fbpx

Χρόνια Πολλά Panda!

Το Ιταλικό best seller γίνεται 40 ετών και οι άνθρωποι της Fiat μιλούν για την ιστορία και την επιτυχία του. Η Fiat γιορτάζει τα 40α γενέθλια του θρυλικού Ιταλικού αυτοκινήτου και δημιουργεί 3 θεματικά videos για το μοντέλο, τα οποία εστιάζουν στους Κινητήρες, το Στιλ και τις Έξυπνες Λύσεις του Panda.

panta 40y
Fiat Panda, ένα έξυπνο αυτοκίνητο γίνεται 40!

Στο πρώτο επεισόδιο, που είναι αναρτημένο στο YouTube στην παρακάτω διεύθυνση, περιγράφονται οι αλλαγές που έφερε σε επίπεδο κινητήρων και τεχνολογιών το Panda στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
https://www.youtube.com/watch?v=enqrGO0aTjY&feature=youtu.be
Συνοδός στο ταξίδι η κ. Maria Grazia Lisbona, Επικεφαλής Μηχανικός των Συστημάτων Κίνησης της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ, η οποία εξηγεί την πορεία από τους πρώτους κινητήρες του Panda που προήλθαν από τα Fiat 126 και 127, τη μετάβαση στην οικογένεια Fire, τους κινητήρες διπλού καυσίμου βενζίνης-CNG και σήμερα στο νέο Υβριδικό σύστημα που εφοδιάζει το μοντέλο.
Τα επόμενα δύο επεισόδια της σειράς θα είναι αφιερωμένα στο Στιλ και τις Έξυπνες Λύσεις.
Η ιστορία του Fiat Panda είναι ένα ξεφύλλισμα ενός άλμπουμ τεσσάρων δεκαετιών που περιλαμβάνει τις αναμνήσεις ενός αυτοκινήτου που εξελίχθηκε, αλλά παράμεινε πάντα πιστό στη φιλοσοφία του. Το μυστικό της επιτυχίας της συνταγής της Fiat για τα αυτοκίνητα πόλης, κρύβεται στο γεγονός ότι προσαρμοζόταν πάντα στις ανάγκες των καταναλωτών.
Από την αποκάλυψη του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1980, το Panda, απέκτησε το προσωνύμιο “Magix Box” (Μαγικό Κουτί) όντας γεμάτο έξυπνες και πρωτότυπες ιδέες.
Η Fiat, ξεκινά από τους κινητήρες και τις τεχνολογικές καινοτομίες του Panda, για να ξετυλίξει το κουβάρι 40 ετών επιτυχιών του μοντέλου μέσα από μια σειρά τριών videos που εστιάζουν στους Κινητήρες, το Στιλ και τις Έξυπνες Λύσεις. Ο κ. Luca Napolitano, Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ, μαζί με τρεις ξεχωριστούς καλεσμένους γυρίζουν στο παρελθόν για να αποκαλύψουν τα μυστικά του Panda, αλλά και να ανακαλύψουν το παρόν και το μέλλον αυτού του διαχρονικού μοντέλου που πρόσφατα με τη νέα mild Hybrid του έκδοση δημιούργησε την πιο προσιτή υβριδική πρόταση στην αγορά αυτοκινήτου.

Στο πρώτο video που εστιάζει στους Κινητήρες, η κ. Maria Grazia Lisbona, Επικεφαλής Μηχανικός των Συστημάτων Κίνησης της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ, συνοδεύει τον κ. Napolitano στην ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών που σημάδεψαν τις τρεις γενιές του Panda.
Η πορεία του ταξιδιού ξεκινά από τους πρώτους κινητήρες των Panda 30 και 45, που βασίζονταν στα κινητήρια σύνολα των Fiat 126 και 127 και συνεχίζει στο αποκλειστικό σύστημα τετρακίνησης του μοντέλου που παρουσιάστηκε το 1983. Ακολούθησε το 1986 η παρουσίαση της νέας γενιάς τετρακύλινδρων υδρόψυκτων κινητήρων Fire, ενώ παράλληλα την ίδια χρονιά -για πρώτη φορά στην κατηγορία- ένα αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο με κινητήρα diesel.
Το 2003 η 2η γενιά του Panda έφερε ακόμα περισσότερες επιλογές και καινοτομίες, όπως ο πρωτοποριακός συμπαγής diesel κινητήρας άμεσου ψεκασμού Multijet που ήταν διαθέσιμος από το 2004. Το 2006 η γκάμα απέκτησε δύο πολύ διαφορετικής φιλοσοφίας εκδόσεις. Από τη μία το Panda 100hp, ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο με 16βαλβιδο κινητήρα 1.4 λίτρων απόδοσης 100 ίππων και αξιοσημείωτες για το μέγεθος του επιδόσεις (0-100χλμ./ώρα σε 9,5δλ.) και από την άλλη το Panda Natural Power με 8βαλβιδο κινητήρα Fire 1,2 λίτρων που χρησιμοποιούσε βενζίνη ή CNG (φυσικό αέριο). Δύο χρόνια αργότερα, το 2008, παρουσιάστηκε και η έκδοση που χρησιμοποιούσε βενζίνη ή LPG (υγραέριο).
Με την παρουσίαση της 3ης γενιάς του Panda στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011, η παραγωγή του μικρού αυτοκινήτου της Fiat επέστρεψε στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του Pomigliano d’ Arco. Ήταν τα χρόνια που η προστασία του περιβάλλοντος γινόταν όλα και μια πιο σημαντική υπόθεση. Για ακόμα μια φορά το Panda θα βρισκόταν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Η έκδοση CNG απέκτησε Turbo με την τοποθέτηση του κινητήρα TwinAir απόδοσης 80 ίππων. Μια επιλογή που προσέφερε μόνο πλεονεκτήματα, με υψηλότερη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Η νεότερη εξέλιξη στην πορεία του μοντέλου προέκυψε με την παρουσίαση της νέας γενιάς κινητήρων βενζίνης της Fiat Chrysler Automobiles, με την ονομασία FireFly. Το Panda είναι το πρώτο μοντέλο που εφοδιάστηκε με τον νέο 3κυλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου που στην υβριδική του εκδοχή αποδίδει 70 ίππους, χάρη στη συνεργασία του με τον ηλεκτροκινητήρα BSG (Belt-Driver Starter Generator) απόδοσης 3,6kW. Η νέα αυτή τεχνολογία μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους, ενώ παράλληλα προσφέρει μια εξαιρετικά αποδοτική και ήσυχη λειτουργία και όλα αυτά με ιδιαίτερα προσιτό κόστος. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Panda Hybrid κοστίζει μόλις 11.990 ευρώ –όντας το πιο οικονομικό Hybrid μοντέλο της αγοράς-, ενώ λόγω των χαμηλών ρύπων απαλλάσσεται και από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Οι εορτασμοί για την 40η επέτειο του Panda θα συνεχιστούν με τα επόμενα δύο videos της νέας σειράς που θα εστιάσουν στο Στιλ και τις Έξυπνες Λύσεις.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...