Eτσι θα ξεκινήσει o νέος γίγαντας της αυτοκίνησης, Stellantis

Μπορεί να απομένουν ακόμη τα τυπικά από πλευράς Ε.Ε. για τη συγχώνευση των ομίλων PSA και FCA, ωστόσο η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών ξεκίνησε ήδη.

Ο νέος μεγάλος παίκτης που θα προκύψει από αυτή τη συγχώνευση ονομάζεται Stellantis και θα εγκαινιάσει τη λειτουργία του με μία σημαντική κίνηση. Συγκεκριμένα άναψε το πράσινο φως για να χρησιμοποιήσει η FIAT για τη νέα γενιά των supermini της το καινοτόμο και πολύ αποτελεσματικό πλαίσιο CMP της PSA, στο οποίο βασίζονται ήδη τα DS 3 Crossback, τα Peugeot 208, e-208, 2008 και e-2008, καθώς και το Opel Corsa.

psads3crossback
To DS 3 Crossback ήταν το πρώτο μοντέλο της PSA με βάση το πλαίσιο CMP.

Αυτή η απόφαση θα επιτρέψει στην FCA να μειώσει σημαντικά το κόστος ανάπτυξης για τα επόμενα μοντέλα της κατηγορίας B.

Τα πρώτα αυτοκίνητα της FCA που θα παραχθούν με βάση το πλαίσιο της PSA θα είναι οι διάδοχοι των Fiat Punto και Fiat 500X. Η Alfa Romeo θα χρησιμοποιήσει επίσης το πλαίσιο πιθανότατα για το Tonale, το οποίο όπως και το 500X, θα έχει και καθαρά ηλεκτρική έκδοση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2017 που ανακοινώθηκε η αγορά της Opel από την PSA, η πρώτη δεν χρειάστηκε παρά 2 χρόνια για να παρουσιάσει, το 2019, το νέο Corsa με βάση το πλαίσιο CMP, το οποίο διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει κλασικά μηχανικά μέρη, υβριδικά αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά.

psacmp
To πλαίσιο CMP ενδείκνυται τόσο για μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, όσο και για ηλεκτροκίνητα και υβριδικά.

Οι μάρκες Fiat και Alfa Romeo είναι οι πρώτες που θα αξιοποιήσουν την τεχνολογία της PSA, αλλά είναι πολύ πιθανόν η Lancia και η Jeep να χρησιμοποιούν επίσης το πλαίσιο CMP, που αφορά συμπαγή σε μέγεθος μοντέλα. Προ το παρόν δεν έχει υπάρξει προγραμματισμός σχετικά με το νέο πλαίσιο e-VMP, που ανακοίνωσε πρόσφατα η PSA για μεγαλύτερα οχήματα.

Επιπλέον, η συμφωνία συνεργασίας θα ισχύσει ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη συγχώνευση, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021. Σε περίπτωση αποτυχίας της συγχώνευσης, η FCA θα έχει και πάλι τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία πλαισίων CMP από την PSA.

 

 

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Toyota: Πρώτη θέση σε πωλήσεις στην Ελλάδα

Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, η Toyota κατάφερε για 8η συνεχόμενη χρονιά να βρεθεί και πάλι στην 1η θέση στην προτίμηση του Έλληνα καταναλωτή...

Η Jeep ενώνει τη φωνή της με τον Bruce Springsteen

H Jeep® και ο θρύλος της αμερικανικής ροκ μουσικής, Bruce Springsteen, δημιούργησαν το διάρκειας 2 λεπτών video με την ονομασία «The Middle», για να...

Όμιλος Piaggio: Ευρωπαίος ηγέτης στην αγορά δύο τροχών

Το 2020 ο Όμιλος Piaggio για άλλη μία φορά ενίσχυσε την ηγετική του θέση στην ευρωπαϊκή αγορά δύο τροχών, με συνολικό μερίδιο αγοράς της...

Fiat Professional Ducato: Tο δημοφιλέστερο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα στην Ευρώπη για το 2020

To Ducato είναι το δημοφιλέστερο Ελαφρύ Επαγγελματικό Όχημα ανεξαρτήτου κατηγορίας στην Ευρώπη για το 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce και η Fiat...

Πώς θα βλέπατε ένα ηλεκτρικό Volkswagen ID.3 Cabrio;

Σε μία ευχάριστα αιφνιδιαστική κίνηση, η Volkswagen κινητοποιεί την παγκόσμια κοινότητα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, τα ευρέως γνωστά ως Social Media και θέτει ένα...