Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους
Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως και Μεταφορών και Υποδομών ζήτησε, εν όψει της εξαγγελίας των τελών κυκλοφορίας του 2021, να διορθωθεί η αβλεψία της μη απαλλαγής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης της κατηγορίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου από τα τέλη κυκλοφορίας.
Η άνιση μεταχείριση αυτής της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά των οποίων μάλιστα επιδοτείται μέσω της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είναι παντελώς αδικαιολόγητη αφού απέμειναν να αποτελούν την μοναδική κατηγορία αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης που καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας υπό τις σημερινές συνθήκες φορολόγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Τα αυτοκίνητα αυτά διακινούν πρόσωπα, παρέχουν υπηρεσίες και διανέμουν ελαφρά φορτία κινούμενα συνεχώς μέσα στα αστικά κέντρα και θα έπρεπε κατά προτεραιότητα να επιδιωχθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικά προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια, να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας στις πόλεις και να μειωθεί η στάθμη του θορύβου. Η απαλλαγή τους επομένως από τα τέλη κυκλοφορίας ως ένα από τα κίνητρα θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί εξ’ αρχής όχι μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης με όλα τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για ουσιαστικούς και πρακτικούς λόγους
Στην επιστολή του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο προς τους κ.κ. Υπουργούς γίνεται επίσης αναφορά στην ακριβότερη τιμής αγοράς τους – ακόμα και μετά την επιδότηση – η οποία οδηγεί αντίστοιχα και σε καταβολή αυξημένου ΦΠΑ ο οποίος πολλαπλασίως καλύπτει την όποια απώλεια εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας.

Δημήτρης Διατσίδης
Ο Δημήτρης Διατσίδης σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και από το 1983 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τους Αγώνες Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας, Καρτ και Αυτοκινήτου και από το 2004 έως και σήμερα παρουσιάζει το τηλεοπτικό πρόγραμμα του MotoGP στην Ελληνική τηλεόραση και παράλληλα οδηγεί σε όλες τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει εργαστεί στα περιοδικά, AUTO MOTO, 4τροχοί, 2τροχοί, Ταξιδεύοντας, Motosport, Playboy, MEN, Car & Driver και από το 2007 είναι εκδότης και διευθυντής του MOTOGP WORLD. Στην τηλεόραση ξεκίνησε από τον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Από τη θέση του Οδηγού” και συνεργάστηκε με την ΕΡΤ1, ΕΤ3, ΣΚΑΪ, COSMOTE TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...