Τρία ηλεκτροκίνητα Ηyundai Kona διάνυσαν πάνω από 1.000 χιλιόμετρα στη γερμανική πίστα του Λάουζιτζρινγκ, χωρίς να χρειαστούν ενδιάμεσα φόρτιση οι μπαταρίες τους!
Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις προδιαγραφών WLTP φτάνει η αυτονομία ενός ηλεκτρικού Hyundai Kona έως 484 χιλιόμετρα, ενώ στην καθημερινότητα μπορεί να είναι ακόμη χαμηλότερη ανάλογα με το στυλ οδήγησης, τις συνθήκες κυκλοφορίας, αλλά και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Ωστόσο το κορεάτικο μοντέλο απέδειξε –και μάλιστα εις τριπλούν- ότι μπορεί και πολύ καλύτερα, κάτω βεβαίως από ιδανικότερες συνθήκες κίνησης. Ετσι βρέθηκαν στη γερμανική πίστα του Λάουζιτσρινγκ τρία τέτοια αυτοκίνητα με στόχο να ξεπεράσουν τα 1.000 χιλιόμετρα με την αρχική φόρτιση της μπαταρίας τους.
Τα πληρώματα των τριών οχημάτων απαρτίζονταν από δημοσιογράφους του περιοδικού αυτοκινήτου Auto Bild, τεχνικούς, υπεύθυνους aftersales και εκπροσώπους Τύπου της Hyundai Γερμανίας. Για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός των αυτοκινήτων, ενώ απενεργοποιήθηκε και το σύστημα πολυμέσων τους, ενώ χρησιμοποιήθηκαν τα εργοστασιακά ελαστικά των μοντέλων παραγωγής.
Στη διάρκεια του τριήμερου εγχειρήματος κάθισαν στο τιμόνι των τριών ηλεκτροκίνητων Kona εναλλακτικά διάφοροι οδηγοί, οι οποίοι χρησιμοποίησαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους το Cruise Control για σταθερή ταχύτητα, άνεση και οικονομικότερη κατανάλωση ενέργειας. Τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά, αφού το πρώτο ηλεκτρικό SUV των Κορεατών σταμάτησε μετά από 1018.7 χλμ., το δεύτερο μετά από 1024.1 χιλιόμετρα, ενώ στο τρίτο Kona Electric άδειασε η μπαταρία μετά από 1026.0 χιλιόμετρα.
Η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο γύρω στα 6.25 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τις 14.7 Κιλοβατώρες ανά 100 χλμ. που είναι η επίσημη εργοστασιακή τιμή σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP. Τα συγκεκριμένα ρεκόρ αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία καθώς πραγματοποιήθηκαν από Kona Electric του εμπορίου, χωρίς διαφοροποιήσεις από αυτά που περιμένουν τους πελάτες στις εκθέσεις της Hyundai, ενώ πιστοποιήθηκαν από τον ανεξάρτητο γερμανικό οργανισμό DEKRA.
Η μέση ταχύτητα των τριών οχημάτων κυμάνθηκε μεταξύ 29 και 31 χλμ./ώρα και φαίνεται χαμηλή, ωστόσο ανταποκρίνεται στη μέση ταχύτητα ενός τυπικού οδηγού σε καθημερινή βάση. Βεβαίως μία πίστα διευκολύνει την αύξηση της αυτονομίας, καθώς δεν έχει ανηφόρες και κατηφόρες, ούτε συνεχή φρεναρίσματα και επιταχύνσεις, ενώ το ρεκόρ έγινε σε ιδανικές θερμοκρασίες μεταξύ 25 και 30 βαθμών Κελσίου όπου λειτουργούν ιδανικά οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ωστόσο τα ρεκόρ των τριών Hyundai Kona Electric δεν παύουν να είναι ακόμη και έτσι πολύ εντυπωσιακά.