fbpx

Εντελώς νέο Toyota Yaris (+video)

H νέα γενιά Yaris είναι ένα αυτοκίνητο που ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις της ζωής στην πόλη, ενώ παράλληλα προσφέρει απόλαυση στον ανοιχτό δρόμο.

Έχει σχεδιαστεί για να κινείται ευέλικτα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση ακόμα και σε στενούς αστικούς δρόμους, όπως υποδηλώνουν οι συμπαγείς διαστάσεις του και ο κορυφαίος κύκλος στροφής. Ταυτόχρονα, προσφέρει ένα ευρύχωρο, άνετο και υψηλής ποιότητας εσωτερικό με εξοπλισμό, που καλύπτει όλες τις προτεραιότητες και ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για συνδεσιμότητα και συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες.

Το «κλειδί» για την ικανοποίηση των φιλοδοξιών της Toyota για το νέο Yaris είναι η πρώτη εφαρμογή της φιλοσοφίας Toyota New Global Architecture – TNGA – σε μικρό αυτοκίνητο, με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία πρόκειται να ‘χτιστεί’ μία σειρά νέων μοντέλων. Η πλατφόρμα GA-B είναι πρωταρχικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις του Yaris, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ μεγαλύτερη αντοχή αμαξώματος. Επίσης, έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση, αλλά και με ελκυστική και απόλυτα δική του ταυτότητα.

Το νέο μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει ασύγκριτη κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία.

Στην ουσία, στην πόλη, το νέο Yaris μπορεί να λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων, όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αλλά χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.

Ενισχύοντας τη φήμη του ως πρωτοπόρος της ασφάλειας στην κατηγορία του, το Toyota Yaris επιχειρεί το επόμενο βήμα εξέλιξης. Πιστό στη δέσμευση της Toyota για εκδημοκρατισμό των τεχνολογιών ασφάλειας, επωφελείται από μία ευρύτερη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού – Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), όπως Lane Trace Assist, Emergency Steering Assist και Intersection Turn Assistance.

Η λειτουργία του Pre-Collision System έχει αναβαθμιστεί, ανιχνεύοντας πεζούς την ημέρα και τη νύχτα και δικυκλιστές την ημέρα. Το νέο Yaris προσφέρει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία το Intersection Turn Assistance, που αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και πεζούς, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο.

Αυτός αποτρέπει τη βίαιη πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση. Με τέτοια προηγμένα συστήματα και το πλεονέκτημα της αυξημένης ακαμψίας αμαξώματος χάρη στην πλατφόρμα GA-B, η Toyota στοχεύει να κάνει το νέο Yaris το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Κληρονομιά Yaris
Το Toyota Yaris έχει μία εντυπωσιακή κληρονομιά, ως καινοτόμο μοντέλο. Η πρώτη γενιά που λανσαρίστηκε το 1999, ήταν το πρώτο μοντέλο της Toyota που κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς και ξεχώρισε ως το ‘μεγάλο μικρό’ χάρη σε ένα αξιοσημείωτα ευρύχωρο εσωτερικό.

Το νέο Yaris απαντά επίσης στις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες των Ευρωπαίων αγοραστών μικρών αυτοκινήτων, οι οποίοι εκτός από το κόστος, την πρακτικότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ενδιαφέρονται και για θέματα όπως το στυλ, ο σπορ χαρακτήρας, η νεανική εικόνα και η οδηγική απόλαυση.

Παραγωγή
Το νέο Yaris κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πόλης Onnaing της Toyota Motor Manufacturing France, κοντά στην Valenciennes, όπου έχουν επενδυθεί 300 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή μοντέλων TNGA. Ο κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κατασκευάζονται από την Toyota Motor Manufacturing Poland.

Εξωτερική σχεδίαση
Η νέα γενιά Yaris επιστρέφει στη φιλοσοφία “μεγάλο μικρό” που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου, αλλά την ερμηνεύει με ένα πιο «συμπαγές» και ζωηρό τρόπο, ο οποίος αναδεικνύει ένα αυτοκίνητο γεμάτο ενέργεια και δυναμισμό, σαν αθλητής στη γραμμή εκκίνησης.

Ο επικεφαλής μηχανικός Yasunori Suezawa εξηγεί: «Ήθελα το στυλ να αποτυπώνει τη στάση ενός αθλητή/δρομέα στα μπλοκ εκκίνησης. Είναι κάτι που γίνεται εμφανές στα πίσω φτερά και στις νέες αναλογίες του αυτοκινήτου: φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, δίνει την αίσθηση της ‘συμπυκνωμένης δύναμης΄.

Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945mm έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα.

Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ μία αύξηση στο πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 mm και επιπλέον 57 mm στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί επίσης, αφαιρώντας 10 mm από τον εμπρός (800 mm) και 45 mm από τον πίσω (580 mm), τονίζοντας περαιτέρω τις συμπαγείς διαστάσεις και πετυχαίνοντας μία κορυφαία ακτίνα στροφής, ιδανική για δρόμους πόλεων και ελιγμούς στάθμευσης.

Η νέα πλατφόρμα προσφέρει επίσης στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία για να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή, λειτουργική σχεδίαση και να αναδείξουν την ξεχωριστή σχεδιαστικά ταυτότητα της Toyota απέναντι στον ανταγωνισμό.
Η εικόνα των συμπαγών αναλογιών ενισχύεται από τις έντονες χαρακτηριστικές γραμμές στα πλευρά του αυτοκινήτου που δημιουργούν μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός. Τα μυώδη εμπρός και πίσω φτερά προάγουν την αισθητική συνοχή και, μαζί με τα ανάγλυφα πάνελ των θυρών, παραπέμπουν στον ευέλικτο και αθλητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και το κεντρικό έμβλημα Toyota. Οι σχεδιαστές πέτυχαν μία ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, τραβώντας τη βάση της κολόνας Α προς τα πίσω (κάτι που επίσης βελτιώνει την ορατότητα) και αυξάνοντας το μήκος του καπό. Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Οι προβολείς εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου.

Οι ζάντες διατίθενται σε διάμετρο 15, 16 και 17”, ανάλογα με το κινητήριο σύνολο και την έκδοση του μοντέλου.

Σχεδίαση εσωτερικού και διάταξη χώρων
Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία “less is more”. Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με προσλαμβάνουσα ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας.

Για το cockpit, το μότο είναι “μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι” με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων άριστα οργανωμένη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.

«Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο, δουλέψαμε πάνω σε δύο στοιχεία» δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικός Suezawa. «Πρώτα μεγιστοποιήσαμε την ορατότητα, κατεβάζοντας τον πίνακα οργάνων χαμηλότερα και τραβώντας την κολόνα Α πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα έξω, ώστε να υπάρχει χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Δεύτερον, θέλαμε να δώσουμε τη δυνατότητα στον οδηγό να παρακολουθεί τη ροή πληροφοριών με ελάχιστη κίνηση των ματιών, γι’ αυτό προσφέρουμε ένα μεγάλο έγχρωμο head-up display (10 ιντσών).»

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες υπάρχει πλούσια μαλακή επένδυση σε όλο το ταμπλό, ένθετα από απαλή τσόχα στα πάνελ των θυρών, φαρδύτερη εμπρός κονσόλα, χαμηλότερο κάλυμμα για τον πίνακα οργάνων και μικρότερης διαμέτρου, σπορ τιμόνι.

Συμπαγές εξωτερικά, ευρύχωρο εσωτερικά
Όπως ήδη περιγράψαμε, η νέα πλατφόρμα GA-B επέτρεψε μείωση του συνολικού μήκους του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να είναι το πιο συμπαγές στην κατηγορία του, έχοντας όμως το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μία διάταξη καμπίνας που εξασφαλίζει ευρυχωρία και άνεση για όλους, απηχώντας τον καινοτόμο “big-small” χαρακτήρα του πρώτου Yaris, πριν από 20 χρόνια.
Το νέο Yaris διαθέτει αυξημένο κατά 20 mm χώρο ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό, κάτι που επιτρέπει τη σχεδίαση μιας φαρδύτερης κεντρικής κονσόλας.
Παρομοίως, ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος, με βάθος 700 mm και χωρητικότητα 286 L.

Θέση οδήγησης
Η αίσθηση ελέγχου και σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο βελτιώνεται λόγω της θέσης του πίσω από το τιμόνι. Στο νέο Yaris έγιναν τρεις θεμελιώδεις αλλαγές, για μία πιο συναρπαστική και άνετη θέση οδήγησης και υποστήριξη της οδηγικής απόλαυσης.

Το κάθισμα έχει μετακινηθεί κατά 60 mm προς τα πίσω (που προσφέρει επίσης βελτιωμένη ισορροπία βάρους). Το σημείο ύψους γοφών (hip point) έχει χαμηλώσει κατά 21 mm για πιο δυναμική θέση οδήγησης και μεγαλύτερη ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής, παρά το μικρότερο ύψος του οχήματος. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο πιο κάθετα κατά έξι μοίρες και βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό κατά 77 mm.

Το τιμόνι είναι μικρότερο και πιο σπορ, ενώ φέρει νέα βοηθητικά μπουτόν με ποιοτικότερη αίσθηση αφής. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να τα χρησιμοποιεί διαισθητικά, χωρίς να χρειάζεται να τα κοιτάζει –
ένα ακόμα στοιχείο της φιλοσοφίας “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”.

Εξάλλου, η διάσπαση της προσοχής του οδηγού ελαχιστοποιείται χάρη στη διάταξη των οργάνων που παραπέμπει σε ‘κιάλια’ και στη οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων, την εργονομικά τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 8”, με σαφή γραφικά υψηλής ανάλυσης και προαιρετικό σύστημα απεικόνισης πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display).

Υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς
Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα TNGA.

Για την ομάδα μηχανικών, στόχος δεν ήταν απλά η δημιουργία ενός πιο αποδοτικού συστήματος, αλλά η επίτευξη μεγαλύτερης οδηγικής απόλαυσης με ρυθμίσεις κατάλληλες για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν το βαθμό επιτυχίας του εγχειρήματος. Η συνολική απόδοση έχει αυξηθεί κατά 20%, όχι όμως σε βάρος των επιδόσεων, όπως θα περίμενε κάποιος. Στην πραγματικότητα, η ισχύς αυξήθηκε κατά 16%, στα 116 DIN hp (συνολική ισχύς συστήματος) με 15% βελτιωμένη επιτάχυνση στο σπριντ 0-100 km/h, που ολοκληρώνεται σε 9,7 δεύτερα, και ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι.

Οι αμιγώς ηλεκτρικές ικανότητες του αυτοκινήτου έχουν επίσης αλλάξει: το όχημα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως 130 km/h και η ηλεκτρική αυτονομία του σε συνθήκες πόλης έχει αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα οφέλη ενός ηλεκτρικού μοντέλου με μπαταρία, αλλά με χαμηλότερη τιμή και χωρίς το άγχος επαναφόρτισης της μπαταρίας.

Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 64 g/km και στο μικτό κύκλο , η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 l/100/km, βελτίωση 20%.

Οι τιμές αυτές είναι πρωτοφανείς για μοντέλο Toyota και αποδεικνύουν την ικανότητα της υβριδικής τεχνολογίας να προσφέρει ακόμα υψηλότερη απόδοση χωρίς θυσίες στις επιδόσεις.

Η ομάδα μηχανικών δεσμεύτηκε να αντιμετωπίσει τις πιο συνήθεις κριτικές που είχε ακούσει η Toyota από τους οδηγούς του Yaris Hybrid. Επικεντρώθηκε στις προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο (ο χρόνος επιτάχυνσης από 80 στα 120 km/h έχει μειωθεί κατά δύο δεύτερα, στα 8,1 δεύτερα), στην ταχύτερη επιτάχυνση και στην πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές ταχύτητες, για παράδειγμα, σε ένα roundabout και στην πιο γραμμική, φυσική επιτάχυνση σε ανοιχτούς δρόμους με στροφές για πιο έντονη οδηγική απόλαυση.

Το καθένα από τα τέσσερα πρωταρχικά εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος συνεισφέρει στην αναβαθμισμένη οδηγησιμότητα του νέου Yaris: ο νέος κινητήρας Hybrid Dynamic Force που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, το νέο, υβριδικό σύστημα μετάδοσης
και η νέα, μονάδα ελέγχου ισχύος του υβριδικού συστήματος. Όλα έχουν εξελιχθεί με βάση τη φιλοσοφία TNGA, διασφαλίζοντας αποδοτική σχεδίαση και ευκολία μαζικής παραγωγής.

Κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force
Ο νέος κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force προέρχεται από την ίδια οικογένεια TNGA με το 2λιτρο τετρακύλινδρο που χρησιμοποιούν τα Toyota Corolla και C-HR. Έχει μακριά διαδρομή, σχέση συμπίεσης 14.0:1 και υψηλή ταχύτητα καύσης με καλύτερο έλεγχο θερμοκρασίας και πίεσης. Αυτό συνεισφέρει στην εξαιρετικά υψηλή θερμική απόδοση – 40% – διασφαλίζοντας ότι αξιοποιούνται οι ενεργειακές δυνατότητες και της παραμικρής σταγόνας καυσίμου.

Όπως όλοι οι υβριδικοί κινητήρες της Toyota, χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson, που κρατά περισσότερη ώρα ανοικτές τις βαλβίδες εισαγωγής, καθυστερώντας έτσι τη φάση συμπίεσης. Αυτό βελτιώνει την απόδοση και την κατανάλωση, αλλά μειώνει την ισχύ. Παρόλα αυτά, ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 93 DIN hp/68 kW με τη μέγιστη ροπή 120 Nm να παράγεται σε χαμηλότερες στροφές (3.600 σαλ.).

Ο 3κύλινδρος κινητήρας προσφέρει πλεονεκτήματα και σε ό,τι αφορά τα επίπεδα θορύβων. Όταν λειτουργεί στις 4.000 rpm, οι επιδόσεις του είναι αντίστοιχες με ενός τετρακύλιδρου που λειτουργεί στις 3.000 σαλ., αποδίδοντας επομένως περισσότερη ισχύ και ροπή, αλλά παράγοντας λιγότερο θόρυβο.

Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός e-CVT αυτόματου κιβωτίου – ηλεκτρικό με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση – που προσφέρει αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης και αθόρυβη λειτουργία.

Ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες
Το υβριδικό σύστημα του νέου Yaris έχει δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2. Η MG2 συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι στροφές του μοτέρ στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατανέμεται στους τροχούς καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το όχημα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), κάτι που καθιστά την MG2 ιδιαίτερα σημαντική για την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση.

Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου
Το νέο Yaris υιοθετεί μία υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177.6 V. Ο αριθμός κυψελών έχει μειωθεί, από 120 σε 48. Η ροή του ρεύματος έχει βελτιωθεί σημαντικά: κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός.

Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η μπαταρία είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, κατά 12 kg.
Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της μπορεί να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, μαζί με τη βοηθητική μπαταρία, ώστε να αποτρέπεται η διείσδυση στο χώρο αποσκευών.

Η τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου προσφέρει καλύτερη τροφοδοσία ρεύματος, που είναι σημαντικό για τις ηλεκτρικές επιδόσεις του νέου Yaris στην πόλη.

Υβριδικό σύστημα μετάδοσης
Το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ, με δύο ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες να εδράζονται σε πολλαπλούς άξονες αντί σειριακά, μειώνοντας το πλάτος της μονάδας κατά περίπου 37 mm. Ο Ηλεκτροκινητήρες/Γεννήτρια 2 επωφελείται από τα νέα πηνία στον στάτη, για πιο συμπαγείς διαστάσεις. Μπορεί να κατανέμει ισχύ 59 kW και ροπή 141 Nm στους εμπρός τροχούς, στις 17.000 σαλ. μάξιμουμ. Το κύριο πλεονέκτημα είναι η αισθητή βελτίωση των επιδόσεων, ώστε ο θερμικός κινητήρας να μπορεί να απενεργοποιείται και το όχημα να λειτουργεί στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), σε ταχύτητες έως 130 km/h.

Το νέο σύστημα μετάδοσης φέρει επίσης μια νέα αντλία λαδιού με γρανάζια κίνησης, που λιπαίνει τόσο το κιβώτιο όσο και τους ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες.

Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU)
Η Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU) έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται ρεύμα 100 A, ανεβάζοντας την τάση 177 V από τη μπαταρία στα 580 V μέσω τρανζίστορ στο inverter για αλλαγή του ρεύματος από συνεχές σε εναλλασσόμενο. Η απόδοση των τρανζίστορ επηρεάζεται από τη θερμοκρασία της μονάδας. Με την κάθετη διάταξη, ψύχονται και από τις δύο πλευρές, για πιο ακριβή έλεγχο θερμότητας και υψηλότερη συχνότητα αλλαγής ρεύματος – έως 10.000 φορές το δευτερόλεπτο. Αυτό συνεισφέρει σημαντικά στην απόδοση του συστήματος και στη μεταφορά ενέργειας στον ηλεκτροκινητήρα.

Ο μετατροπέας τάσης στην PCU μετατρέπει τα 177 V της υβριδικής μπαταρίας σε 12V για τη λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου.

Διαχωριστής Ισχύος
Ο διαχωριστής ισχύος είναι η καρδιά του υβριδικού συστήματος, καθώς ελέγχει τη συνεργασία μεταξύ των διαφόρων εξαρτημάτων. Επιτρέπει στο αυτοκίνητο να λειτουργεί ως παράλληλο υβριδικό με τους ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες να κινούν το όχημα είτε μόνοι τους, είτε σε συνεργασία με τον βενζινοκινητήρα.

Κινητήρια σύνολα βενζίνης
Το νέο Yaris διατίθεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Είναι ουσιαστικά παρόμοιο με τη νέα μονάδα του υβριδικού συστήματος. Συγκριτικά με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού του ανταγωνισμού, προσφέρει εξαιρετικές τιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης.

Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0L, παρόμοιος με αυτόν της προηγούμενης γενιάς Yaris, είναι ο entry level κινητήρας για τη νέα γενιά Yaris.

Πλούσιος εξοπλισμός
Τα χαρακτηριστικά σχεδίασης και επιδόσεων του νέου Toyota Yaris εναρμονίζονται με πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα ανώτερα κατά μία κατηγορία. Η Toyota εκτιμά ότι το 60% των πωλήσεων θα αποτελείται από ανώτερες εκδόσεις. Στο επίκεντρο της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Style, και ακολουθούν η έκδοση Chic και το πιο νεανικό και δυναμικό Premier Edition. Σε όλη τη γκάμα προσφέρονται στάνταρ από τη βασική έκδοση: το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και κεντρικός αερόσακος.

Έγχρωμο head-up display
Το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10”. Αυτό προβάλλει βασικές πληροφορίες στη βάση του παρμπρίζ, στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”. Μεταξύ των πληροφοριών είναι: ταχύτητα οχήματος, προειδοποιήσεις ασφαλείας (συνδέονται με τα συστήματα Toyota Safety Sense), υποστήριξη πλοήγησης και πληροφορίες πολυμέσων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει τις πληροφορίες που θα βλέπει, μέσω μιας ρύθμισης του μενού στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.

Premium χαρακτηριστικά
Εξοπλισμός premium ποιότητας διατίθεται με μπλε φωτισμό καμπίνας στις περιοχές των ποδιών, στα πάνελ θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, διατίθεται πακέτο φώτων full LED που περιλαμβάνει φώτα ομίχλης.

Αδιάλειπτη συνδεσιμότητα
Όλα τα νέα μοντέλα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων οκτώ ιντσών.

Πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT Toyota. Περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος (“find my car”) και καθοδήγηση “last mile”, που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες, εάν ο πελάτης δεν μπορεί να σταθμεύσει στον προορισμό του. Η λειτουργία “Send to car” επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.

Η εφαρμογή καταγράφει επίσης οδηγικά δεδομένα, ώστε οι πληροφορίες σχετικά με τη χιλιομετρική κάλυψη, την ταχύτητα και την επιτάχυνση να μπορούν να ανακτώνται σε μετέπειτα χρόνο. Η εφαρμογή MyT στέλνει επίσης υπενθυμίσεις όταν πλησιάζει το σέρβις του αυτοκινήτου.

Ασύρματος φορτιστής smartphone
Ένας ασύρματος φορτιστής smartphone διατίθεται για το νέο Yaris. Με διαστάσεις 150 x 80 mm, είναι συμβατός με την τελευταία γενιά συσκευών.

Toyota Safety Sense
Το γεγονός ότι είναι ένα compact αυτοκίνητο, δεν εμποδίζει το νέο Yaris να επωφεληθεί από τα πιο σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού – Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Πρωτοπόρος στην κατηγορία του στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, το Yaris σημειώνει τώρα περαιτέρω πρόοδο – όχι μόνον επωφελούμενο από συστήματα τελευταίας γενιάς, αλλά και λανσάροντας αρκετά που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota.

Οι τιμές οριοθετούναι ως εξής: Με 13.600 ευρώ για τη βασική 1.0 των 69 ίππων, 15.380 ευρώ για τη βασική 1.5 των 121 ίππων και μόλις 17.170 ευρώ για το υβριδικό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...