fbpx

Aυτομάτως καλύτερο το Ford Focus ST

To πιο σπορ Focus νέας γενιάς απευθύνεται πλέον σε ένα διευρυμένο αγοραστικό κοινό, αφού η Ford ανακοίνωσε επίσημα ότι θα το προσφέρει και σε αυτόματη εκδοχή με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων.

Να διευκρινίσουμε βέβαια, ότι παραμένει σταθερή επιλογή και το κλασικό χειροκίνητο σαζμάν των έξι σχέσεων. Η απόφαση της Ford έρχεται ως φυσική συνέπεια του γεγονότος, ότι ο ανταγωνισμός έχει εδώ και χρόνια στη γκάμα του αυτόματες εκδόσεις των γρήγορων μικρομεσαίων μοντέλων του, οι οποίες μάλιστα έχουν κερδίσει την πλειοψηφία των πελατών. Ενδεικτικό είναι σε αυτή την περίπτωση το παράδειγμα του ομίλου Volkswagen που εφοδιάζει όλα τα γρήγορα μοντέλα του όχι μόνον με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά και μοντέρνα αυτόματα DSG τύπου διπλού συμπλέκτη.

stautomatic2
To Focus ST διατίθεται πλέον και με αυτόματο σαζμάν 7 σχέσεων.

Πολλοί λάτρεις των γρήγορων hot hatches υποστηρίζουν βέβαια, ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία ταιριάζουν ιδανικά μόνον τα χειροκίνητα σαζμάν, με τα οποία απολαμβάνεις περισσότερο την συναρπαστική τους οδηγική αίσθηση. Ειδικότερα στην περίπτωση του Ford Focus ST ισχύει αυτό κατά την άποψή τους ακόμη περισσότερο, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί γνήσιο τέκνο της Ford Performance και φημίζεται για την κορυφαία του συμπεριφορά στον δρόμο και τα σπορ γονίδιά του. Η ίδια η Ford όμως, αλλά και η…ζωή, έβαλαν στην άκρη τέτοιες αντιλήψεις αφού –όπως φαίνεται- υπάρχει ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό για εκρηκτικά μικρομεσαία μοντέλα, που ζητά ωστόσο και περισσότερη άνεση. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου, ότι τα σύγχρονα αυτόματα σαζμάν δεν έχουν καμία σχέση με τα παλαιότερα και μπορούν να γίνουν και αυτά εξίσου απολαυστικά, «γρήγορα» στις αλλαγές τους και οικονομικά σε κατανάλωση όπως ένα καλό χειροκίνητο, ενώ δεν είναι πλέον και τόσο ζημιάρικα.

stautomatic4
Tα καθίσματα μπάκετ ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό.

Αυτό αποτυπώνεται σε μεγάλο βαθμό και στη σύγκριση των επιδόσεων του Ford Focus ST με εξάρι χειροκίνητο σαζμάν και με επτάρι αυτόματο. Συγκεκριμένα, το χειροκίνητο επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτόματο είναι μόλις 0.3 δευτερόλεπτα πιο αργό, ενώ και στα δύο περιορίζεται η τελική ταχύτητα λόγω κόφτη στα 250 χλμ./ώρα. Εννοείται, ότι δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις όσον αφορά στην ισχύ του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων που αποδίδει 230 ίππους και 420 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Το Focus ST προσφέρεται επίσης και με πετρελαιοκινητήρα EcoBoost χωρητικότητας δύο λίτρων και 190 ίππους μέγιστη ισχύ, χάρη στους οποίους επιταχύνει από μηδέν έως 100 χλμ./ώρα σε 7,6’’, ενώ πιάνει τα 219 χλμ./ώρα τελική.

stautomatic3
O περιστροφικός διακόπτης έχει αντικαταστήσει το τζόιστικ των αυτόματων μοντέλων.

Στην καμπίνα του αυτόματου Ford Focus ST λείπει ο κλασικός λεβιές και στη θέση του υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης, για την επιλογή ανάμεσα στις σχέσεις του αυτόματου σασμάν. Στο κέντρο προβλέπεται η επιλογή M, που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει ο ίδιος τις επτά σχέσεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Εννοείται ότι αν επιλεγεί το Sport ή το Race από τα προγράμματα οδήγησης, τότε και το αυτόματο σασμάν μπαίνει από μόνο του σε σπορ λειτουργία κρατώντας περισσότερο τις σχέσεις ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού.

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...