fbpx

Renault Clio, 30 χρόνια μόνο επιτυχίες (+vid)

Από την εποχή που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, εν έτει 1990, το CLIO έγινε το best-seller του Groupe Renault σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις.

Το μοντέλο που ανακηρύχτηκε, πολλές φορές κατά τη διάρκεια της πορείας του, ως το πιο αγαπημένο μοντέλο των Γάλλων, από το 2013 κατάφερε να σκαρφαλώσει στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του (B segment) σε όλη την Ευρώπη. Το Renault CLIO, πέρα από τους εμπορικούς του θριάμβους, συμβολίζει πάνω από όλα μια ανθρώπινη περιπέτεια, τόσο για την ίδια τη Renault, όσο και γενικότερα, ενσαρκώνοντας με απόλυτη επιτυχία την υπογραφή της μάρκας «Passion for Life, Πάθος για Ζωή».

Με την πάροδο των χρόνων, το CLIO κατάφερε να διατηρήσει το DNA που του χάρισε πρωταγωνιστικό ρόλο, φτάνοντας στη σύγχρονη, 5η γενιά του, καλύτερο από ποτέ, πιο μοντέρνο από ποτέ, πιο αθλητικό από ποτέ. Στην πραγματικότητα, το νέο Renault CLIO βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο, πολυαναμενόμενο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

RENAULT CLIO
To Renault Clio πρώτης γενιάς.

Από το CLIO I, το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν σπουδαίο ένα αυτοκίνητο. Όπως και το μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1990, το νέο Renault CLIO διαθέτει τεχνολογία που συναντά κανείς σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας. Για παράδειγμα, διαθέτει το σύστημα ημι-αυτονόμης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion.

Το CLIO 1ης γενιάς ήταν ο αντικαταστάτης του θρυλικού Renault 5. Από τότε και μετά, τα μοντέλα της μάρκας έπαψαν να ονοματίζονται με αριθμούς και άρχισαν να έχουν κανονικά ονόματα, προκειμένου να γίνουν πιο ευκολομνημόνευτα, αλλά και να αποκτήσουν ένα πιο φιλικό και πιο ανθρώπινο προφίλ. Κατά το λανσάρισμά του, το CLIO παρουσιάστηκε επισήμως ως ένα «ευέλικτο μικρό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο και δημιουργημένο με τα ίδια κριτήρια σχεδίασης των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας». Η αναβάθμιση που έγινε από το Renault 5 στο CLIO ήταν ξεκάθαρη. Και πραγματικά αυτή η εξέλιξη στέφθηκε με επιτυχία, καθώς το CLIO έγινε αμέσως best seller στη Γαλλία, κερδίζοντας και τον αξιοζήλευτο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα λόγια των ίδιων των εκλεκτόρων, «το νέο μοντέλο είχε ενδιαφέρουσα σχεδίαση, υψηλή ποιότητα κατασκευής, ευρύχωρο εσωτερικό και ασυναγώνιστο επίπεδο εξοπλισμού, για μοντέλο αυτού του μεγέθους».

Πιο συγκεκριμένα, το 1ο CLIO εξοπλιζόταν με ABS, A/C, ηλεκτρονικό, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικό τιμόνι και ηλεκτρικά θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες. Με αυτό το επίπεδο εξοπλισμού,  το CLIO έγραψε από την αρχή τους κανόνες του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου πόλης.

Από το CLIO II, το νέο μοντέλο έχει υιοθετήσει νέα, ακόμα υψηλότερα, πρότυπα ευρυχωρίας και άνεσης. Έτσι, εκτός από πλουσιοπάροχους χώρους για τους επιβάτες, διαθέτει και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας, με 391 λίτρα.

RENAULT CLIO 2 (B65)
Το Renault Clio δεύτερης γενιάς.

Το 1998 παρουσιάστηκε το CLIO 2ης γενιάς. Το νέο μοντέλο ήταν 7 εκατοστά μακρύτερο από το μοντέλο 1ης γενιάς, για αυξημένη ευρυχωρία, ενώ κατέστησε τον εξοπλισμό ασφαλείας προσιτό στο ευρύ κοινό, καθώς όλες του οι εκδόσεις εφοδιάζονταν με ABS και αερόσακους. Παράλληλα, προσέφερε και αυξημένα επίπεδα άνεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γκάμα του CLIO 2ης γενιάς επεκτάθηκε ώστε κάθε πελάτης να έχει τη δυνατότητα να βρει αυτό ακριβώς το συνδυασμό που του ταιριάζει. Μάλιστα, το CLIO ήταν για πρώτη φορά διαθέσιμο σε έκδοση R.S., αλλά και με κινητήρα V6, τοποθετημένο στον πίσω άξονα!

2020 - 30 years of Renault CLIO - Renault CLIO III (2005-2012) (3)_low
Το Clio τρίτης γενιάς λανσαρίστηκε το 2005.

Από το CLIO III, το νέο μοντέλο υιοθετεί χαρακτηριστικά που το οδηγούν σε μια νέα εποχή, ανώτερης απτής ποιότητας κατασκευής. Στο εσωτερικό του εξοπλίζεται με το καινοτόμο Smart Cockpit, στο οποίο ξεχωρίζει η ευμεγέθης οθόνη αφής των 9,3’’!

Το CLIO 3ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2005. Ακόμα πιο μακρύ (με σχεδόν 4 μέτρα μήκος) και ακόμα πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, τοποθετήθηκε στο άνω άκρο της κατηγορίας σε θέματα ποιότητας και φινιρίσματος, ενώ, για ακόμα μία γενιά, διέθετε εξοπλισμό ανάλογο αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε κάρτα εισόδου χωρίς κλειδί (hands-free), σύστημα πλοήγησης και cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Παράλληλα, σκόραρε κορυφαία βαθμολογία στις αξιολογήσεις παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας, καθώς ήταν διαθέσιμο μέχρι και με 8 αερόσακους. Έτσι, έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που αξιολογήθηκε με 5 αστέρια στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Επίσης ήταν και το πρώτο CLIO που διατίθετο σε έκδοση station wagon (estate).

Όλα αυτά τα προτερήματα του χάρισαν, για ακόμα μια φορά, τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2006. Μάλιστα, αυτή ήταν και η πρώτη φορά που σε ένα μοντέλο αποδόθηκε ο αξιοζήλευτος τίτλος για δεύτερη φορά.

Από το CLIO IV, το νέο μοντέλο κληρονομεί τον δυναμικό του σχεδιασμό, αυτόν που ενέπνευσε όλη τη σύγχρονη γκάμα Renault και έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι, η σχεδίαση του ολοκαίνουριου CLIO είναι περισσότερο εκφραστική και δυναμική, ένα αποτέλεσμα που στο σύνολό του ποτέ δεν υπήρξε πιο μοντέρνο και πιο ξεχωριστό, μαγνητίζοντας τα βλέμματα.

RENAULT CLIO IV
Το Renault Clio τέταρτης γενιάς.

Η επιτυχημένη πορεία του CLIO συνεχίστηκε με την άφιξη της 4ης γενιάς, το 2012. Αντλώντας σχεδιαστική έμπνευση κατευθείαν από το concept car DeZir, το CLIO IV ήταν το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της. Η σχεδίαση ενέπνεε πάθος, ενώ το νέο μοντέλο ήταν αισθησιακό, είχε έντονη προσωπικότητα και δυνατό χαρακτήρα.

Ο εξοπλισμός ήταν ακόμα πιο πλούσιος, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σύστημα infotainment R-LINK, με τα ηχεία “Bass Reflex”. Παράλληλα, το CLIO 4ης γενιάς είχε πολλές δυνατότητες προσωποποίησης, μέσω της ευρείας γκάμας στοιχείων διακόσμησης τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, αλλά και με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα, συνολικά, μοτίβα διαμόρφωσης του εσωτερικού.

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, το CLIO 4ης γενιάς αναβαθμίστηκε με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος (Easy Park Assist).

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις του αυξάνονταν κάθε χρόνο, από το 2013 έως και το 2019 που αντικαταστάθηκε από το σύγχρονο μοντέλο 5ης γενιάς.

RENAULT CLIO V (BJA)
Το Renault Clio νέας γενιάς λανσαρίστηκε το 2019.

Σήμερα, το νέο Renault CLIO 5ης γενιάς εξακολουθεί και βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη, αλλά και στην υψηλότερη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας *. Παράλληλα, συνεχίζοντας την παράδοση Renault, κέρδισε τη διάκριση του Best in Class μοντέλου στην κατηγορία του, στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, έχοντας αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων, επιτυγχάνοντας κορυφαίες βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης (ασφάλεια ενήλικων επιβατών, παιδιών, πεζών, πληρότητα και αποτελεσματικότητα συστημάτων ασφαλείας).

Το νέο Renault CLIO είναι, πλέον, έτοιμο να γράψει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία του, κάνοντας προσιτή σε όλους την καινοτόμα, πλήρως υβριδική E-TECH τεχνολογία, εξηλεκτρίζοντας την καθημερινότητα και προσαρμοζόμενο στις ανάγκες μετακίνησης ακόμα περισσότερων οδηγών, χάρη στην ασυναγώνιστη ευελιξία και προσαρμοστικότητά του.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...