fbpx

Tίτλοι τέλους για το ηλεκτρικό Segway

Στα τέλη του επόμενου μήνα διακόπτεται οριστικά η παραγωγή του Segway. Η επίσημη ανακοίνωση έγινε από τον κατασκευαστή του δίκυκλου ηλεκτροκίνητου οχήματος με έδρα το Νew Hamphsire των ΗΠΑ.

Το Segway παραγόταν επί περίπου δύο δεκαετίες, έγινε γνωστό κυρίως σαν όχημα μετακίνησης ‘’ώριμων’’ τουριστών για ξεναγήσεις σε αξιοθέατα στα κέντρα των πόλεων και όταν λανσαρίστηκε θεωρήθηκε από πολλούς ως το καινοτόμο όχημα μετακίνησης του μέλλοντος.

segwaylenken
H οδήγηση του Segway γινόταν με μετατόπιση του κέντρου βάρους.

Μεταξύ των ένθερμων υποστηρικτών του επαναστατικού Segway, που το οδηγούσες με απλή μετάθεση του κέντρου βάρους σου και με το τιμόνι, περιλαμβάνονταν τεράστιες φυσιογνωμίες των σύγχρονων τεχνολογιών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ως θαυμαστές του τον ιδρυτή της Apple και οραματιστή της Silicon Valley, Στιβ Τζομπς και τον ζάπλουτο ιδιοκτήτη της Amazon, Τζεφ Μπέζος.

Με διάσημους θαυμαστές

Για να πούμε του στραβού το δίκιο, το Segway άρχισε να χάνει σταδιακά την αίγλη του και μετατράπηκε σε ένα όχημα που εξυπηρετούσε κυρίως ειδικές ομάδες, όπως π.χ. σεκιουριτάδες σε μεγάλα εμπορικά κέντρα ή ομάδες αστυνομικών σε πεζοδρομημένα αστικά κέντρα. Ετσι δεν κατάφερε να περάσει στη συνείδηση του κοινού ως ένα cool μεταφορικό μέσο, όπως συμβαίνει σήμερα με τα ηλεκτρικά πατίνια που κάνουν πραγματική θραύση.

segwayscooter
Tα ηλεκτρικά πατίνια έδωσαν τη χαριστική βολή στο Segway.

Εκτός όμως από την εμφάνιση νέων ανταγωνιστικών μέσων μετακίνησης στα κέντρα των πόλεων, στην αποτυχία του Segway έπαιξε καθοριστικό ρόλο και η εξαιρετικά τσουχτερή τιμή αγοράς του. Το όχημα βάρους λίγο άνω των 50 κιλών κόστιζε αρκετές χιλιάδες ευρώ, πράγματα ασύμφορο για την αποκλειστική χρήση του για κοντινές αποστάσεις. Παρά την αποτυχία του ωστόσο, το ηλεκτρικό Segway έβαλε το δικό του λιθαράκι στην εξέλιξη αστικών οχημάτων μηδενικών ρύπων και σίγουρα του αξίζει μία θέση στην ιστορία της καινοτόμας αυτοκίνησης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...