fbpx

Από άλλο πλανήτη η Koenigsegg Gemera δείχνει το μέλλον… (+video)

Υπεραυτοκίνητα, συστήματα αυτόνομης οδήγησης και υβριδικοί συνδυασμοί το μέλλον της αυτοκίνησης.

Σε ένα μέλλον που δείχνει αβέβαιο μετά την πανδημία και το παγκόσμιο lockdown, που θα φέρει αναταράξεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Koenigsegg Gemera, το αυτοκίνητο του παρουσιάστηκε στην Γενεύη κεκλεισμένων των θυρών, είναι απλώς ένα παράδειγμα. Ένα παράδειγμα πως ένας μικρός κατασκευαστής υπεραυτοκινήτων, μπορεί να πρωταγωνιστήσει παγκοσμίως με ιδιοφυείς τεχνολογικές πατέντες, εξωφρενικούς κινητήρες και εξωτικές αεροδυναμικές λύσεις.

Η Gemera είναι το πρώτο υπεραυτοκίνητο με 4 θέσεις της τρομερής εταιρίας του Christian von Koenigsegg. Ο δραστήριος Σουηδός εκτός από υπεραυτοκίνητα όμως προσφέρει στο πιστό κοινό του, αλλά στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα φρέσκες ιδέες και τεχνολογικές ριζοσπαστικές λύσεις που κανείς μέχρι τώρα δεν είχε σκεφτεί. Το σύστημα κίνησης -ας πούμε- της Gemera είναι από μόνο του μια ριζοσπαστική ιδέα, με συνδυασμένη ισχύ 1700 ίππων (δεν είναι τυπογραφικό λάθος).

Η Gemera που είναι 4κίνητη, διαθέτει ένα μοναδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης που περιλαμβάνει έναν μικροσκοπικό 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 2.000 κ.εκ. εφοδιασμένο με το σύστημα FreeValve που αποδίδει 600 ίππους και 60 κιλά ροπής που είναι ο ισχυρότερος 2λιτρος 3κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο με ειδική απόδοση 300 ίππων στο λίτρο!!!

Αντίστοιχα εξωφρενικό είναι το πατενταρισμένο σύστημα FreeValve, που ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες με ηλεκτρομαγνητικό τρόπο απαλλάσσοντας ως περιττά, τους εκκεντροφόρους, τα ελατήρια, τα γρανάζια, τις αλυσίδες ή τους ιμάντες χρονισμού, καθώς και όλη την πολυπλοκότητα και το βάρος που αυτά έχουν.

Στο στρόφαλο αυτού του μικρού σε διαστάσεις 3κύλινδρου κινητήρα, είναι ενωμένος ένας μεγάλος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 400 ίππους με 50 κιλά ροπής!!! Και όλο αυτό είναι επιφορτισμένο να δίνει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς!!! Για τους πίσω τα πράγματα είναι ακόμα πιο σκληροπυρηνικά. Δύο ακόμα πιο μεγάλοι ηλεκτροκινητήρες που ο κάθε ένας δίνει αποδίδει 500 ίππους και 100 κιλά ροπής έχουν αναλάβει την κίνηση των πίσω τροχών. Ένας για κάθε κινητήρα. Η Koenigsegg αναφέρει πως το συνδυαστικό έργο όλων των κινητήρων μαζί, υπολογίζεται στους 1.700 ίππους με ροπή 350 κιλών. Με όλα αυτά τα εντελώς τρελά νούμερα ισχύος και ροπής δεν είναι καθόλου περίεργο που η Gemera κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 1.7 δευτερόλεπτα με τελική που -θεωρητικά- ξεπερνά τα 500 χλμ./ώρα. Ενώ μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά για 50 χλμ. Στα επόμενα άρθρα λοιπόν, θα ασχοληθούμε με τέτοια «περίεργα» υπεραυτοκίνητα της μοντέρνας εποχής, που αποτελούν πρόκληση, τόσο με τις τεχνολογίες που διαθέτουν, τις εξωφρενικές επιδόσεις τους αλλά και την αισθητική τους. Θα σας εκπλήξουμε ευχάριστα.

Γιώργος Βαρίνος
Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...