο 37% μερίδιο στο σύνολο της αγοράς έναντι 61% πέρυσι. Αυτό οφείλεται βεβαίως και στις γενικότερες δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, αλλά κυρίως στην ελεύθερη πτώση του τουρισμού που προκάλεσε μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών από μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Συνολικά η πτώση στις πωλήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων στην Ελλάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ανέρχεται σε 44.2% συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Πιο ευχάριστη είναι η εικόνα στην αγορά των μοτοσικλετών με κινητήρες άνω των 50 κ.εκ., η οποία κατέγραψε τον εφετινό Ιούνιο μία ήπια μείωση της τάξης του 4.1% και σε επίπεδα πρώτου εξαμήνου 18.5%.
Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία των ταξινομήσεων σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2020:
Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 8.249 | 13.133 | -37,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 786 | 814 | -3,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 19 | 46 | -58,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 4.889 | 5.097 | -4,1% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 36.570 | 65.557 | -44,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.500 | 4.239 | -17,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 144 | 267 | -46,1% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 15.552 | 19.0 |
Η επέλαση των SUV συνεχίζεται, καθώς τον Ιούνιο περίπου μία στις δύο ταξινομήσεις (για την ακρίβεια το 46%) ανήκε στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αντίθετα είχαμε μία σημαντική πτώση στα μικρά μοντέλα από 19.7% τον περυσινό Ιούνιο σε 8.9% εφέτος, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ακυρώσεις παραγγελιών από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Η κατηγορία B-segment, γνωστότερη και ως supermini, παραμένει κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς με ένα συνολικό μερίδιο 46.2% στο οποίο συνυπολογίζονται και τα SUV αντίστοιχων διαστάσεων και προδιαγραφών. Η μικρομεσαία compact κατηγορία ανέβασε τα ποσοστά της από 27.1% τον Ιούνιο του 2019 σε 39.3% εφέτος λόγω της ενίσχυσης των λιανικών πωλήσεων.
Όσον αφορά στον τύπο των κινητήρων που επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί, βλέπουμε μια ανάκαμψη των diesel, οι οποίοι τον Ιούνιο του 2020 κέρδισαν 7,4% μερίδιο αγοράς, σε σχέση με πέρυσι, όπως φαίνεται και στον πίνακα στη συνέχεια.
Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος
Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος
Ιούνιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 56,2% | 73,3% | -17,1 | 56,7% | 68,7% | -12,0 |
Πετρέλαιο | 28,4% | 21,0% | +7,4 | 27,6% | 25,2% | +2,4 |
Υβριδικά (HEV) | 12,6% | 3,5% | +9,1 | 12,9% | 4,3% | +8,6 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 1,0% | 0,4% | +0,7 | 1,0% | 0,4% | +0,6 |
Φυσικό αέριο
(bi-fuel) |
1,6% | 1,2% | +0,4 | 1,7% | 1,0% | +0,8 |
Λόγω των πολλών νέων αντίστοιχων μοντέλων που ήρθαν στην αγορά, τα υβριδικά -τα οποία διαθέτουν κυρίως κινητήρες βενζίνης- κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ η δυναμική των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μπαταρίας και plug in υβριδικών), ανακόπηκε λόγω της αναμονής ψήφισης του νέου νομοσχεδίου με τα οικονομικά κίνητρα.