fbpx

Γιατί είναι τόσο επικίνδυνα τα SUV όταν συγκρούονται με συμβατικά Ι.Χ.;

Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνεται η ζήτηση για Sport Utility Vehicles (SUV) σε όλον τον κόσμο. Επόμενο είναι να μεγαλώνει συνέχεια ο στόλος τέτοιων μοντέλων ελεύθερου χρόνου στις ασφαλιστικές εταιρείες, κάτι που συμβαίνει και στην περίπτωση της ΑΧΑ.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είδε το ποσοστό των SUV να υπερδιπλασιάζεται την τελευταία δεκαετία από 10% σε πάνω από 20% στο σύνολο του στόλου των ασφαλισμένων οχημάτων της στην Ελβετία.

Αυτό είχε σημαντικές αρνητικές συνέπειες στον ισολογισμό της ελβετικής ΑΧΑ, καθώς τα ασφαλισμένα SUV προκάλεσαν πέρυσι κατά μέσο όρο 10% περισσότερες ζημιές σε τροχαία ατυχήματα σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο των οχημάτων διαφορετικού τύπου. Ακόμη πιο επιρρεπή σε τροχαία ατυχήματα αποδείχθηκαν τα μεγαλύτερα SUV με βάρος άνω των 2.155 κιλών, που προκάλεσαν το 2019 περίπου 27% περισσότερες ζημιές από άλλα οχήματα σε τροχαία ατυχήματα. Άρα, όσο βαρύτερο και ογκωδέστερο είναι ένα τέτοιο μοντέλο ελεύθερου χρόνου, τόσο συχνότερα εμπλέκεται σε σύγκρουση.

Grosse Autos, grosse Gefahr?

SUVs erfreuen sich nach wie vor grosser Beliebtheit. Die diesjährigen Crashtests zeigen aber: Je grösser ein SUV, desto grösser die Unfallgefahr. Die Folgen sind insbesondere E-Trottinett-Fahrer und Velofahrer verheerend.

Gepostet von AXA Switzerland am Donnerstag, 20. August 2020

Οι συνέπειες για το άλλο όχημα είναι σε αυτές τις περιπτώσεις πολύ αρνητικότερες από ό,τι για το τζιποειδές. Αυτό έχει να κάνει με τον όγκο, το βάρος, αλλά και το κέντρο βάρους και το ύψος του προφυλακτήρα στα SUV. Σε μοντέλα συμβατικού σχεδιασμού βρίσκονται συνήθως οι προφυλακτήρες σχεδόν στο ίδιο ύψος και μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Αν συγκρουστεί όμως ένα πεντάθυρο μοντέλο κλασικού σχεδιασμού με ένα SUV, τότε δεν ισχύει αυτό πάντα, αλλά μόνον για περίπου τα δύο τρίτα των περιπτώσεων.

Οι επιπτώσεις μίας τέτοιας σύγκρουσης καταδεικνύονται στο σύντομο video ενός crash test που πραγματοποίησε η ΑΧΑ Ελβετίας. Σε αυτό συγκρούεται ένα μεγάλο SUV με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα με ένα οικογενειακό στέισον βάγκον, που έρχεται από δεξιά και μεταφέρει εκτός από τον οδηγό και ένα παιδί με ειδικό καθισματάκι πίσω από αυτόν. Το στέισον βάγκον εμβολίζεται από το ογκώδες και ελαφρά σφηνοειδές μπροστινό τμήμα του SUV και παθαίνει σοβαρές ζημιές στην αριστερή πλευρά του και ιδίως στην περιοχή της πίσω πόρτας.

axacrashnew2

Παιδί και οδηγός σώζονται μεν λόγω των πλευρικών αερόσακων, ωστόσο θα κατέληγαν σε πραγματικές συνθήκες στο νοσοκομείο με σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι και στα πλευρά τους. Αντιθέτως οι επιβάτες του SUV θα γλίτωναν – ακόμη και στη χειρότερη περίπτωση γι αυτούς- με ελαφρούς τραυματισμούς.

Το ζητούμενο είναι λοιπόν να αναγνωρίζουν οι ίδιοι οι οδηγοί των SUV την υψηλή επικινδυνότητα των οχημάτων τους και να είναι πολύ συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί στον δρόμο. Δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει αυτό πάντα, αφού πολλοί ιδιοκτήτες τέτοιων μοντέλων ελεύθερου χρόνου παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα θεωρώντας ότι βρίσκονται μέσα σε ένα ασφαλέστερο όχημα και παραβλέποντας ότι έτσι γίνονται επικίνδυνοι για τους υπόλοιπους.

Πέτρος Πιτσίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε Μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και είναι διαπιστευμένος μεταφραστής και ορκωτός διερμηνέας της γερμανικής γλώσσας. Εργάζεται ως δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου από το 1985 έως τα τέλη του 1992 στη Γερμανία και στη συνέχεια έως σήμερα στην Ελλάδα. Διετέλεσε μεταξύ άλλων επί 21 χρόνια Διευθυντής του ενθέτου Auto NEA της εφημερίδας τα ΝΕΑ και τώρα είναι Διευθυντής του τμήματος Αυτοκινήτου στον ψηφιακό όμιλο Liquid Media με τους ιστότοπους www.gazzetta.gr, www.insider.gr, www.reader.gr και το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό inMotion by gazzetta.gr. Υπήρξε παρουσιαστής και υπεύθυνος διάφορων τηλεοπτικών εκπομπών αυτοκινήτου, όπως της «Ζώνης Ασφαλείας» στην ΕΡΤ, ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά και τα τέλη κυκλοφορίας τους

Τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά ελαφρά οχήματα μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου και τα τέλη κυκλοφορίας τους Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος...

To πρωτάθλημα καρτ ΙΑΜΕ πατά πάλι γκάζι

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών ελέω Covid-19, το IAME Series Greece ετοιμάζεται να πατήσει ξανά γκάζι, με τη διεξαγωγή του πρώτου...

O ευκολότερος τρόπος να αποκτήσεις ένα Ford

Με το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα FordΕύκολα, η Ford Motor Ελλάς σας δίνει τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσετε το Ford που σας ταιριάζει με τους...

Φρεσκάρισμα με νέο «πρόσωπο» για το Opel Crossland

Ζωηρό και συμπαγές αποτύπωμα, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό και cool εμφάνιση SUV. Αυτό είναι το νέο Opel Crossland, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το...

«Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το νέο Peugeot e-208

Το ολοκαίνουριο Peugeot e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «What Car?» υπερισχύοντας πολλών αντιπάλων, μεταξύ των...