fbpx

Xαμός με τα διπλώματα οδήγησης μοτοσυκλέτας

Αναστάτωση προκάλεσε Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία τροποποιεί τη σχετική οδηγία για τις άδειες οδήγησης μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού έως 125 κ.εκ.

Αρχικά θεωρήθηκε ότι ισχύει αυτόματα η ευρωπαϊκή οδηγία, για δυνατότητα στους κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγούν νόμιμα χωρίς επιπλέον εξετάσεις και μοτοσυκλέτες έως 125 κ.εκ.
Η σύγχυση προκλήθηκε, καθώς ακολούθησε ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, ο οποίος με Δελτίο Τύπου καταδίκασε μια τέτοια εξέλιξη λόγω του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων με δίκυκλα στη χώρα μας.

Διευκρίνιση από το Υπουργείο

Σύμφωνα με διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης».

Η Ε.Ε. έχει δώσει οδηγία προς τις χώρες μέλη της να εντάξουν στη νομοθεσία τους τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλετών έως 125 κ.εκ. από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου χωρίς περαιτέρω εκπαίδευση και εξετάσεις. Η πρακτική αυτή ισχύει σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Ωστόσο, η οδηγία αυτή δεν είναι δεσμευτική και κάθε χώρα μπορεί να επιλέξει αν θα την ακολουθήσει. Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο, όπως προκύπτει και από τη σημερινή διευκρινιστική του ανακοίνωση: «Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, κ. Άρης Ζωγράφος σχολίασε τις κυβερνητικές ανακοινώσεις λέγοντας χαρακτηριστικά «κοντός ψαλμός αλληλούια» και αναρωτήθηκε: «Aν δεν έχεις την πρόθεση να φέρεις το σχετικό νόμο, γιατί να προσαρμόσεις τα υπολογιστικά σου συστήματα σε αυτόν;»

Όπως και η ανακοίνωση του ΥΜΕ υπονοεί, ο νόμος για τη ρύθμιση της Μικροκινητικότητας, που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση άμεσα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλετών έως 125 κ.εκ. από κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου.

Aυτή είναι η επίσημη ανακοίνωση του ΥΜΕ:

Διευκρινίσεις σχετικά με Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στις άδειες οδήγησης

Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...