fbpx

«Αναστήθηκε» η Aston Martin DB5 του Τζέιμς Μποντ

Δεν γνωρίζουμε αν είναι το διασημότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών, όπως υποστηρίζουν πολλοί ειδικοί, σίγουρα όμως ανήκει στα πιο ποθητά τροχοφόρα μοντέλα παγκοσμίως. Αναφερόμαστε βεβαίως στην Aston Martin DB5, το «υπηρεσιακό αυτοκίνητο» του θρυλικού πράκτορα 007 στις ταινίες ‘’Ο Χρυσοδάκτυλος’’ και ‘’Επιχείρηση Κεραυνός’’ του 1964 και του 1965 με πρωταγωνιστή τον 90χρονο πλέον Σον Κόνερι.

jamesnewarxi
H νέα Αston Martin DB5.

Το αυτοκίνητο είχε κάνει πάταγο με τα απίθανα εφέ του, όπως την αλεξίσφαιρη ατσάλινη ‘’ασπίδα’’ στο πίσω μέρος, τα πολυβόλα του, το εκτινασσόμενο κάθισμα, το προπέτασμα καπνού, την έκχυση λαδιών στο δρόμο, τις μεταβαλλόμενες πινακίδες, κλπ. Μάλιστα, τον τελευταίο Αύγουστο πωλήθηκε σε δημοπρασία στην Καλιφόρνια ένα από τα τέσσερα ορίτζιναλ αυτοκίνητα των δύο κινηματογραφικών ταινιών στην αστρονομική τιμή των 6,4 εκατ. δολαρίων.

jamesnewanoigma2
Η Aston Martin DB5 πρωταγωνίστησε σε 2 ταινίες του Τζέιμς Μποντ.

Από τώρα και στο εξής μπορείτε πάντως να αγοράσετε ένα τέτοιο μοντέλο…μισοτιμής, καθώς η Aston Martin αναβιώνει την DB5 και μάλιστα με όλα τα καλούδια που την είχαν κάνει τόσο διάσημη και μοναδική. Συνολικά θα κατασκευαστούν 25 τέτοια μοντέλα, των οποίων ξεκίνησε μόλις τώρα η παραγωγή και θα αρχίσουν να παραδίδονται στους προνομιούχους ιδιοκτήτες τους κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ενώ θα κοστίζουν γύρω στα 3.080.000 ευρώ χωρίς φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις ανά χώρα!

jamesnew3
Και η νέα Aston Martin DB5 είναι σε μεγάλο βαθμό χειροποίητη.

Η επίσημη ανακοίνωση της «μετενσάρκωσης» του διάσημου μοντέλου είχε γίνει πριν δύο χρόνια από τον –πρώην πλέον- διευθύνοντα σύμβουλο της Aston Martin, Άντι Πάλμερ. Τώρα ξεκινά η παραγωγή των 25 αυτοκινήτων στο ίδιο εργοστάσιο στο Newton Pagnell της Μεγάλης Βρετανίας, όπου κατασκευάζονταν και οι παλιές DB5 και στο οποίο αναπαλαιώνονται από την Aston Martin κλασικά μοντέλα της για λογαριασμό ευκατάστατων πελατών της. Στη συγκεκριμένη μονάδα κατασκευάστηκαν σχεδόν 900 DB5 με τη διαδικασία παραγωγής να πραγματοποιείται χειροποίητα. Ακόμη και σήμερα, δηλαδή 55 χρόνια αργότερα, θα χρειάζονται –παρά τα σύγχρονα εργαλεία και μηχανήματα- περίπου 4.500 ώρες για τις εργασίες με τα χέρια για να ολοκληρωθεί η κατασκευή μίας νέας Aston Martin DB5. Οι τεχνικοί της εταιρείας έχουν ως πρότυπα τα παλαιά σχέδια του αυτοκινήτου με το αλουμινένιο αμάξωμα και με τετράλιτρο, εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που αποδίδει 290 ίππους με τη συνδρομή τριών καρμπιρατέρ. Για τα εφέ που προαναφέραμε θα είναι υπεύθυνος ένας σπεσιαλίστας, ο οποίος είχε αντίστοιχη θέση τεχνικού σε δώδεκα ταινίες του Τζέιμς Μποντ. Εννοείται, ότι θα πρόκειται για απομιμήσεις και όχι για λειτουργικό εξοπλισμό, ώστε να μην μπαίνουν σε πονηρές –και ενδεχομένως επικίνδυνες- σκέψεις οι κάτοχοι των αυτοκινήτων.

jamesnew1
Θα κατασκευαστούν μόνον 25 νέες Aston Martin DB5.

Οι νέες Aston Martin DB5 δεν θα είναι μόνον εξωτερικά ταυτόσημες με τις παλαιές, αλλά και εσωτερικά, αφού θα εξοπλίζονται επίσης με τηλέφωνο στην πόρτα του οδηγού, κρυφά ντουλάπια για τα όπλα, οθόνη ραντάρ, ίδιους διακόπτες όπως στις ταινίες του πράκτορα 007, αλλά και με όργανα της Lucas. Τα τελευταία είχαν αποδειχθεί στην εποχή τους πολύ ζημιάρικα, οπότε έχει διατηρηθεί μόνον ο σχεδιασμός τους αλλά έχουν κατασκευαστεί με τα σημερινά ποιοτικά στάνταρ.

jamesnew2
Oι σύγχρονες Aston Martin θα κοστίζουν λίγο παραπάνω από τρία εκατ. ευρώ.

Εννοείται ότι σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα γνωρίζουμε από τα σημερινά αυτοκίνητα, απλά δεν υπάρχουν. Ετσι δεν προβλέπεται ούτε καν ABS ή ESC για αναβαθμισμένη ευστάθεια, ενώ για παράδειγμα τα φρένα θα είναι υδραυλικά. Μικρό το κακό βέβαια, γιατί τέτοια πανάκριβα συλλεκτικά μοντέλα δεν προορίζονται για καθημερινές μετακινήσεις, αλλά για πολύ σπάνιες εξόδους και κοσμούν συνήθως το γκαράζ ενός ζάπλουτου ιδιώτη ή την αίθουσα κάποιου μουσείου.

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...