fbpx

“Turin Geofencing Lab” από την FCA για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Πόλης του Τορίνο με το τμήμα e-Mobility της Fiat Chrysler Automobiles και σαν στόχο έχει να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις μέσω έξυπνων συστημάτων διαχείρισης του ελέγχου κυκλοφορίας.

Με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων στα αστικά κέντρα, ο Όμιλος FiatChrysler Automobiles (FCA) υπέγραψε συμφωνία με το τμήμα μεταφορών της Πόλης του Τορίνο για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού συστήματος που θα συνδέσει την ηλεκτροκίνηση με τις ζώνες ελεγχόμενης κίνησης οχημάτων (ZTL).

Στο πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” εκτός από την Fiat Chrysler Automobiles και την Πόλη του Τορίνο συμμετέχει η εταιρεία 5Τ, η οποία διαχειρίζεται την πρόσβαση στις ζώνες ZTL και η εταιρεία διαχείρισης των δημοσίων συγκοινωνιών της πόλης.

Σκοπός του “Turin Geofencing Lab” είναι να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας που μετατρέπουν τις πόλεις σε «έξυπνες περιοχές» και κυρίως «πράσινες περιοχές», μέσω και της διασύνδεσης της λειτουργίας των μέσων μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, καίριο ρόλο παίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τα Plug-in hybrid μοντέλα που έχουν και τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρική κίνησης.

Το τμήμα eMobility της FCA σε συνεργασία με το Centro Ricerche Fiat, το κέντρο έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου FCA που εστιάζει στην ανάπτυξη κινητήρων, υλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, εξέλιξαν ένα πειραματικό σύστημα που αναγνωρίζει τα σημεία εισόδου και εξόδου των ζωνών ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Μόλις το αυτοκίνητο περάσει τα συγκεκριμένα σημεία, το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα το θερμικό κινητήρα και το όχημα συνεχίζει την κίνηση του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, το geofencing θα επιτρέπει τη συγκεκριμένη λειτουργία, ενώ σημαντικό είναι ότι το σύστημα θα επικοινωνεί με τις πλατφόρμες διαχείρισης του ελέγχου κυκλοφορίας και τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας.

Με αυτό τον τρόπο τα Plug-in Hybrid οχήματα, όπως το Jeep Renegade 4xe, στο οποίο τοποθετήθηκε η πειραματική συσκευή, θα μπορούν να χρησιμοποιούν διαδρομές που κανονικά είναι διαθέσιμες αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο τρόπος λειτουργίας του “Turin Geofencing Lab” είναι αρκετά απλός. Το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου ενημερώνει τον οδηγό ότι ετοιμάζεται να περάσει σε ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Στη συνέχεια το σύστημα ελέγχει ότι η επιλογή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι διαθέσιμη και την ενεργοποιεί μόλις το αυτοκίνητο περάσει στη ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Αντίστοιχα μόλις το όχημα εξέλθει της ζώνης επιστρέφει στην προηγούμενη κατάσταση λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο, ένα το Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe μπορεί να απολαμβάνει τις ίδιες ελευθερίες κυκλοφορίας, όπως και ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Μετά την πρώτη πιλοτική φάση δοκιμών κατά την οποία θα καλυφθούν εκατοντάδες χιλιομέτρων, το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με ακόμα δύο Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe, τα οποία θα δοκιμάσουν το “Turin Geofencing Lab” μέσω αυστηρών διαδικασιών σε διάφορες συνθήκες λειτουργίας.

Στο πλαίσιο της υπογραφής της νέας συμφωνίας, η Δήμαρχος της Πόλης του Τορίνο κ. Chiara Appendino, δήλωσε: «Με την υπογραφή αυτής της συμφωνίας συνεχίζουμε τη δέσμευση μας να λειτουργούμε ως ένα πεδίο εξέλιξης νέων τεχνολογιών που θα συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και τελικά σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους στα αστικά κέντρα.  Η συνεργασία με μια κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία με τεράστιο «know-how» αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για εμάς να πετύχουμε τους στόχους μας.»

Από την πλευρά του ο Επικεφαλής του τομέα e-Mobility της FCA, κ. Roberto Di Stefano,δήλωσε: «Το “Turin Geofencing Lab” σηματοδοτεί μια σημαντική συνεργασία με την Πόλη του Τορίνο. Μια συνεργασία μεταξύ αυτών που θα πρέπει να θέσουν τους κανόνες για την προστασία του περιβάλλοντος και σε εκείνους, όπως η FCA, που πρέπει να βρουν τις λύσεις που θα είναι προσιτές για το ευρύ κοινό και θα επιτρέπουν οι μετακινήσεις να συμβάλουν σε μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα. Μετά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στο Τορίνο, σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη λειτουργία και σε άλλες πόλεις, τόσο στην Ιταλία, όσο και στο εξωτερικό.»

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...